# Μια διαχρονική κωμωδία
Ο Μολιέρος έγραψε τον "Μισάνθρωπο", δημιουργώντας έναν ήρωα που δεν φοβάται να εκφράσει με ειλικρίνεια την άποψή του, απέναντι σε μια κοινωνία υποκριτών και ψευτοκολάκων. Το γεγονός ότι είναι ερωτευμένος με τη Σελιμέν, μια γυναίκα πολύ διαφορετική από αυτόν, που της αρέσει να συναναστρέφεται ανθρώπους που επιδίδονται σε υποκριτικές κολακείες και πισώπλατα κουτσομπολιά, δημιουργεί μία εκρηκτική σκηνική συνθήκη που κορυφώνεται σε ένα "ανοιχτό" φινάλε.
# Η αμφισημία της ερμηνείας του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου
Είναι τελικά ο Αλσέστ ένας ειλικρινής άνθρωπος, που που δεν αντέχει την υποκρισία των άλλων, ή μήπως είναι ένας νάρκισσος που θεωρεί εαυτόν ανώτερο όλων και απολαμβάνει να γίνεται εριστικός κι αντιπαθής; Για τον Γιάννη Κακλέα ίσως να ισχύει το δεύτερο, κι έδωσε έτσι στον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο την ευκαιρία για μια ερμηνεία στην κόψη του ξυραφιού.
# Η συνολικότερη σκηνοθετική οπτική
Ο Γιάννης Κακλέας δημιούργησε έναν νέο ρόλο στο πρόσωπο της Φωτεινής Αθερίδου, που σχολιάζει τη δράση, συνομιλεί με τα δραματικά πρόσωπα αλλά και με τους θεατές και προτείνει έτσι έναν ανοιχτό διάλογο μεταξύ κειμένου, σκηνής και πλατείας, που κρατάει την ατμόσφαιρα σε συνεχή εγρήγορση.
# Η ατμόσφαιρα της παράστασης
Η παράσταση διαδραματίζεται μέσα στη συνθήκη ενός ξέφρενου πάρτι που διοργανώνει η Σελιμέν με θέμα τις Βερσαλλίες, που λειτουργεί ως αναφορά στην εποχή του έργου. Αυτό δίνει την ευκαιρία στην Ηλένια Δουλαδήρη να σχεδιάσει πολύ ωραία κοστούμια με μια αίσθηση αριστοκρατικής παρακμής, που κάνουν ωραία αντίθεση με τη βιομηχανική αισθητική του θεάτρου και με την κλαμπάτη σύγχρονη μουσική.
# Οι ερμηνείες
Δίπλα στον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, η Ευγενία Σαμαρά ερμηνεύει τη Σελιμέν φωτίζοντας με θετικό τρόπο μια "παρεξηγημένη" ηρωίδα και αποκαθιστά το δίκιο της. Μαζί τους ένας ωραίος θίασος ερμηνεύει απολαυστικά τους υπόλοιπους ρόλους ως μέλη μιας απροβλημάτιστης νεολαίας που συνάπτει επιφανειακές σχέσεις: Αθηνά Μουστάκα, Στέλιος Ιακωβίδης, Αυγουστίνος Κούμουλος, Θάνος Μπίρκος, Αλέξης Φουσέκης, Κυριάκος Σαλής.
Περισσότερες πληροφορίες
Ο μισάνθρωπος
Η σκληρή σάτιρα του συγγραφέα για την υποκρισία, τη διαπλοκή, τον ναρκισσισμό, την αδικία, το σεξισμό, την επίδειξη του πλούτου, τον θρίαμβο της μετριότητας και την κυριαρχία της εικόνας ανεβαίνει σε μια σύγχρονη και εξαιρετικά επίκαιρη εκδοχή του εμβληματικού κλασικού έργου που διαβάζει με σκεπτικισμό τον κεντρικό ήρωα του Μολιέρου. Η παράσταση αναδεικνύει τα διαχρονικά στοιχεία της πικρής κωμωδίας, με την προσθήκη ενός σχολιαστή -σκηνοθετικό εύρημα- που δυναμιτίζει κάθε προσπάθεια σοβαροφάνειας των ηρώων. Η αισθητική της παράστασης είναι ένα από τα πιο γοητευτικά στοιχεία της, καθώς μεταφέρει την εικόνα και την ιδέα μιας απροβλημάτιστης νεολαίας, που τρέφεται από τη γοητεία των εύκολων και επιφανειακών σχέσεων, με κοστούμια που αναδύουν μια αίσθηση αριστοκρατικής παρακμής και αντιτίθενται επιτυχημένα στη μοντέρνα βιομηχανικής αισθητικής σκηνή του θεάτρου και στην κλαμπάτη σύγχρονη μουσική.