Τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2023 από το περιοδικό "αθηνόραμα" απονεμήθηκαν την Τρίτη 14 Νοεμβρίου στην Αίθουσα "Αλεξάνδρα Τριάντη" του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών σε μια λαμπερή και ιδιαίτερα συναισθηματική βραδιά, αφιερωμένη στο θέατρο του μέλλοντος. Ο κόσμος του θεάτρου και το θεατρόφιλο κοινό έδωσαν το παρόν στην ετήσια γιορτή-θεσμό του θεάτρου, που φέτος συμπληρώνει 25 χρόνια παρουσίας, με 1.200 καλλιτέχνες και προσωπικότητες, βετεράνους και ανερχόμενους δημιουργούς, να χειροκροτούν με ενθουσιασμό όσους ξεχώρισαν στη θεατρική Αθήνα τη σεζόν 2022-23.
Τα 25 στον αριθμό ασημένια αγαλματίδια απονεμήθηκαν σε 9 συνολικά θεατρικές παραστάσεις που ξεχώρισαν για τη σκηνοθετική υπογραφή, τις εξαιρετικές ερμηνείες, τα σκηνικά, τα κοστούμια, την πρωτότυπη μουσική σύνθεση, τον σχεδιασμό ήχου και τους φωτισμούς τους οι αναγνώστες του περιοδικού "αθηνόραμα" και του athinorama.gr, οι οποίοι παρακολούθησαν εκατοντάδες παραστάσεις στην πλουραλιστική θεατρική σεζόν που παρήλθε και με την ψήφο τους ανέδειξαν τους καλύτερους σύμφωνα με τις δικές τους εντυπώσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι σχεδόν όλες οι παραστάσεις που βραβεύτηκαν συνεχίζουν και φέτος ακάθεκτες την πορεία τους.
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Μάνος Καρατζογιάννης ήταν ο "master of ceremony" της βραδιάς και ως οικοδεσπότης μας καλωσόρισε στα 25α Θεατρικά Βραβεία Κοινού επισημαίνοντας πόσο σημαντική είναι η επιβράβευση των καλλιτεχνών από τους ίδιους τους θεατές, καθώς όπως είπε "η κρίση του κοινού μας αφορά περισσότερο από οποιαδήποτε επιτροπή". Ενώ ακολούθησε ένα συγκινητικό flashback από την πρώτη τελετή απονομής του θεσμού το 1999, όταν ο Λευτέρης Βογιατζής παρέλαβε ντροπαλός και λιγόλογος το βραβείο καλύτερης παράστασης για τη "Νύχτα της Κουκουβάγιας". Σύμμαχοι του παρουσιαστή ήταν ο video artist Goran Gagic και ο μουσικός Τηλέμαχος Μούσας, ο οποίος έγραψε 9 ξεχωριστά μουσικά κομμάτια ειδικά για τη φετινή απονομή και έδωσε τον τόνο επί σκηνής με το αιθερόφωνό του.
Οι αναγνώστες του περιοδικού "αθηνόραμα" και του athinorama.gr ανέδειξαν καλύτερη παράσταση για τη σεζόν 2022-23 τα "Φώτα της πόλης", η οποία απέσπασε και τα πρώτα βραβεία σκηνοθεσίας για την Αμάλια Μπένετ, σκηνογραφίας για την Τίνα Τζόκα, μουσικής σύνθεσης για τον Θοδωρή Οικονόμου, ηχητικού σχεδιασμού για τον Κωνσταντίνο Μπώκο και το δεύτερο βραβείο φωτισμού για τη Χριστίνα Θανάσουλα. Δεύτερη καλύτερη παράσταση αναδείχθηκε η "Άνοδος του Αρτούρο Ούι", αποσπώντας επίσης το δεύτερο βραβείο σκηνοθεσίας για τον Άρη Μπινιάρη, το πρώτο βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Γιώργο Χρυσοστόμου, το πρώτο βραβείο ενδυματολογίας και το δεύτερο βραβείο σκηνογραφίας για τον Πάρι Μέξη, το δεύτερο βραβείο μουσικής σύνθεσης για τον Αλέξανδρο Δράκο Κτιστάκη και το πρώτο βραβείο φωτισμού για τη Στέλλα Κάλτσου. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το "Berlin Alexanderplatz", που τιμήθηκε επίσης με το τρίτο βραβείο σκηνοθεσίας για τον Στάθη Λιβαθινό, σκηνογραφίας και ενδυματολογίας για την Ελένη Μανωλοπούλου και φωτισμού για τον Αλέκο Αναστασίου.
