Γιάννης Νταλιάνης και Ελίζα Σκολίδη στους αιματοβαμμένους "Τσέντσι" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παλεύουν με το καλό και το κακό

Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί το βαθιά φιλοσοφικό, διαχρονικό έργο του Πέρσι Σέλεϊ για την ολιγωρία του νόμου, την αυτοδικία και το τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη", που πραγματεύεται την πραγματική ιστορία της οικογένειας που συντάραξε τη Ρώμη του 16ου αιώνα με τα πάθη του αδίστακτου κόμη Φραντσέσκο Τσέντσι.

Οι Τσέντσι © Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Μαριλίτα Λαμπροπούλου σκηνοθετεί το διαχρονικό έργο "Οι Τσέντσι" του σημαντικού ποιητή, εκπροσώπου του βρετανικού ρομαντισμού του 19ου αιώνα, Πέρσι Σέλεϊ, στη Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Ο Γιάννης Νταλιάνης (που υπογράφει και τη μετάφραση) ενσαρκώνει τον αδίστακτο Φραντσέσκο Τσέντσι, στο έργο που είναι εμπνευσμένο από την αιματοβαμμένη αληθινή ιστορία κακοποίησης και πατροκτονίας της γνωστής αρχοντικής οικογένειας της Ρώμης του 1600. Η ποιητική, μεστή νοημάτων γραφή των "Τσέντσι”, το λεπτό ψυχογράφημα των ηρώων, η φιλοσοφική αναζήτηση εννοιών όπως η δικαιοσύνη και η ελευθερία, τα όρια της ηθικής, μέσα από μια δυναμική πλοκή, καθιστούν το έργο αυτό σπάνιο. Στο πλευρό του Γιάννη Νταλιάνη πρωταγωνιστούν Ελίζα Σκολίδη, Ελένη Ζαραφίδου, Χρήστος Παπαδόπουλος, Δημήτρης Κολλιός, Γιώργος Κορομπίλης, Πανάγος Ιωακείμ

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

"Τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη"; Τι συνέπειες μπορεί να έχει η ολιγωρία του νόμου; Μπορεί ποτέ η αυτοδικία να δικαιωθεί;".

Ο κόμης Φραντσέσκο Τσέντσι βγάζει από τον δρόμο του όποιο εμπόδιο μπει ανάμεσα σ΄αυτόν και τα σχέδιά του. Το έγκλημα δεν είναι πρόβλημα γι’ αυτόν και η άφεση αμαρτιών που εξαγοράζει από την παπική εξουσία με τον πλούτο του, του εξασφαλίζει και την επίγεια ατιμωρησία. Όταν φτάνει στα άκρα, προκαλώντας τον θάνατο των γιων του και τον βιασμό της κόρης του Μπεατρίτσε, η υποστήριξή του από την εξουσία μεταστρέφεται, και συγχρόνως η κόρη του αποφασίζει την πατροκτονία. Μια δίκη θα λάβει χώρα, όπου δε δικάζονται μόνο άνθρωποι και πράξεις, αλλά και τα σύμβολα του καλού και του κακού, του δίκαιου και του άδικου. Τίποτα δεν είναι καθαρό, βρίσκεις τα αντίθετα το ένα μέσα στο άλλο. Τι μπορεί να σημαίνει μία "κακή αλλά αναγκαία πράξη"; Τι συνέπειες μπορεί να έχει η ολιγωρία του νόμου; Μπορεί ποτέ η αυτοδικία να δικαιωθεί;

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Μπεατρίτσε, μέσα από την φαύλη πράξη της, "καθαγιάζεται", και γίνεται ένα σύμβολο ηθικής ελευθερίας. Ο  Φραντσέσκο Τσέντσι, μέσα από την σχεδόν καλλιτεχνική επιθυμία του να φτιάξει έναν δρόμο απόλυτου Κακού,  ξαναβρίσκει μια παράδοξη παιδικότητα, αλλά δε γίνεται να συγχωρεθεί.

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η παράσταση

Η παράσταση θέλει να φέρει αυτή τη σκληρή ιστορία του 1600, βουτηγμένη μέσα από τον ρομαντισμό του Σέλεϊ σε ένα χρόνο τόσο προσωπικό, τόσο άμεσο, ώστε να μην έχει σημασία αν είναι τότε ή σήμερα, αλλά μόνο η βαθιά ψυχική εντύπωση που μας προκαλεί. Το φιλύποπτο περιβάλλον διαρκώς παρόν, ωτακουστές, υπηρέτες, κινούμενοι τοίχοι, πλάσματα μεσαιωνικά, επιβιώνουν σε έναν υπερχρόνο. Η συγκινητική πορεία της Μπεατρίτσε από το σκοτάδι προς το  φως μας παρασέρνει και μας κάνει να αναζητήσουμε μέσα μας το σε τι πιστεύουμε, σε τι θα μπορούσαμε να πιστεύουμε και το τι μένει. 

Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 9 Μαρτίου.

Οι Τσέντσι
© Μαρίζα Καψαμπέλη

Η Νίκη Ψυχογιού υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια, ο Γιώργος Κορομπίλης τον ηχητικό σχεδιασμό, ο Αλέκος Αναστασίου τους φωτισμούς, ενώ η Ιωάννα Αποστόλου επιμελείται την κίνηση και την χορογραφία.

Ισχύει προσφορά προπώλησης εισιτηρίων για όλες τις παραστάσεις μέχρι και τις 3 Μαρτίου | Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.