"Απόψε αυτοσχεδιάζουμε": Η θεατρική ομάδα κωφών "Τρελά χρώματα" ανεβάζει Πιραντέλλο

Το έργο, σε σκηνοθεσία Έλλης Μερκούρη, διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ σκηνοθέτριας κι ηθοποιών προκειμένου να δημιουργηθεί μια παράσταση συμπεριληπτική.

Απόψε_αυτοσχεδιάζουμε Δάφνη Δρακούλη©

H Θεατρική Ομάδα Κωφών "Τρελά Χρώματα" παρουσιάζει την παράσταση "Απόψε αυτοσχεδιάζουμε" του νομπελίστα συγγραφέα Λουίτζι Πιραντέλλο, σε σκηνοθεσία Έλλης Μερκούρη και μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, στο Θέατρο Άβατον από τις 3 Φεβρουαρίου για 16 παραστάσεις.

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Το έργο διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ σκηνοθέτριας-ηθοποιών, αλλά και συνεργατών, προκειμένου να δημιουργηθεί μια συμπεριληπτική παράσταση, επισημαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη διαφορετική εκδοχή στη δημιουργία μιας παράστασης με προσβασιμότητα. Τι μπορεί να συμβεί μεταξύ της συνεργασίας Κωφών και ακουόντων ηθοποιών; Ποιος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει μια σκηνοθέτρια στην παράσταση; Ποιο είναι το αποδεκτό όριο της ιδιότητας της Διερμηνέως Νοηματικής Γλώσσας στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού έργου;

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Η παράσταση πραγματοποιείται με την ταυτόχρονη συμμετοχή Κωφών και ακουόντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας τις ιδιαίτερες τεχνικές που απαιτούνται σε ζητήματα προσβασιμότητας, όπως η συνοδεία Υπέρτιτλων (στα ελληνικά) για λόγους ισότιμης πρόσβασης στο ακουστικό κανάλι επικοινωνίας, αλλά και η παροχή ζωντανής Ακουστικής Περιγραφής (στις 25/2 και 3/3) που ικανοποιεί την ισότιμη πρόσβαση στο οπτικό κανάλι επικοινωνίας και η οποία θα πραγματοποιηθεί σε κάποιες παραστάσεις.

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Ο Πιραντέλλο πειραματίζεται και τοποθετεί την έννοια του "θεάτρου μέσα στο θέατρο", προκειμένου να εξετάσει τα ρευστά όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Στην παράσταση, αυτού του είδους η κατακερμάτιση της θεατρικής ψευδαίσθησης, αναπαρίστανται με τη χρήση διαφορετικών θεατρικών τεχνικών και κωδικών υποκριτικής σε συνδυασμό με άλλες μορφές τέχνης, όπως η παντομίμα, το Visual Vernacular, ο χορός, η χρήση ακροβατικών ή μάσκας στην εναλλαγή ρόλων σε συνδυασμό με σωματικό θέατρο.

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε
Δάφνη Δρακούλη©

Ερμηνεύουν: Όλγα Δαλέκου/Μαρία Ρίκκου (διπλή διανομή), Έλλη Μερκούρη, Μαρία Στεφανή, Τσαμπίκα Φεσάκη.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Ο Πιραντέλλο πειραματίζεται με την έννοια του «θεάτρου μέσα στο θέατρο», για να μιλήσει για τα ρευστά όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Το έργο του διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ σκηνοθέτριας-ηθοποιών, αλλά και συνεργατών, προκειμένου να δημιουργηθεί μια συμπεριληπτική παράσταση, επισημαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη διαφορετική εκδοχή στη δημιουργία μιας παράστασης με προσβασιμότητα. Τι μπορεί να συμβεί μεταξύ της συνεργασίας Κωφών και ακουόντων ηθοποιών; Ποιος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει μια σκηνοθέτρια στην παράσταση; Ποιο είναι το αποδεκτό όριο της ιδιότητας της Διερμηνέα Νοηματικής Γλώσσας στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού έργου; Η παράσταση πραγματοποιείται με την ταυτόχρονη συμμετοχή Κωφών και ακουόντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας τις ιδιαίτερες τεχνικές που απαιτούνται σε ζητήματα προσβασιμότητας. Παράλληλα, γίνεται χρήση διάφορων θεατρικών τεχνικών και κωδικών υποκριτικής σε συνδυασμό με άλλες μορφές τέχνης, όπως η παντομίμα, το visual vernacular, ο χορός κι η χρήση ακροβατικών και μάσκας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.