Με τα βραβεία ανδρικής ερμηνείας τιμήθηκαν ο Γρηγόρης Βαλτινός (2ο βραβείο) για την παράσταση "Da" και ο Άκης Σακελλαρίου (3ο βραβείο) για την παράσταση ο "Κύκλος των χαμένων ποιητών", η οποία απέσπασε επίσης το τρίτο βραβείο μουσικής σύνθεσης για τη Μαρίζα Ρίζου. Το βραβείο της καλύτερης γυναικείας ερμηνείας κατέκτησε η Ελένη Ράντου για την ερμηνεία της στην παράσταση "Το πάρτι της ζωής μου". Το δεύτερο βραβείο απέσπασε η Κατερίνα Διδασκάλου για την παράσταση "Το χελιδόνι", ενώ το τρίτο η Κάτια Δανδουλάκη για την παράσταση "Διάλεξε το θάνατό σου αγάπη μου". Τέλος, η Ηλένια Δουλαδίρη έλαβε το δεύτερο βραβείο ενδυματολογίας για την παράσταση "Ο μισάνθρωπος", σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα.
Πώς θα είναι το θέατρο του μέλλοντος;
Η φετινή τελετή επικεντρώθηκε στο ερώτημα πώς θα είναι το θέατρο σε 30 χρόνια από τώρα. Πώς θα συνομιλεί άραγε η τεχνητή νοημοσύνη με το θέατρο; Θα παρακολουθήσουμε επί σκηνής θεατρικά έργα που δεν θα έχει γράψει ανθρώπινο χέρι; Τι θα ανεβάζει το Εθνικό Θέατρο το 2054 και τι θα βλέπουμε στην Επίδαυρο; Θα εξαφανιστούν είδη θεάτρου, θα εμφανιστούν καινούργια; Θα μπορείς να παραγγείλεις τον... Βυσσινόκηπο της επιλογής σου; Θα ενδιαφέρει ακόμα τους θεατές του αύριο ποια θα είναι η επόμενη παράσταση που θα γίνει talk of the town αλλά και να βαθμολογούν τις αγαπημένες τους παραστάσεις και τους συντελεστές τους στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού; Σίγουρα η απάντηση που έλαβε το Αθηνόραμα θέτοντας το κεντρικό ερώτημα σε ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης δεν ήταν για την ώρα αρκετά ικανοποιητική, όπως φάνηκε και στη γεμάτη κλισέ απάντηση που προβλήθηκε στο βίντεο. Πατώντας πάνω σε αυτά τα καυτά ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν περισσότερο στο μέλλον, τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το "αθηνόραμα" άνοιξαν τη συζήτηση.
Σε ένα από τα highlights της βραδιάς, ο διεθνώς καταξιωμένος Αμερικανός σκηνοθέτης Ρόμπερτ Ουίλσον μίλησε μέσα από ένα βίντεο με φόντο το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, όπου ετοιμάζει τη νέα του παράσταση ("Τρεις ψηλές γυναίκες” του Έντουαρντ Άλμπι), για τον μοναδικό ρόλο του θεάτρου μέσα στην κοινωνία, ο οποίος δεν είναι άλλος από το να μας φέρνει κοντά ανεξαρτήτως υπόβαθρου, πολιτικών ιδεολογιών και θρησκευτικών πεποιθήσεων. Είναι μια παγκόσμια γλώσσα, όπως είπε. Σε δικά του λόγια: "Από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα αλλά και στο μέλλον η ανάγκη των ανθρώπων να συγκεντρώνονται και να ανταλλάζουν ιδέες παραμένει άσβεστη. Ο λόγος που κάνουμε θέατρο είναι για να διασκεδάζουμε, κι αν δεν διασκεδάζουμε τότε δεν αξίζει να κάνουμε θέατρο. Ακόμα κι όταν παρουσιάζουμε ένα σκοτεινό θέμα επί σκηνής, οφείλουμε να βρίσκουμε το φως. Αυτό θα μας δώσει ελπίδα για το μέλλον".
