"Ο επιστάτης": Ο Σωτήρης Χατζάκης μάς βάζει στον κόσμο του Χάρολντ Πίντερ

Στη σκηνή του θεάτρου Αργώ θα δούμε από τις 13/1 το αινιγματικό έργο του Βρετανού δραματουργού, με τον Σωτήρη Χατζάκη στο ρόλο του γηραιού μικροαπατεώνα, που έρχεται να βάλει τάξη σε ένα ρημαγμένο δωμάτιο-αποθήκη, και τους νεότερους Αιμιλιανό Σταματάκη και Γιώργο Φριντζήλα.

Ο επιστάτης Κωνσταντίνος Λέπουρης©

Η δραματουργία του Χάρολντ Πίντερ, του θεατρικού συγγραφέα που γεννήθηκε στο Λονδίνο του 1930 σε εργατική οικογένεια, έχει αποτελέσει αδιαμφισβήτητη τομή στο αγγλόφωνο θέατρο – και όχι μόνο. Ο τρόπος γραφής του, που προσιδιάζει στο ύφος, τη γλώσσα και τον τρόπο του θεάτρου του παραλόγου, δημιουργεί κόσμους που μας προσελκύουν με τον αρχικά γνώριμο χαρακτήρα τους, για να μας "παγιδεύσουν" στη συνέχεια σε καταστάσεις αλλόκοτες και αινιγματικές. Από το σύζυγο που γίνεται ταυτόχρονα και "Ο εραστής" μέχρι την ιστορία ενός ζευγαριού που συνεχώς παραμορφώνεται από εκδοχές στους "Παλιούς καιρούς", οι κόσμοι του βραβευμένου με Νόμπελ Βρετανού πάντα μας ασκούν μια παράξενη γοητεία, αποκαλύπτοντάς μας υπαρξιακές αλήθειες με ιδιαίτερο τρόπο. 

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στον "Επιστάτη", το πιντερικό έργο που θα δούμε στο θέατρο Αργώ από 13/1 σε σκηνοθεσία και διασκευή του καταξιωμένου ηθοποιού Σωτήρη Χατζάκη και σε μετάφραση του Κώστα Σταματίου. Εκτός, όμως, από το τιμόνι της σκηνοθεσίας, ο έμπειρος ηθοποιός έχει αναλάβει και το ρόλο του ίδιου του Επιστάτη, πλαισιωμένος από τους ταλαντούχους Αιμιλιανό Σταματάκη ("Συμπτώματα από την έλλειψη βάρους", "Moby Dick", "Chicago") και Γιώργο Φριντζήλα ("Οιδίπους επί Κολωνώ" το περσινό καλοκαίρι, "Τρεις αδερφές" στη Στέγη), στους ρόλους των δύο αδερφών.

Ο επιστάτης
Κωνσταντίνος Λέπουρης©

Κωμωδία επέμενε να χαρακτηρίζει ο Χάρολντ Πίντερ τον "Επιστάτη", έτσι το χαρακτηρίζει και ο Σωτήρης Χατζάκης, ο οποίος θα προσθέσει δίπλα στη λέξη "κωμωδία" ένα επίθετο: "πολιτική".

Λίγα λόγια για την πλοκή

Ο Άστον και ο Μικ είναι δύο αδέρφια που μένουν μαζί σε ένα δωμάτιο που μοιάζει περισσότερο με αποθήκη, ασφυκτικά γεμάτη από συσσωρευμένα, άχρηστα αντικείμενα. Ο πρώτος, κουβαλώντας το τραύμα της "θεραπείας" ηλεκτροσόκ που είχε υποστεί πριν κάποια χρόνια, δυσκολεύεται στην επικοινωνία, ενώ όλο λέει ότι θα χτίσει ένα υπόστεγο στην αυλή, μια επιδίωξη που επαναφέρει διαρκώς αλλά ποτέ δεν πραγματοποιεί. Ο δεύτερος αδελφός, ο μικρότερος, είναι –εξίσου μάταια με τον Άστον– φιλόδοξος, αλλά και κυνικός και ευερέθιστος. Χωρίς να το περιμένουν, στο σύμπαν τους θα εισβάλει ένας άστεγος ηλικιωμένος μικροαπατεώνας, ο Ντέιβις, ο οποίος θα στήσει ένα παιχνίδι διάσπασης-συμμαχίας ανάμεσα στα αδέρφια, τα οποία τελικά θα του προτείνουν τη θέση του επιστάτη του μικρού τους χώρου.

Ο επιστάτης

Και μετά, κωμωδία!

Έτσι επέμενε να χαρακτηρίζει ο Χάρολντ Πίντερ αυτό του το έργο, έτσι το χαρακτηρίζει και ο Σωτήρης Χατζάκης, ο οποίος θα προσθέσει δίπλα στη λέξη "κωμωδία" ένα επίθετο: "πολιτική". Γιατί, όμως; Ας δούμε πώς το εξηγεί ο ίδιος: "Κάλλιστα, η αποθήκη με τα θραύσματα οικοσκευής και τα ράκη αισιοδοξίας θα μπορούσε να είναι η σημερινή Ευρώπη, ο μάταιος κόσμος, ο ανίατα άρρωστος, έτσι όπως τον κατάντησαν οι ρυπαροί πολιτικοί, οι δολοφόνοι οικονομολόγοι, οι ανάλγητοι επιχειρηματίες, οι Φαρισαίοι ιερείς και οι χρήσιμοι ηλίθιοι που συντηρούν όλους αυτούς και τους ψηφίζουν. Η τραγωδία, λοιπόν, πρόκειται να φορέσει το σκουφί της κωμωδίας και να σας υποδεχτεί στο τρενάκι του τρόμου…".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο επιστάτης

  • Κοινωνικό

Δύο αδέλφια, σημαδεμένα από μία ρωγμική μοίρα, ζουν μέσα σε;ένα δωμάτιο-αποθήκη, που ασφυκτιά από τη μάταιη συσσώρευση άχρηστων πραγμάτων. Δύο άνθρωποι άρρωστοι από ύπαρξη, παίζουν ένα παιχνίδι εναλλαγής της εξουσίας. Ο ένας κομίζει τα εύσημα της ψυχασθένειας, ο άλλος τα αδιέξοδα του κυνισμού. Τίποτα δεν αλλάζει στο μαρτυρικό βασίλειο μιας αναμονής του κενού, ώσπου στο σκουπιδότοπο αυτού του δωματίου -που μοιάζει με τα σπλάχνα τους- εισέρχεται ο πλάνης και ανέστιος, ο πονηρός και μοχθηρός μικρομπαγάσας, ο υπεράριθμος αποδιοπομπαίος του αστικού βίου. Αυτός θα εκμεταλλευτεί τα αδύνατα σημεία των ιδιοκτητών και θα παίξει μαζί τους παιχνίδια διάσπασης και συμμαχιών. Ως ανταμοιβή για την αμοραλιστική διπλωματία του, θα δεχτεί και από τα δύο αδέλφια, σε ξεχωριστές συναντήσεις, την πρόταση ανάληψης της θέσης του επιστάτη.

Αργώ

Ελευσινίων 13-15

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber