Σε όποια φάση κι αν βρίσκεστε από ερωτική άποψη, υπάρχει τουλάχιστον μία παράσταση με την οποία μπορείτε να ταυτιστείτε. Αν βρίσκεστε σε μακροχρόνιο γάμο ή σχέση και θέλετε να αναθερμάνετε τη ρουτίνα σας μάλλον θα συμπαθήσετε την Άλις και τον Λάρι, τους ήρωες του "Sexy laundry" της Μισέλ Ριμλ, που επαναλαμβάνεται με επιτυχία για τρίτη σεζόν. Η Ρένια Λουίζίδου και ο Σπύρος Παπαδόπουλος, σε σκηνοθεσία του δεύτερου, είναι πραγματικά απολαυστικοί ως ζευγάρι της διπλανής πόρτας που καταφεύγει σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο για να ξαναβρεί τη χαμένη του σπίθα και τελικά καταφέρνει πολλά περισσότερα από αυτό (Κάππα). Σε ξενοδοχείο, ημιδιαμονής όμως, διαδραματίζεται και η ιστορία του "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" του Τάσου Ιορδανίδη, στο οποίο πρωταγωνιστεί μαζί με τη Θάλεια Ματίκα, η οποία επωμίζεται και τη σκηνοθεσία. Ερμηνεύουν τους παράνομους εραστές που προσπαθούν να ξεφύγουν από τους προβληματικούς γάμους τους, όμως μη βιαστείτε να τους κρίνετε, η ιστορία τους κρύβει εκπλήξεις! (Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου").
Αν, πάλι, η κωμωδία δεν είναι το αγαπημένο σας είδος, ίσως προτιμήσετε τις "Σκηνές από ένα γάμο" του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Το κλασικό αριστούργημα που ακτινογραφεί με επώδυνη ειλικρίνεια την έγγαμη συμβίωση ενός ζευγαριού σκηνοθετεί η Έλενα Καρακούλη και ερμηνεύουν ωραία ο Νίκος Ψαρράς και η Μαρίνα Ασλάνογλου (Σύγχρονο). Τα πράγματα μπλέκονται περισσότερο στην περίπτωση του –διάσημου και από την κινηματογραφική μεταφορά του– "Closer" του Πάτρικ Μάρμπερ. Τα δύο ζευγάρια που παραδίδονται στις κρυφές επιθυμίες τους ερμηνεύονται από τους Μιχάλη Λεβεντογιάννη, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ναταλία Σουίφτ και Σπύρο Σταμούλη, στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος (Χώρα).
Αν είστε φαν των μυθιστορηματικών ερώτων με δακρύβρεχτο φινάλε, προτείνουμε τον "Συρανό" του Εντμόντ Ροστάν. Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί τη συναρπαστική ιστορία του ρομαντικού ήρωα, που ενώ είναι βαθιά ερωτευμένος με τη Ρωξάνη, ντρέπεται για τη μεγάλη μύτη του κι έτσι, όχι μόνο αποτραβιέται από τη διεκδίκησή της, αλλά βοηθάει τον φίλο του, Κριστιάν, να κερδίσει τον έρωτά της. Στους βασικούς ρόλους ο Μιχάλης Σαράντης, η Λένα Παπαληγούρα και ο Ιάσων Παπαματθαίου (Αλκυονίς). Άκρως δραματική είναι και η ιστορία της "Μαντάμ Μποβαρί" του Γκιστάβ Φλομπέρ, καθώς αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής παντρεμένης γυναίκας που αψηφά τα πρότυπα της εποχής της και διεκδικεί με πάθος το δικαίωμά της στον έρωτα και την ηδονή, με οδυνηρές συνέπειες. Τη σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ, με πρωταγωνιστές την Πέγκυ Τρικαλιώτη και τον Κώστα Βασαρδάνη (Αποθήκη).
Αν αυτές οι δύο ιστορίες μας ταξιδεύουν σε προηγούμενους αιώνες, το "Όλοι εμείς πουλιά" του Ουαζντί Μουαουάντ ανήκει απολύτως στο σήμερα. Ο Λιβανο-καναδός συγγραφέας έχει γράψει ένα εξαίσιο έργο που μιλάει για την πληγή της αραβο-ισραηλινής σύγκρουσης και για τον εγκλωβισμό στα στεγανά των θρησκειών, των παραδόσεων και της καταγωγής, ζητήματα που μεταφέρονται καίρια μέσα από τη συναρπαστική και συγκινητική ερωτική ιστορία ενός Γερμανοεβραίου φοιτητή και μιας Αμερικανίδας φοιτήτριας αραβικής καταγωγής. Το σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και τους δύο ρόλους ερμηνεύουν ο Μπάμπης Αλεφάντης και η Μελίνα Πολυζώνη (Εθνικό-Νέα Σκηνή). Απολύτως σύγχρονη είναι και η ιστορία της "Δάφνης" της Ραφέλα Μάρκους, που μετουσιώνει τον αρχαιοελληνικό μύθο της Δάφνης και του Απόλλωνα σε ένα κουίρ παραμύθι για τον έρωτα και την αποδοχή. Το σκηνοθετούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα η Άρτεμις Γρύμπλα, η Λίλα Μπακλέση και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και οι δύο πρώτες ερμηνεύουν τους ρόλους των ερωτευμένων γυναικών (Ελέρ).