Εννέα ξεχωριστοί καλεσμένοι από όλες τις τέχνες που σχετίζονται άμεσα με το θέατρο και οι οποίες αντιστοιχούν με τις εννέα κατηγορίες των βραβείων, ήταν εκεί για να δώσουν τη δική τους απάντηση στο ερώτημα "Πώς θα είναι το θέατρο σε 30 χρόνια". Fun fact: ο Τηλέμαχος Μούσας έγραψε ένα μουσικό κομμάτι, αντλώντας έμπνευση από την προσωπικότητα του κάθε ένα από αυτούς. Ο Γρηγόρης Βαλτινός, η Ελένη Σκότη, η Μαρία Πρωτόπαππα, η Ελένη Μανωλοπούλου, ο Πάρις Μέξης, ο Θοδωρής Οικονόμου, ο Αλέκος Αναστασίου, ο Στέλιος Γιαννουλάκης, καθώς και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Μόσχος, αποκάλυψαν, άλλοι με χιούμορ και άλλοι με σκεπτικισμό, πώς οραματίζονται το μέλλον του θεάτρου, ενώ απένειμαν και βραβεία στους ομότεχνούς τους, εντείνοντας την συναισθηματική φόρτιση της βραδιάς.
Ο πρώτος που ανέβηκε στο πόντιουμ και κλήθηκε να απαντήσει ήταν ο φωτιστής Αλέκος Αναστασίου (νικητής του τρίτου βραβείου φωτισμού για την παράσταση "Berlin Alexanderplatz"), ο οποίος τόνισε ότι ο φωτισμός υπάρχει για να συμπληρώσει μια παράσταση δραματουργικά. Αναζητώντας ποιο θα είναι το μέλλον του σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη είπε: "Χωρίς στερεότυπα, χωρίς δαιμονοποίηση, η ΑΙ στερείται εκ φύσεως της δημιουργικής νοημοσύνης και του μυστηρίου της έμπνευσης. Το στοίχημα της επόμενης μέρας θα είναι να αντισταθούμε στη χρήση χωρίς κρίση!”. Ακολούθησε η απονομή των βραβείων φωτισμού από την Ελένη Χριστοπούλου, τομεάρχη Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας της ΔΕΗ, του μεγαλύτερου προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, εξυπηρετώντας πάνω από πεντέμισι εκατομμύρια ανθρώπους, αλλά και θερμού υποστηρικτή δράσεων πολιτισμού είτε μιλάμε για οργανισμούς είτε για μεμονωμένους καλλιτέχνες είτε για θεσμούς όπως τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού στα οποία είναι και φέτος χορηγός.
Για την κατηγορία του ηχητικού σχεδιασμού βρέθηκε στη σκηνή ο Στέλιος Γιαννουλάκης για να μιλήσει για τη σύγχρονη αλχημεία της τέχνης του, επισημαίνοντας ότι "όσο οι θεατές και οι συντελεστές μιας παράστασης είναι άνθρωποι και όχι ρομπότ, η λεπτομέρεια, η διαίσθηση και τα αντανακλαστικά που χρειάζονται για την επιλογή και τη διαχείριση του ήχου που θα συνάδει με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της παράστασης, παραμένει μια ανθρώπινη υπόθεση”. Στη συνέχεια πήρε τη σκυτάλη ο μουσικός Θοδωρής Οικονόμου (πρώτο βραβείο για τα "Φώτα της πόλης") που ευχήθηκε να υπάρχουν ακόμη μουσικοί, στιχουργοί, τεχνικοί κλπ στο μέλλον γιατί αυτό είναι το θέατρο, η σύνθεση μιας ομάδας ανθρώπων που νοιάζονται ο ένας για τον άλλον και χαίρονται μαζί. Γύρω από το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης τοποθετήθηκε όμως και ο νικητής του δεύτερου βραβείου μουσικής σύνθεσης Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης ("Η άνοδος του Αρτούρο Ούι"), ο οποίος σημείωσε: "Ειδικά για εμάς τους μουσικούς συνθέτες το AI είναι μια μεγάλη απειλή στο μέλλον, αλλά παράλληλα σκεπτόμενος για τα βραβεία και τι σημαίνει επιβράβευση, συνειδητοποιώ τελικά ότι η διαφορά του AI με τον άνθρωπο είναι ότι το AI δεν μπορεί ποτέ να έχει την επίγνωση αν αυτό που κάνει του αρέσει και αυτό είναι μια σημαντική διαφορά".
