Ρίχνουμε μια ματιά στο εορταστικό πρόγραμμα του πολυχώρου Vault αλλά και του θεάτρου Εν Αθήναις. Πότε παίζουν αγαπημένες παραστάσεις όπως "Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή", δυνατά new entry όπως η "Η playlist μιας faultless μητρότητας" και πολλά ακόμα (συμπεριλαμβανομένου κι ενός πάρτι με DJ τον Ένκε Φεζολλάρι); Η απάντηση στο κείμενο που ακολουθεί.
Θέατρο Εν Αθήναις
"Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή"
της Κικής Μαυρίδου, βασισμένη στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο.
Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν. "Η μάνα αυτουνού". Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. "Ο γιος αυτηνής", ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως "δολοφονείται" σ’ αυτόν τον κόσμο, ό,τι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.
Παραστάσεις: Σάββατο 23/12, Σάββατο 30/12, Σάββατο 6/01 (όλες στις 18:00) και Κυριακή 7 Ιανουαρίου στις 21:15.
>>Διαβάστε εδώ την κριτική του "α" για την παράσταση.
"Η Τουρκομερίτισσα" (βασισμένη στη ζωή της Μαρίκας Νίνου)
σε κείμενο - σκηνοθεσία: Δημήτρη Καρατζιά, με την Ελένη Ουζουνίδου στον ομώνυμο ρόλο.
Η Μαρίκα Νίνου (Ελ. Ουζουνίδου) και ο Τζίμης Μάρκου (Δ. Καρατζιάς) συναντιούνται ξανά στην θρυλική ταβέρνα "Τζίμης ο Χονδρός" και μαζί ξεδιπλώνουν την μυθιστορηματική ζωή της Τουρκομερίτισσας που έγραψε ιστορία στο ελληνικό τραγούδι. Η σκηνή μετατρέπεται σε ταβέρνα και οι θεατές σε θαμώνες και μάρτυρες των σημαντικότερων γεγονότων και των άγνωστων πτυχών της τραγικής ζωής της τραγουδίστριας. Όλα αυτά με φόντο μια Ελλάδα που προσπαθεί να γιατρέψει τις πληγές της από τους πολέμους και την Μικρασιατική καταστροφή. Που ποτέ όμως δεν σταματά να διασκεδάζει. Και να τραγουδάει. Γιατί η ζωή της Νίνου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πορεία του λαϊκού τραγουδιού, με την νυχτερινή ζωή της Αθήνας, το ρεμπέτικο και τα τραγούδια με τα οποία διασκεδάζουμε μέχρι και σήμερα.
Παραστάσεις: Παρασκευή 22/12, Σάββατο 23/12, Παρασκευή 29/12, Σάββατο 30/12, Παρασκευή 5/01, Σάββατο 6/01 (όλες στις 21:00)
Πολυχώρος Vault
Γιορτάζουμε στον Πολυχωρο Vault την αλλαγή του χρόνου με ένα Pre - New Years Party το Σάββατο30 Δεκεμβρίου. Ώρα έναρξης 22:00. Στα decks ο Ένκε Φεζολλάρι. Είσοδος Ελεύθερη. Καλεσμένοι όλοι οι συντελεστές των παραστάσεων μας, οι θεατές μας και οι φίλοι του VAULT.
"Elizadeth"
σε διασκευή - σκηνοθεσία: Δημήτρη Καρατζιά (βασισμένο στο έργο του Χάρη Ρωμά Βασιλικοί Μετά Τρούλου) / παίζουν: Χριστίνα Σαμπανίκου, Εύη Τσάφου, Αναστάσιος Χριστοφιλόπουλος, Δήμητρα Κολλά, Στέλιος Ψαρουδάκης, Κική Μαυρίδου, Σωτήρης Μεντζέλος, Ορνέλα Λούτη, Γιώργος Ουκατσούκου.
