Ολοκληρώνουν τον κύκλο παραστάσεων τους στο Θέατρο Σταθμός οι παραστάσεις "Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα" του Βασίλη Κατσικονούρη με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Νινιό, και "Η Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα" σε σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη.
"Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα"
Ο καινούργιος θεατρικός μονόλογος του Βασίλη Κατσικονούρη "Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα", που χάρισε το βραβείο αναγνωστών καλύτερης αντρικής ερμηνείας για το 2022 στον Γιώργο Νινιό, συνεχίζεται για λίγες ακόμα παραστάσεις έως 3/12. Η καταξιωμένη στην Κύπρο ερμηνεύτρια και σκηνοθέτρια Ερμίνα Κυριαζή και ο διακεκριμένος ηθοποιός Γιώργος Νινιός ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αφηγηθούν μια ιστορία γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση με κύρια θέματά της την ανδρική μοναξιά και τη ματαίωση, μαζί όμως με ένα βαθύ αίσθημα αξιοπρέπειας, ως πυξίδα και ως ύστατη νίκη σε πείσμα της ήττας και της φθοράς.
Ο Τσιτάχ, ένας πολύπειρος βετεράνος τερματοφύλακας της Εθνικής Ελλάδος, κάνει έναν ειλικρινή απολογισμό της μακροχρόνιας πορείας του, προσκεκλημένος από ένα σχολείο για να μιλήσει στα παιδιά για την αξία της άμιλλας και τα αθλητικά ιδεώδη. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού, εξιστορεί γεγονότα και εμπειρίες από τη ζωή και την καριέρα του ξετυλίγοντας σιγά-σιγά το κουβάρι της ύπαρξης του, από τη δόξα, τα πλούτη και τα φώτα της δημοσιότητας μέχρι το μηδέν και το περιθώριο.
Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com
"Η Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα"
Μετά από δύο επιτυχημένους κύκλους παραστάσεων σε Θεσσαλονίκη (Θέατρο Τ) και Σύρο (Ινστιτούτο Κυβέλη), το ανατρεπτικά ειρωνικό και απολαυστικά σατιρικό έργο του Εμμανουήλ Ροΐδη, "Η Ψυχολογία Συριανού συζύγου: Χριστίνα", σε δραματουργική επεξεργασία Αιμιλίας Βάλβη συνεχίζει να παίζεται στο θέατρο Σταθμός για λίγες ακόμα μέρες (15, 22, 29 Νοεμβρίου) σε μια σκηνική διασκευή που αντιστρέφει το μοτίβο των καλών και φρόνιμων γυναικών που οφείλουν να παραμένουν σιωπηλές και βουβές.
Στο έργο, ένας ορκισμένος εργένης ερωτεύεται παράφορα μια νέα γυναίκα και, θέλοντας να απαλλαγεί από την κατάσταση του ερωτευμένου, την παντρεύεται. Καθώς ο χρόνος κυλά, διαπιστώνει ότι ο έρωτάς του, αντί να κοπάσει, φουντώνει. Τότε, ο έρωτας γίνεται εφιάλτης και ο σύζυγος αρχίζει να παραληρεί αποκαλύπτοντας, μέσα από την αφήγησή του, όλα τα ανδρικά στερεότυπα για τον έρωτα και τον γάμο, με την κτητικότητα, την αμφιβολία και τη ζήλεια να παίρνουν τη θέση του πόθου και του πάθους.
Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Λεοντάρης, η συνθήκη αντιστρέφεται: η γυναίκα αφηγείται την αφήγηση του άνδρα, η γυναίκα μιλά και ο άνδρας είναι στη σκηνή παρών αλλά απών, παραμένοντας σιωπηλός και βουβός. Αλλάζοντας την αφηγηματική οπτική, η παράσταση αποκαλύπτει τον στερεοτυπικό πατριαρχικό λόγο, φορέα μιας εποχής που τα ζητήματα φύλου πρωτοεμφανίζονται δειλά στην Ελλάδα (Σύρος, τέλη 1890) και ανοίγει έναν διάλογο με τη σύγχρονή μας πραγματικότητα.
Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα
Πρόκειται για μια ιστορία γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση με κύρια θέματά της την ανδρική μοναξιά και τη ματαίωση, μαζί όμως με ένα βαθύ αίσθημα αξιοπρέπειας, ως νίκη σε πείσμα της φθοράς. Ο Τσιτάχ, ένας πολύπειρος βετεράνος τερματοφύλακας της Εθνικής Ελλάδος, κάνει έναν ειλικρινή απολογισμό της μακροχρόνιας πορείας του, προσκεκλημένος από ένα σχολείο για να μιλήσει στα παιδιά για την αξία της άμιλλας και τα αθλητικά ιδεώδη. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού, εξιστορεί γεγονότα και εμπειρίες από τη ζωή και την καριέρα του ξετυλίγοντας σιγά-σιγά το κουβάρι της ύπαρξης του, από τη δόξα, τα πλούτη και τα φώτα της δημοσιότητας μέχρι το μηδέν και το περιθώριο.
Ψυχολογία Συριανού Συζύγου: Χριστίνα
Διασκευή της νουβέλας του Εμμανουήλ Ροΐδη «Ψυχολογία Συριανού συζύγου» ιδωμένη από την πλευρά της συζύγου, η οποία σχολιάζει την απουσία του γυναικείου λόγου, τότε και σήμερα. Είναι η πρώτη φορά που το εμβληματικό έργο παρουσιάζεται στη σκηνή μέσα από τη γυναικεία ματιά, πολλαπλασιάζοντας με αυτόν τον τρόπο τις προοπτικές του κειμένου. Στό έργο ένας άνδρας αποφασίζει να παντρευτεί το ερωτικό αντικείμενο του πόθου του για να πάψει να είναι ερωτευμένος. Η Χριστίνα «κλέβει» τις σκέψεις του και τις αποκαλύπτει στους θεατές. Ο άνδρας -παρών και απών στη σκηνή- παλεύει να θάψει τον έρωτά του. Κυριαρχούν η φιλαρέσκεια, ο πόθος, το χιούμορ, η ζήλεια και η αποκάλυψη των ανδρικών στερεοτύπων για τον έρωτα και τον γάμο.