Η Ελένη Μανωλοπούλου (που κατέκτησε το τρίτο βραβείο για το "Berlin Alexanderplatz"), κάνοντας μια αναδρομή σε πτυχές της ενδυματολογίας που έχουν χαθεί ή αλλάξει ολοσχερώς τα τελευταία τριάντα χρόνια που βρίσκεται στο χώρο, επεσήμανε ότι το μέλλον των ενδυμάτων είναι η τρισδιάστατη εκτύπωση που χρησιμοποιείται ήδη στο χώρο της μόδας, καθώς και η τεχνητή νοημοσύνη που θα επηρεάσει έτσι και αλλιώς πολλά επαγγέλματα, "με την ελπίδα βέβαια ότι οι νέοι δρόμοι που ανοίγονται δεν θα μας απομακρύνουν από την ουσία της δουλειάς μας, που ήταν και θα είναι η αποκάλυψη στοιχείων του ρόλου και η εξέλιξη του μέσα στην παράσταση”. Την απονομή των βραβείων ενδυματολογίας ανέλαβε η Χριστίνα Κληρίδου Head of Marketing της more.com, της νούμερο ένα πλατφόρμας για την αγορά ηλεκτρονικών εισιτηρίων και τη διαχείριση εκδηλώσεων, την οποία ξέραμε ως Viva και όλοι την έχουμε χρησιμοποιήσει. Μέσα από αυτή παρακολουθείς παραστάσεις και ταινίες, βλέπεις συναυλίες, πας ταξίδια, βλέπεις αθλητικές εκδηλώσεις και πολλά ακόμη. Τώρα έχοντας πια νέα ταυτότητα, συνεχίζει να στηρίζει για ακόμα μια χρονιά τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού.
Για το κομμάτι της σκηνογραφίας ο Μάνος Καρατζογιάννης κάλεσε στη σκηνή τον Πάρη Μέξη (πρώτο βραβείο ενδυματολογίας και δεύτερο βραβείο σκηνογραφίας για την παράσταση "Η άνοδος του Αρτούρο Ούι"), ο οποίος έθεσε το αίτημα για πιο ουσιαστική αξιοποίηση και ανακύκλωση των σκηνικών στο μέλλον, ξεκινώντας από τους μεγάλους θεατρικούς οργανισμούς, αλλά και στην αναζήτηση διαφορετικών υλικών από τους ίδιους τους σκηνογράφους. Υπάρχει βέβαια και το κομμάτι της ψηφιακής σκηνογραφίας για το οποίο ο Πάρης Μέξης είπε: "Τα εργαλεία μας θα γίνουν όλο και πιο έξυπνα, αλλά ακόμα δεν μπορούν να κάνουν κάποια πολύ βασικά πράγματα. Δεν σκέφτονται όπως εμείς, δεν φαντάζονται, δεν συγκινούνται και άρα δεν συγκινούν”.
Την απονομή των βραβείων σκηνογραφίας έκανε ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος και πρώην αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Περιφέρειας Αττικής Χάρης Ρώμας, με την υποστήριξη της οποίας διεξήχθη η τελετή απονομής των 25ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού. Όπως τόνισε σε σχέση με την κεντρική ιδέα γύρω από την οποία αναπτύχθηκε όλη η βραδιά, δίνοντας πολλές αφορμές για συζήτηση: ”Κανένας από τους καλλιτέχνες που έχουν βραβευτεί στο παρελθόν, βραβεύονται σήμερα και θα βραβευτούν στο μέλλον δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από την τεχνητή νοημοσύνη. Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη κατασκευάζεται αλλά το ταλέντο όχι. Μπορεί να εξελίσσεται αλλά χρειάζεται να προϋπάρχει”.
Ο Γρηγόρης Βαλτινός (δεύτερο βραβείο ανδρικής ερμηνείας) ανέβηκε στη συνέχεια στη σκηνή για να μας υπενθυμίσει την ανθρωποκεντρική φύση του θεάτρου και τα βασικά υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένο. Την ψυχή και το αίσθημα. "Αν το θέατρο, τώρα και στο μέλλον, δεν μεταφέρει αίσθημα και συγκίνηση θα αφήσει το θεατή ψυχρό και αδιάφορο. Κάτι που θα είναι εγκληματικό και για τους νέους θεατές του θεάτρου". Στη συνέχεια απένειμε και τα βραβεία γυναικείας ερμηνείας.