Μια θεότρελη κωμωδία και ταυτόχρονα ένα καυστικό σχόλιο πάνω στις σχέσεις των ηθοποιών και συντελεστών μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία που επικρατεί στον κόσμο του θεάτρου. Τι γίνεται όταν οι λάθος ηθοποιοί, με λάθος έργο, στη λάθος περίοδο, με λάθος σκηνοθέτη, σε λάθος θέατρο, με λάθος χορηγό, υποχρεώνονται λόγω της ανεργίας να ανεβάσουν ένα ανιστόρητο "ιστορικό” μιούζικαλ μιας κατά λάθος συγγραφέως; Οι θεατές παρακολουθούν και συμμετέχουν στη δημιουργία μιας παράστασης από την αρχή μέχρι το τέλος της, μέσα από τις πιο αντίξοες συνθήκες που μπορεί κανείς να φανταστεί. Όλα αυτά με πολύ γέλιο, καταιγιστικούς ρυθμούς, τρελές εξελίξεις και ανατροπές.
Παραστάσεις: Παρασκευή 22/12, Σάββατο 23/12, Δευτέρα 25/12, Τρίτη 26/12, Παρασκευή 29/12, Σάββατο 30/12, Δευτέρα 1/01, Τρίτη 2/01, Παρασκευή 5/01, Σάββατο 6/01 (όλες στις 21:15) και Κυριακή 7 Ιανουαρίου στις 18:15
"Το στρίψιμο της βίδας reloaded"
του Μάριου Ιορδάνου και της Σοφίας Καζαντζιάν, σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου / παίζουν: Σοφία Καζαντζιάν, Μάριος Ιορδάνου, Βαλεντίνο Βαλάσης, Γεωργία Δήμου
Ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν μεταφέρουν επί σκηνής την πιο τολμηρή θεατρική εκδοχή του αριστουργήματος του Henry James "Το στρίψιμο της βίδας". Πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ μυστηρίου, εμπνευσμένο από το σπουδαίο έργο του Αμερικανού συγγραφέα, στο οποίο έχουν βασιστεί σημαντικές θεατρικές, αλλά και κινηματογραφικές επιτυχίες, όπως "Η Έκτη Αίσθηση", "Οι Άλλοι", κλπ. Μία παράσταση - mind game που οδηγεί σε ένα από τα αντρεπτικότερα θεατρικά φινάλε.
Παραστάσεις: Σάββατο 23/12, Σάββατο 30/12, Σάββατο 6/01 στις 18:00 και Κυριακή 7/01 στις 21:00
"Η playlist μιας faultless μητρότητας"
της Ευαγγελίας Γατσωτή σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου & Έλενας Τυρέας / παίζουν: Αλέξανδρος Δαρμανής, Έλη Δρίβα, Κατερίνα Πολυχρονοπούλου, Δήμητρα Σύρου
Τι συμβαίνει όταν μια μητέρα, διάσημη Dj της underground Σκηνής των 80’s, είναι απορροφημένη από την καριέρα της και παραμελεί τις δυο κόρες της; Το πρωτότυπο αυτό νεοελληνικό έργο αντλεί την αρχική του έμπνευση από τη "Φθινοπωρινή Σονάτα" του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Μετά από μεγάλη έρευνα, παρακολούθηση σύγχρονων ταινιών με ανάλογη θεματολογία, πρόβες και αυτοσχεδιασμούς, η συγγραφέας δημιούργησε ένα έργο με 4 ήρωες που ενώνονται με πολλαπλές σχέσεις εξάρτησης σε μια ιστορία όπου όλα είναι πιθανά και όλα ανατρέπονται. Μια ιστορία που αποδεικνύει ότι η μητρικότητα δεν απορρέει πάντα από τη μητρότητα.
Παραστάσεις: Σάββατο 23/12, Σάββατο 30/12, Σάββατο 6/01 στις 18:15 και Κυριακή 7/01 στις 21:15
>> Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη που έδωσε στο "α" η συγγραφέας του έργου Ευαγγελία Γατσωτή.
"4.48 Psychosis"
της Σάρα Κέιν, σε σκηνοθετική επιμέλεια Ελένης Σκότη, performer: Pavlina Styl
Μια αφιερωματική παράσταση που ενώνει το κύκνειο άσμα της αυτόχειρος βρετανίδας
συγγραφέως με τις φωνές των Judie Garland, Amy Winehouse, Dalida, Merlin Monroe, Edith Piaf, όπου η ζωή και ο θάνατός τους συνδέεται με το σκοτεινό ποιητικό της έργο. Ένα έργο κραυγής για την ζωή, λύτρωσης από μια αφόρητη ζωή, επιθυμία για μια άλλη ζωή.