Από την άλλη, αν πιστεύετε ότι ο έρωτας ενίοτε είναι για γέλια, μάλλον θα απολαύσετε τους "Δύο χέστηδες" του Γιουτζίν Λαμπίς. Ως τέτοιοι χαρακτηρίζονται ο πατέρας και ο αγαπημένος της όμορφης Καικίλιας, από τους οποίους κρέμεται το μέλλον της. Δειλοί και οι δύο, ο ένας δεν τολμά να αρνηθεί το γάμο της με έναν προικοθήρα και ο δεύτερος δεν τολμά να τη ζητήσει σε γάμο. Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί την Κλέλια Ανδριολάτου, τον Θέμη Πάνου και τον Γιώργο Γλάστρα (Τέχνης). Γέλιο επίσης χαρίζει η "Προξενήτρα" του Θόρντον Ουάιλντερ, όπου μια δαιμόνια προξενήτρα αναλαμβάνει να βρει την ιδανική σύζυγο στον πλούσιο αλλά δύστροπο χήρο Οράτιο και, ταυτόχρονα, μηχανορραφεί προκειμένου όλοι και όλες να βρουν το ιδανικό τους ταίρι. Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Σίμος Κακάλας, Ράνια Οικονομίδου πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θωμάς Μοσχόπουλος (Εθνικό-Rex, από 14/2).
Περισσότερες πληροφορίες
Οι δύο χέστηδες
Το μέλλον της Καικίλια κρέμεται από δύο…χέστηδες. Από τη μια ο πατέρας της Τιμποντιέ, που δεν μπορεί ποτέ να πει όχι κι έτσι δεν τολμά να αρνηθεί το χέρι της σε έναν αλαζόνα και δόλιο προικοθήρα, τον Γκαραντού. Από την άλλη, ο αγαπημένος της Φρεμισέν που είναι τόσο ντροπαλός που δεν τολμά να της κάνει πρόταση γάμου. «Μα τι θα απογίνει αυτό το κορίτσι;» αναρωτιέται ακόμα και η υπηρέτρια Αννέτα. Πώς θα καταφέρει να παντρευτεί τον άντρα που αγαπά; Ευτυχώς χάρη στην αποφασιστικότητά της, αλλά και χάρη σε μια ανατροπή της μοίρας που αποκαλύπτει ότι ο προικοθήρας είναι ένας βίαιος άνθρωπος που είχε φυλακιστεί επειδή χτύπησε την πρώτη του γυναίκα, η Καικίλια θα πάρει την κατάσταση -αλλά και τον εαυτό της- στα χέρια της…
Δάφνη
Ένα σύγχρονο θρίλερ, γραμμένο μόλις το 2022, που συνδιαλέγεται με τον αρχαιοελληνικό μύθο της Δάφνης και του Απόλλωνα και παρουσιάζει με χιούμορ και ευαισθησία, τον δύσκολο και μοναχικό δρόμο της αποδοχής του εαυτού μας. Η Δάφνη είναι μία σύγχρονη γυναίκα που σιχαίνεται τις ταμπέλες και λατρεύει τα φυτά. Προσπαθεί να επιβιώσει στον έξω κόσμο, σ’ αυτόν τον ετεροκανονικό κόσμο: στον κόσμο. Ένα βράδυ, ερωτεύεται μία γυναίκα - μια γουόντερ γούμαν. Και ακριβώς τη στιγμή που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την ευτυχία, ένα (όχι και τόσο) μικρό μυστικό από το παρελθόν της, έρχεται να ταράξει τη σχέση και τη ζωή της. Καθώς το τίμημα που πληρώνει για να μπορέσει να το κρατήσει κρυφό μεγαλώνει, το μυστικό της την βαραίνει ολοένα και περισσότερο, την τυλίγει σαν τις ρίζες ενός δέντρου που την αναγκάζουν να μένει ακίνητη. Το δέρμα της σιγά σιγά καλύπτεται με τον φλοιό της ενοχής. Και η Δάφνη θέλει όσο τίποτε πια να πετάξει ένα κομμάτι του εαυτού της. Να γίνει όλα όσα δεν είναι.
