Αναστασία Παπαστάθη: "Οι 'Τρομεροί γονείς' είναι παρόντες στην Ελληνική οικογένεια"

Η δραστήρια σκηνοθέτρια γράφει στο "α" για το έργο του Ζαν Κοκτώ, που ανεβαίνει σε δική της διασκευή και σκηνοθεσία για τρίτη σεζόν στο θέατρο Radar.

Αναστασία Παπαστάθη

Το έργο του Κοκτώ μού έδωσε την δυνατότητα να διευρύνω την έρευνά μου πάνω στις οικογενειακές σχέσεις με τις οποίες καταπιάνομαι τα τελευταία χρόνια. Η αξία του έγκειται στην αλήθεια και την λεπτομέρεια με την οποία σκιαγραφεί τους χαρακτήρες και τον τρόπο που σχετίζονται μεταξύ τους. Όμως αυτό που έχει σημασία σε ένα έργο, είναι να θέσει ερωτήματα. Τα ερωτήματα κινητοποιούν τον άνθρωπο. Για αυτό και οι "Τρομεροί γονείς" είναι ένα σημαντικό έργο γιατί δεν διδάσκει, ενεργοποιεί μέσω των ερωτημάτων. 

Πάνω σε αυτόν τον άξονα κινήθηκα για την μεταφορά του στην σύγχρονη εποχή, φωτίζοντας μέσα και από την σκηνοθετική μου ματιά τις δυσλειτουργίες της Ελληνικής οικογένειας. Η χειριστική μάνα καλλιεργεί την εξάρτηση στον γιο της ενοχοποιώντας τον και δεν του επιτρέπει να αυτονομηθεί. Ο πατέρας καλύπτει την μοναξιά του με μικρές αποδράσεις σε εξωσυζυγικές σχέσεις.  Η θεία κρυφά ερωτευμένη με τον άντρα της αδερφής της εξουσιάζει μέσω του χρήματος. Και οι ερωτευμένοι νέοι, ο γιος και η κοπέλα του, θα τα καταφέρουν να ζήσουν την δική τους ζωή;

Αναστασία Παπαστάθη

Είναι πολλά τα θέματα που αναδύονται. Οι "Τρομεροί γονείς" είναι παρόντες στην Ελληνική οικογένεια. Το πλούσιο αυτό υλικό με έκανε να προχωρήσω στη δράση Ανοιχτός Διάλογος, που γίνεται μια φορά τον μήνα μετά την παράσταση της Κυριακής τον οποίο συντονίζει η έμπειρη ψυχοθεραπεύτρια Θεραπεία Μαζαράκη. Οι θεατές έχουν την δυνατότητα να συμμετάσχουν ενεργά στο ανοιχτό διάλογο και να θέσουν τα δικά τους ερωτήματα που γεννιούνται μέσα από την προσωπική τους σύνδεση με το έργο. Η δράση αυτή είχε μεγάλη επιτυχία για αυτό και συνεχίζεται για τρίτη σεζόν φέτος, με τρείς ακόμα διαλόγους στις 18/2/2024, 24/3/2024 και 21/4/2024.

Όμως η επιτυχία δεν είναι κάτι δεδομένο δεν την κατακτάς και τελειώνεις. Μια παράσταση για να παραμείνει ζωντανή και να αγγίξει τον θεατή στο τρίτο χρόνο της διαδρομής, της χρειάζεται συνεχής ομαδική εργασία. Τίποτα δεν παραμένει ίδιο, ούτε εμείς που είμαστε στη σκηνή, ούτε οι θεατές είναι ίδιοι. Αν πάψουμε να ερευνούμε και να εργαζόμαστε ομαδικά, η παράσταση θα γίνει μια αναπαραγωγή του κεκτημένου, ενώ το ενδιαφέρον προκύπτει όταν κάτι γεννιέται εδώ και τώρα στη σκηνή με την μαγική αλληλεπίδραση ηθοποιού και θεατή. Σε αυτή την διαδρομή προϋπόθεση είναι να παραμένουμε ανοιχτοί για να μπορούμε να ανακαλύπτουμε, να μαθαίνουμε και να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές.

Τρομεροί γονείς_Νέα διανομή
Ο θίασος της παράστασης

Ήταν σημαντικό για μένα που είχα συνεργάτες αλληλέγγυους. Ο Χρήστος Ευθυμίου, η Μαρία Μαυροματάκη, ο Πάνος Κούλης και η Ευδοκία Ασπρομάλλη, είναι ηθοποιοί με ήθος και σεμνότητα και γνωρίζουν τι σημαίνει ομαδική εργασία στο θέατρο. Την αγάπη μας για το έργο και για την δουλειά μας, την νοιώθουν οι θεατές και μας το ανταποδίδουν.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρομεροί γονείς

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η τραγική κωμωδία του Ζαν Κοκτό μεταφέρεται από το Παρίσι του 1938 στην Αθήνα του σήμερα για να μιλήσει για τις οικογενειακές σχέσεις αλληλεξάρτησης. Η εκκεντρική προσωπικότητα του Κοκτό, μιας σύνθετης καλλιτεχνικής μορφής του 20ού αιώνα, ξεδιπλώνεται μέσα από τη διαχρονική ιστορία με πρωταγωνιστές μια μάνα αποξενωμένη από τον άντρα της και προσκολλημένη στον γιο της που χειραγωγεί μέσω της αρρώστιας της, τον σύζυγο και πατέρα που καταφεύγει σε εξωσυζυγικές σχέσεις, την ανύπαντρη αδερφή της που ζει μαζί τους και τους εξουσιάζει μέσω του χρήματος, αφού έχει αναλάβει να τους συντηρεί και τον γιο που ερωτεύεται για πρώτη φορά μια κοπέλα και θέλει να σπάσει τα δεσμά της οικογένειας. Οι επιφανειακά άψογες ισορροπίες φθίνουν και οι συνέπειες στη ζωή όλων είναι απροσδόκητες. Η παλαιότερη γενιά αναπόφευκτα θα συγκρουστεί με την νέα, η οποία διεκδικεί την δική της ταυτότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.