Παραστάσεις: Σάββατο 23/12, Σάββατο 30/12, Σάββατο 6/01 στις 21:00 και Κυριακή 7/01 στις 18:00
"Εύθραυστον"
της Αγγελικής Τσαμπάζη, σε σκηνοθετική επιμέλεια Ιωακείμ Κάσδαγλη και ερμηνεία Αγγελική Τσαμπάζη
Ένα κείμενο, το οποίο γράφτηκε κυριολεκτικά πάνω σ΄ ένα κρεβάτι, για να παιχτεί πάνω σ΄αυτό. Η Αγγελική, λόγω του αυτοάνοσου νοσήματος, των κινητικών προβλημάτων και του χρόνιου πόνου, που αυτό της προκάλεσε, περνούσε ως επί το πλείστον το χρόνο της σ‘ ένα κρεβάτι. Οι φίλοι της τη φώναζαν "Φρίντα”. Μια παράσταση που με ειλικρίνεια και χιούμορ μιλά για το πώς βιώνεται το κάθε τι, μέσα από τη ματιά ενός ανθρώπου, που τίποτε γι΄ αυτόν δεν είναι δεδομένο.
Παραστάσεις: Παρασκευή 22/12, Παρασκευή 29/12 και Παρασκευή 5/01 στις 21:00
Περισσότερες πληροφορίες
Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή
Το έργο της Κικής Μαυρίδου, ορμώμενο από το φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου…», δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου λογοτέχνη της μεταπολεμικής γενιάς, Κώστα Ταχτσή, μέσα από την αξιομνημόνευτη ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα για την οποία βραβεύτηκε. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή υπήρξε μια ανυπότακτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε η ίδια πιο σκληρή από αυτήν. Η «Μάνα αυτουνού», προσφώνηση απαξιωτική, ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα, αποτελεί ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Το έργο πέρα από μια καταγραφή είναι κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι», το σημαντικότερο έργο του συγγραφέα ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα την ελληνίδα μάνα και γυναίκα και τα κρυμμένα μυστικά που κρατά καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής της.
Elizadeth
Για τις σχέσεις που διαμορφώνονται ανάμεσα στα μέλη του θιάσου μιας παράστασης και τη ματαιοδοξία που επικρατεί στον κόσμο του θεάματος μιλάει το καυστικό έργο που αποτελεί διασκευή των «Βασιλικών μετά τρούλου» του Χάρη Ρώμα. Δύο χρόνια μετά την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης, ένας ηθοποιός καλείται να συγκεντρώσει μια ομάδα ανέργων συναδέλφων του, για να τους ανακοινώσει ότι θα ανεβάσουν τη «Μαρία Στιούαρτ» του Σίλερ. Μόνο που πρέπει να τους αποκαλύψει ότι το έργο, θα ανέβει υπό τη μορφή μιούζικαλ και μάλιστα «πειραγμένο», από μια ατάλαντη παρεμβατική συγγραφέα, που όλοι τους σιχαίνονται, η οποία βρήκε έναν φιλοβασιλικό σύλλογο να τους χρηματοδοτήσει. Θα καταφέρει άραγε να τους πείσει να συμμετέχουν και με ποιο τίμημα;
Εύθραυστον
Ο εσωτερικός μονόλογος μιας γυναίκας, που απευθύνεται σε μια γυναίκα-σύμβολο με την οποία ταυτίζεται, τη Φρίντα Κάλο, ζητώντας βοήθεια. Με ειλικρίνεια και χιούμορ, το έργο μιλά για το πως βιώνεται το κάθε τι, μέσα από τη ματιά ενός ανθρώπου, που τίποτε γι΄ αυτόν δεν είναι δεδομένο, ενώ διερωτάται αν η ανάγκη για ζωή και δημιουργία μπορεί να υπερβεί κάθε δυσκολία όταν η κατάσταση του πόνου γίνεται δεύτερη φύση.