Η προξενήτρα
Ένα ταξίδι στη Νέα Υόρκη του 19ου αρχίζει με οδηγό τη δαιμόνια προξενήτρα Ντόλυ Λεβί, η οποία θα αναλάβει με ενθουσιασμό να βρει την ιδανική σύζυγο στον πλούσιο αλλά δύστροπο χήρο Οράτιο. Ταυτόχρονα, η Ντόλυ θα βοηθήσει την ανιψιά του Οράτιου Ερμενεγάρδη, να παντρευτεί τον εκλεκτό της καρδιάς της και θα μηχανορραφήσει προκειμένου όλοι και όλες βρουν το ιδανικό τους ταίρι ή τουλάχιστον κάποιον που μπορεί να διαλύσει τη μοναξιά τους. Στην απολαυστική αυτή φάρσα για το χρήμα και τον έρωτα όλοι και όλες αναζητούν διακαώς την περιπέτεια και την εφικτή ευτυχία. Για να την κατακτήσουν όμως θα πρέπει να περάσουν από μια σειρά κωμικοτραγικών εμποδίων: να κρυφτούν, να μεταμφιεστούν, να συνωμοτήσουν, να αντιμετωπίσουν απρόσμενες καταστάσεις που σε όλες έχει βάλει το χεράκι της η τετραπέρατη Ντόλυ.
Sexy laundry
Ένα ζευγάρι, ο Λάρι και η Άλις, προσπαθούν να σώσουν τη σχέση τους ύστερα από 25 χρόνια γάμου και τρία παιδιά, αντιμετωπίζοντας τους φόβους και τις ανασφάλειές τους και αναζητώντας νέους τρόπους για να την κρατήσουν ζωντανή, στην πρωτόπαιχτη ξεκαρδιστική, τρυφερή και βαθιά ανθρώπινη ιστορία της Καναδής συγγραφέα που αγγίζει τους θεατές όλων των ηλικιών. Στο δωμάτιο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου με ένα εγχειρίδιο του σεξ για αρχάριους ανά χείρας και με οδηγό το χιούμορ και την ειλικρίνεια, προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το πάθος που τους ένωσε, αποδεικνύοντας πως η δύναμη της αγάπης μπορεί να νικήσει τα πάντα.
Σκηνές από ένα γάμο
Ο Γιόχαν και η Μάριαν, ένας ψυχολόγος και μια δικηγόρος, έρχονται αντιμέτωποι με τα στάδια της παρακμής της συζυγικής τους σχέσης -τη φθορά, την πλήξη, την απιστία, τη σύγκρουση και τέλος τον αποχαιρετισμό- στο έργο-σημείο αναφοράς που γράφτηκε πριν από 50 χρόνια, αρχικά ως τηλεοπτική σειρά και έπειτα ως διάσημη κινηματογραφική ταινία. Κρατώντας την δομή και τους υπέροχα ειρωνικούς τίτλους των «σκηνών», η Έλ. Καρακούλη σκηνοθετεί το δημοφιλές έργο σε μια παράσταση για το υπαρξιακό πεδίο συνάντησης, αλλά και σύγκρουσης με τον άλλον. «Χρειάστηκαν δυόμισι μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές. Μου πήρε μια ολόκληρη ενήλικη ζωή για να τις ζήσω» έχει πει ο Μπέργκμαν για το έργο.
