5 λόγοι για να (ξανα)δείτε τον "Μισάνθρωπο"

Η ανατρεπτική εκδοχή του Γιάννη Κακλέα επιστρέφει για δεύτερη σεζόν, με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στο ρόλο του πικρόχολου μολιερικού ήρωα.

Μισάνθρωπος Κακλέας Πάτροκλος Σκαφίδας©

# Μια διαχρονική κωμωδία

Ο Μολιέρος έγραψε τον "Μισάνθρωπο", δημιουργώντας έναν ήρωα που δεν φοβάται να εκφράσει με ειλικρίνεια την άποψή του, απέναντι σε μια κοινωνία υποκριτών και ψευτοκολάκων. Το γεγονός ότι είναι ερωτευμένος με τη Σελιμέν, μια γυναίκα πολύ διαφορετική από αυτόν, που της αρέσει να συναναστρέφεται ανθρώπους που επιδίδονται σε υποκριτικές κολακείες και πισώπλατα κουτσομπολιά, δημιουργεί μία εκρηκτική σκηνική συνθήκη που κορυφώνεται σε ένα "ανοιχτό" φινάλε.

# Η αμφισημία της ερμηνείας του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου

Είναι τελικά ο Αλσέστ ένας ειλικρινής άνθρωπος, που που δεν αντέχει την υποκρισία των άλλων, ή μήπως είναι ένας νάρκισσος που θεωρεί εαυτόν ανώτερο όλων και απολαμβάνει να γίνεται εριστικός κι αντιπαθής; Για τον Γιάννη Κακλέα ίσως να ισχύει το δεύτερο, κι έδωσε έτσι στον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο την ευκαιρία για μια ερμηνεία στην κόψη του ξυραφιού.

Μισάνθρωπος Κακλέας
Πάτροκλος Σκαφίδας©

# Η συνολικότερη σκηνοθετική οπτική

Ο Γιάννης Κακλέας δημιούργησε έναν νέο ρόλο στο πρόσωπο της Φωτεινής Αθερίδου, που σχολιάζει τη δράση, συνομιλεί με τα δραματικά πρόσωπα αλλά και με τους θεατές και προτείνει έτσι έναν ανοιχτό διάλογο μεταξύ κειμένου, σκηνής και πλατείας, που κρατάει την ατμόσφαιρα σε συνεχή εγρήγορση.

# Η ατμόσφαιρα της παράστασης

Η παράσταση διαδραματίζεται μέσα στη συνθήκη ενός ξέφρενου πάρτι που διοργανώνει η Σελιμέν με θέμα τις Βερσαλλίες, που λειτουργεί ως αναφορά στην εποχή του έργου. Αυτό δίνει την ευκαιρία στην Ηλένια Δουλαδήρη να σχεδιάσει πολύ ωραία κοστούμια με μια αίσθηση αριστοκρατικής παρακμής, που κάνουν ωραία αντίθεση με τη βιομηχανική αισθητική του θεάτρου και με την κλαμπάτη σύγχρονη μουσική.

Μισάνθρωπος Κακλέας
Πάτροκλος Σκαφίδας©

# Οι ερμηνείες

Δίπλα στον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, η Ευγενία Σαμαρά ερμηνεύει τη Σελιμέν φωτίζοντας με θετικό τρόπο μια "παρεξηγημένη" ηρωίδα και αποκαθιστά το δίκιο της. Μαζί τους ένας ωραίος θίασος ερμηνεύει απολαυστικά τους υπόλοιπους ρόλους ως μέλη μιας απροβλημάτιστης νεολαίας που συνάπτει επιφανειακές σχέσεις: Αθηνά Μουστάκα, Στέλιος Ιακωβίδης, Αυγουστίνος Κούμουλος, Θάνος Μπίρκος, Αλέξης Φουσέκης, Κυριάκος Σαλής.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο μισάνθρωπος

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Η σκληρή σάτιρα του συγγραφέα για την υποκρισία, τη διαπλοκή, τον ναρκισσισμό, την αδικία, το σεξισμό, την επίδειξη του πλούτου, τον θρίαμβο της μετριότητας και την κυριαρχία της εικόνας ανεβαίνει σε μια σύγχρονη και εξαιρετικά επίκαιρη εκδοχή του εμβληματικού κλασικού έργου που διαβάζει με σκεπτικισμό τον κεντρικό ήρωα του Μολιέρου. Η παράσταση αναδεικνύει τα διαχρονικά στοιχεία της πικρής κωμωδίας, με την προσθήκη ενός σχολιαστή -σκηνοθετικό εύρημα- που δυναμιτίζει κάθε προσπάθεια σοβαροφάνειας των ηρώων. Η αισθητική της παράστασης είναι ένα από τα πιο γοητευτικά στοιχεία της, καθώς μεταφέρει την εικόνα και την ιδέα μιας απροβλημάτιστης νεολαίας, που τρέφεται από τη γοητεία των εύκολων και επιφανειακών σχέσεων, με κοστούμια που αναδύουν μια αίσθηση αριστοκρατικής παρακμής και αντιτίθενται επιτυχημένα στη μοντέρνα βιομηχανικής αισθητικής σκηνή του θεάτρου και στην κλαμπάτη σύγχρονη μουσική.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.