4.48 Psychosis
Η περφόρμερ Pavlina Styl ερμηνεύει μια διασκευή του παραληρηματικού μονόλογου της Βρετανίδας συγγραφέα που γράφοντας μόλις πέντε θεατρικά έργα κατόρθωσε να αλλάξει για πάντα το θέατρο, η οποία ενώνει το κύκνειο άσμα της με τις φωνές των Τζούντι Γκάρλαντ, Έιμι Γουάινχαουζ, Νταλιντά, Μέριλιν Μονρό, Εντίθ Πιαφ. Το “4.48 Psychosis” μοιάζει να είναι ο αγωνιώδης επιθανάτιος ρόγχος της Σάρα Κέιν αφού ένα χρόνο μετά την συγγραφή του θα αυτοκτονήσει στην ψυχιατρική κλινική όπου νοσηλευόταν με βαριά κατάθλιψη. Από την άλλη, οι παγκοσμίου φήμης ερμηνεύτριες παρά την αυτοκαταστροφική τους διάθεση και την συνειδητή ή ασυνείδητη απόφαση τους να κόψουν το νήμα της ζωής τους, ζωντανεύουν μέσα από τα τραγούδια τους, δίνοντας την δική τους συμβολιστική σημειολογία.
Η playlist μιας faultless μητρότητας
Η Μπούλετ, διάσημη Dj της Underground Σκηνής των 80’s, ήταν ανέκαθεν απορροφημένη από την καριέρα της. Έχει δυο κόρες, τη Σοφία και τη Νόη, τις οποίες παραμελεί. Ζει σ’ έναν δικό της κόσμο, «αγγελικά πλασμένο» και χάνει την κηδεμονία της μικρής της κόρης, που είναι ένα κορίτσι με κινητική βλάβη. Στη δύση της καριέρας της αποσύρεται σε ένα παραθαλάσσιο κτήμα όπου συγκατοικεί με τη μοναδική της φίλη. Μετά από χρόνια περισυλλογής, όταν χάνεται η φίλη της, αποφασίζει να κάνει ένα δυναμικό comeback στη ζωή των παιδιών της. Η μεγάλη της κόρη είναι παντρεμένη με έναν ζεν πρεμιέ και ζει μαζί με την μικρότερη αδερφή της. Πώς διαχειρίζονται οι δύο, ενήλικες πλέον, κόρες της τον ερχομό της; Κατά πόσο το τραύμα της απουσίας της μητρικής φιγούρας μπορεί να επουλωθεί; Και πώς επηρεάζει τις ζωές των δύο κοριτσιών; Στο αδιέξοδο των σχέσεων μητέρας – κόρης, οι ήρωες του έργου άλλοτε αυτοσαρκάζονται και άλλοτε αλληλοσπαράσσονται.
Το στρίψιμο της βίδας Reloaded
Μία νέα γυναίκα προσλαμβάνεται από έναν άκρως γοητευτικό άντρα ως γκουβερνάντα για τα δύο του παιδιά. Σύντομα, όμως, η ανυποψίαστη κοπέλα θα βρεθεί εγκλωβισμένη στον πύργο, όπου διαμένει η ιδιαίτερη οικογένεια. Κάθε μέλος της έχει και κάτι το περίεργο. Η μικρή κόρη δε μιλάει ή μήπως οι άλλοι δεν την ακούνε; Ο μεγάλος αδερφός της δε μοιάζει με παιδί ή μήπως η γκουβερνάντα τον βλέπει έτσι; Η μυστηριώδης οικονόμος δεν είναι αυτή που φαίνεται ή μήπως είναι; Είναι ο Πύργος στοιχειωμένος ή απλά αρέσουν στην οικογένεια τα «παράξενα» παιχνίδια; Θα μπορέσει η γυναίκα να ελευθερωθεί πριν... το στρίψιμο της βίδας;
Η Τουρκομερίτισσα
Με φόντο μια Ελλάδα που προσπαθεί να γιατρέψει τις πληγές της από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και τη Μικρασιατική καταστροφή, η παράσταση αφηγείται τη σύντομη αλλά ταραχώδη ζωή της μεγάλης τραγουδίστριας Μαρίκας Νίνου. Η θρυλική Τουρκομερίτισσα συναντά ξανά τον Τζίμη Μάρκου στην ταβέρνα «Τζίμης ο Χονδρός» και μαζί ξεδιπλώνουν τη μυθιστορηματική ζωή της ερμηνεύτριας που έγραψε ιστορία στο ελληνικό τραγούδι. Η σκηνή μετατρέπεται σε ταβέρνα και οι θεατές σε θαμώνες και μάρτυρες των σημαντικότερων γεγονότων και των άγνωστων πτυχών της τραγικής ζωής της τραγουδίστριας.