Συρανό
Πρόκειται για μία ιστορία που διαδραματίζεται στο Παρίσι του 17ου αιώνα, με πρωταγωνιστή έναν δεινό πολεμιστή, τον Συρανό. Ο Συρανό λόγω ενός εξωτερικού του χαρακτηριστικού (της μεγάλης μύτης του) δεν τα πήγαινε πολύ καλά στον τομέα του έρωτα. Συγκεκριμένα, ήταν η Ρωξάνη εκείνη από την οποία δεν είχε ανταπόκριση, καθώς, μάλιστα, αυτή αγαπούσε έναν άλλο άντρα, τον Κριστιάν. Ο τελευταίος, όμως, επειδή δεν διέθετε ευγλωττία και πνευματικό βάθος, ζήτησε από τον Συρανό να «γίνει η φωνή του» μέσα από ερωτικές επιστολές που θα είχαν την υπογραφή του ίδιου αλλά θα ήταν γραμμένες στην πραγματικότητα εκείνον. Τελικά, είναι το πνεύμα ή εξωτερική εμφάνιση που κερδίζει στον έρωτα;
Closer
Η Άννα, ο Λάρι, ο Νταν και η Άλις δείχνουν ανοιχτοί να έρθουν κοντά, πλησιάζοντας ο ένας τον άλλον ασφυκτικά, αχόρταγα, χωρίς καμία αναστολή. Μοιραία, μέσω του πλησιάσματος της σάρκας, θα εκφραστεί και το αιώνιο παράδοξο του έρωτα: όσο πιο κοντά θα πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, τόσο πιο έντονα θα βιώνουν τις παγίδες, τα ρίσκα τα αδιέξοδα, τις ματαιώσεις και το βαθύ ανικανοποίητο τού μαζί. Ο πόθος, η σεξουαλική ορμή, ο εθισμός, τα σκοτεινά πάθη, οι ανασφάλειες, η περηφάνεια, η ζήλια, η απόγνωση, η προδοσία, η προσποίηση, η εκδίκηση – τίποτα δεν θα μείνει ανέγγιχτο σε αυτό το ερωτικό τετράγωνο, που παραμένει.
Μαντάμ Μποβαρί
Η Έλσα Ανδριανού διασκευάζει το κλασικό έργο που παρουσιάζει την ιστορία της Έμμα, μιας νέας κοπέλας από την επαρχία, που ονειρεύεται διακαώς την απόδραση της από την μίζερη καθημερινότητα που την περιτριγυρίζει, αναζητώντας τις έντονες συγκινήσεις και τις συναισθηματική εξάρσεις που περιγράφονται στα ρομαντικά μυθιστορήματα που διαβάζει. Ο γάμος της με τον Σαρλ Μποβαρί, έναν αφοσιωμένο και χαμηλών τόνων επαρχιακό γιατρό που την αγαπά πραγματικά, σύντομα αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά ιδανικός. Παγιδευμένη σε ένα περιβάλλον γεμάτο συντηρητικές προκαταλήψεις, απομονωμένη σε έναν κόσμο φτιαγμένο από άντρες για άντρες, η Έμμα αρνείται να επαληθεύσει τον διακοσμητικό ρόλο που έχουν προδιαγράψει οι άλλοι για αυτήν και αναζητά καταφύγιο στις χίμαιρές της.
Όλοι εμείς πουλιά
Ο Εϊτάν, Γερμανοεβραίος φοιτητής Γενετικής στο πανεπιστήμιο Κολούμπια, γνωρίζει και ερωτεύεται τη Γουαχίντα, Αμερικανίδα φοιτήτρια αραβικής καταγωγής. Η σχέση τους συναντά την εχθρότητα της εβραϊκής οικογένειας του Εϊτάν. Το ταξίδι του ζευγαριού στο Ισραήλ και μια βομβιστική ενέργεια που θα στείλει τον Εϊτάν στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση θα γίνει η απαρχή να αποκαλυφθεί το παρελθόν μιας οικογένειας. Τα μυστικά αντηχούν, η αλήθεια εκρήγνυται και η οικειότητα γίνεται κομμάτια μέσα στη δίνη των παγκόσμιων γεγονότων που «επιτίθενται» στους ήρωες του έργου. Από τον κεραυνοβόλο έρωτα σε μια τρομοκρατική επίθεση, από το γέλιο στις κραυγές, ο Μουαουάντ εξυφαίνει μια ερωτική ιστορία με πολιτικές διαστάσεις και υπαρξιακές προεκτάσεις με φόντο το αξεδιάλυτο χάος της Μέσης Ανατολής.
Θέλω να σου κρατάω το χέρι
Το τραγούδι των Μπιτλς «I want to hold your hand» ενέπνευσε ένα έργο με πρωταγωνιστές του δύο «παράνομους» εραστές οι οποίοι αναζητούν διέξοδο στα προβλήματα των γάμων τους, που επιστρέφει για τέταρτη χρονιά για να μιλήσει για τις σχέσεις μέσα από ένα εκρηκτικό τετ α τετ. To σκηνικό, ένα δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής. Τα μόνα πρόσωπα, εκείνοι. Απέναντι αλλά και δίπλα. Μαζί αλλά και χωριστά. Μία γυναίκα και ένας άντρας που εμπλέκονται μαζί σε ένα συναισθηματικό και ψυχολογικό bras de fer. Είναι και οι δύο γονείς. Έχουν και οι δύο τα δίκια τους. Έχουν κάνει και οι δύο λάθη. Αυτό που ψάχνουν, όμως, τελικά, μέσα από τις συναντήσεις τους, είναι κάτι απλό: λίγη ουσιαστική συντροφικότητα.