Πριν η Μαρία Πρωτόπαππα προχωρήσει στην απονομή των βραβείων ανδρικής ερμηνείας με την αφορμή της σκηνοθεσίας της φέτος ενός άνδρα ηθοποιού σε γυναικείο ρόλο (του Χρήστου Στέργιογλου στο "Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα” του Λόρκα), μίλησε για το μέλλον του θεάτρου: "Το θέατρο δεν αλλάζει γιατί πάντα ασχολείται και θα ασχολείται με τον άνθρωπο. Με το μέσα μας, το έξω μας και με την κοινωνία”. Απευθυνόμενη στους καλλιτέχνες του αύριο μίλησε για την αξία της εμπειρίας σε σχέση με την εικονική πραγματικότητα, αλλά και για το γεγονός ότι η τέχνη είναι συνύπαρξη, είναι "το σπίτι των διαφορετικών, εκεί που είμαστε όλοι ευπρόσδεκτοι".
Η Ελένη Σκότη φαντάστηκε επί σκηνής πώς θα σκηνοθετούσε σε 30 χρόνια από τώρα την "Aγαπητή Eλένα" της Λουντμίλα Pαζουμόφσκαγια, για την οποία βραβεύτηκε από τους αναγνώστες του αθηνοράματος το 2001 ως η καλύτερη παράσταση. Μιλώντας για έναν ψηφιακό κόσμο του μέλλοντος, η σκηνοθέτιδα είπε: "Το θέατρο, επειδή ο πυρήνας του βρίσκεται στην ατέλεια του ανθρώπου και το τι σημαίνει να είσαι ατελής σ’ έναν ατελή κόσμο, θα συνεχίζει να παλεύει με τα ίδια ερωτήματα και στο μέλλον”.
Ο τελευταίος καλεσμένος που βρέθηκε στη σκηνή της Αίθουσας "Αλεξάνδρα Τριάντη" του Μεγάρου Μουσικής ήταν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Μόσχος (πρώτο βραβείο καλύτερης παράστασης για τα"Φώτα της πόλης"), προκειμένου να απαντήσει στο ερώτημα αν θα έχουμε εθνικά θέατρα σε τριάντα χρόνια. "Νομίζω ότι το θέατρο υπήρξε και θα υπάρχει ακριβώς γιατί τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανθρώπινη επαφή. Και αυτός είναι ο λόγος που είμαστε όλοι τόσο ερωτευμένοι μαζί του. Οπότε νομίζω ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε για το θέατρο”.
Η Διευθύντρια του Αθηνοράματος Δέσποινα Ζευκιλή έκλεισε τη βραδιά σε μια εξίσου ευχάριστη νότα για το μέλλον: "Το θέατρο, η τέχνη, τώρα το ξέρουμε πια καλά, το επιβεβαιώνουν και οι πρόσφατες έρευνες, είναι φάρμακο της ψυχής μας, η θωράκιση της οποίας είναι βασικό ζητούμενο της εποχής. Κι όπως κι αν είναι στο μέλλον, αφού βασίζεται τόσο πολύ στο ψυχικό, δεν έχει πιστεύω να φοβάται παρά μόνο να υποβοηθάται από το τεχνητό”. Στη συνέχεια προχώρησε στις τελευταίες απονομές της βραδιάς, αυτές των βραβείων για τις καλύτερες παραστάσεις της θεατρικής σεζόν 2022-23 "εκ μέρους του θεατρόφιλου κοινού του Αθηνοράματος που για 25η χρονιά είδε πάρα πολύ θέατρο και συμμετείχε μαζικά με την ψήφο του στον αγαπημένο του θεσμό, επιβραβεύοντας τις δικές του και τους δικούς του καλύτερους. Η ιστορία του θεσμού, η αντοχή του στο χρόνο και η αποδοχή του από εσάς, τους ανθρώπους του θεάτρου, επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο την αξία του και την κρίση του αναγνωστικού μας κοινού. Ευχαριστώ το κοινό μας, την ομάδα του θεάτρου για όλη τη δουλειά της, όσες και όσους στηρίζουν την προσπάθειά μας, τους χορηγούς της αποψινής βραδιάς και τους συντελεστές που δούλεψαν γι’ αυτή, χωρίς τους οποίους δεν θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί”.
"Αυτά ήταν τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού για το 2023. Θα δώσουμε δύο ραντεβού. Ένα για του χρόνου για τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2024 και ένα σε 30 χρόνια για να τσεκάρουμε όσα ειπώθηκαν απόψε. Κρατάμε την αισιοδοξία, κρατάμε την αγάπη για το θέατρο, κρατάμε την ανάγκη να βλέπουμε θέατρο και την ανάγκη να μεταδώσουμε το θέατρο στην επόμενη γενιά. Είμαστε σίγουροι ότι θα το διαχειριστεί σωστά”. Η βραδιά έκλεισε με τον Μάνο Καρατζογιάννη να καλεί όλους όσοι βραβεύτηκαν στη σκηνή -ντυμένη στα κόκκινα- με στόχο να δοθεί ένα ηχηρό αντιπολεμικό μήνυμα αλληλεγγύης υπό τη μελωδία του "Imagine” του Τζον Λένον.
Πεντακόσιοι τυχεροί αναγνώστες και αναγνώστριες του "αθηνοράματος" που συμμετείχαν με την ψήφο τους στο θεσμό, κληρώθηκαν να απολαύσουν τη βραδιά από κοντά και συνάντησαν τους αγαπημένους τους πρωταγωνιστές στο χαλαρωτικό κοκτέιλ πάρτι που ακολούθησε μετά την 25η τελετή απονομής των Θεατρικών Βραβείων Κοινού και κράτησε ως αργά το βράδυ τους παρευρισκόμενους σε ζωηρά πηγαδάκια στο αίθριο του Μεγάρου Μουσικής. Ραντεβού στις σκηνές της πόλης!
Η τελετή απονομής σε 36 κλικ
Με την υποστήριξη και την αιγίδα της Περιφέρειας Αττικής και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης
Χορηγοί Τελετής Απονομής Θεατρικών Βραβείων Κοινού 2023: ΔΕΗ, more.com
Υποστηρικτής: μ. artisan water
Τα βραβεία
Καλύτερη παράσταση
1ο Βραβείο: "Τα φώτα της πόλης"
2ο Βραβείο: "Η άνοδος του Αρτούρο Ούι"
3ο Βραβείο: "Berlin Alexanderplatz"
Σκηνοθεσία
1ο Βραβείο: Αμάλια Μπένετ ("Τα φώτα της πόλης")
2ο Βραβείο: Άρης Μπινιάρης ("Η άνοδος του Αρτούρο Ούι")
3ο Βραβείο: Στάθης Λιβαθινός ("Berlin Alexanderplatz")
Ανδρικού ρόλου
1ο Βραβείο: Γιώργος Χρυσοστόμου ("Η άνοδος του Αρτούρο Ούι")
2ο Βραβείο: Γρηγόρης Βαλτινός ("Da")
3ο Βραβείο: Άκης Σακελλαρίου ("Ο κύκλος των χαμένων ποιητών")
Γυναικείου ρόλου
1ο Βραβείο: Ελένη Ράντου ("Το πάρτι της ζωής")
2ο Βραβείο: Κατερίνα Διδασκάλου ("Το χελιδόνι")
3ο Βραβείο: Κάτια Δανδουλάκη ("Διάλεξε το θάνατό σου αγάπη μου")
Ενδυματολογίας
1ο Βραβείο: Πάρις Μέξης ("Η άνοδος του Αρτούρο Ούι")
2ο Βραβείο: Ηλένια Δουλαδίρη ("Ο μισάνθρωπος")
3ο Βραβείο: Ελένη Μανωλοπούλου ("Berlin Alexanderplatz")
Σκηνογραφίας
1ο Βραβείο: Τίνα Τζόκα ("Τα φώτα της πόλης")
2ο Βραβείο: Πάρις Μέξης ("Η άνοδος του Αρτούρο Ούι")
3ο Βραβείο: Ελένη Μανωλοπούλου ("Berlin Alexanderplatz")
Μουσικής σύνθεσης
1ο Βραβείο: Θοδωρής Οικονόμου ("Τα φώτα της πόλης")
2ο Βραβείο: Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης ("Η άνοδος του Αρτούρο Ούι")
3ο Βραβείο: Μαρίζα Ρίζου ("Ο κύκλος των χαμένων ποιητών")
Φωτισμού
1ο Βραβείο: Στέλλα Κάλτσου ("Η άνοδος του Αρτούρο Ούι")
2ο Βραβείο: Χριστίνα Θανάσουλα ("Τα φώτα της πόλης")
3ο Βραβείο: Αλέκος Αναστασίου ("Berlin Alexanderplatz")
Σχεδιασμού ήχου
1ο Βραβείο: Κωνσταντίνος Μπώκος ("Τα φώτα της πόλης")