Η "Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά" ξαναζωντανεύει στο Μπάγκειον από την Θεατρική Ομάδα 2510

Πρεμιέρα στο Μπάγκειον κάνει ξανά η παράσταση του Ανδρέα Ζαφείρη, ξεδιπλώνοντας σιγά-σιγά το κουβάρι της ζωής της Μεξικάνας ζωγράφου.

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά Mamalena Mpoi©

Η ζωή και το έργο της θρυλικής ζωγράφου Φρίντα Κάλο ξαναζωντανεύει στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον, μέσα από την παράσταση "Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά", σε κείμενο και σκηνοθεσία του Ανδρέα Ζαφείρη, μόνο για 12 παραστάσεις, από την Θεατρική Ομάδα 2510. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Χαρά Νικολάου και Τάσος Ράπτης.

Πρόκειται για μια μοναδική και πολύπλευρη εμπειρία σε ένα ταξίδι στο χρόνο αλλά και μια ματιά στο παρόν, καθώς η πραγματική τέχνη είναι πάντα σύγχρονη.

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά
Mamalena Mpoi©

Το "α" παρακολούθησε την παράσταση που είχε ανεβεί λίγο πριν το καλοκαίρι, στην οποία το σκηνικό (σε επιμέλεια του σκηνοθέτη, όπως και τα κοστούμια) είναι λιτό: ο παλιός φθαρμένος καθρέφτης δεσπόζει στη μέση, πλαισιωμένος από παραδοσιακές μεξικάνικες φορεσιές -άλλωστε η Κάλο επηρεάστηκε από την "mexicanidad”, τη ρομαντική αναβίωση του αρχαίου αζτέκικου πολιτισμού στο Μεξικό. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για τη σκηνογραφία (εκτός από το όρθιο σκελετό κρεβατιού και τον κορσέ με το ζωγραφισμένο σφυροδρέπανο) ήταν ένα ξύλινο, ορθογώνιο πλαίσιο με κρυφό φωτισμό, στο οποίο η Φρίντα πήγαινε όταν αφηγούταν στο κοινό την έμπνευση πίσω από τους πίνακές της. 

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά
Mamalena Mpoi©

Η Φρίντα Κάλο είναι, ίσως, από τις πιο αναγνωρίσιμες γυναικείες μορφές. Το πρόσωπό της, πλέον, το βλέπουμε παντού. Παραμένει όμως, ουσιαστικά, άγνωστη. Μέσα από τους πίνακές της, η αποτύπωση του προσωπικού της πόνου, σωματικού και ψυχικού, φαίνεται να εκφράζει τα αιώνια τραύματα της γυναικείας διαδρομής. Δίπλα τους ο ερωτισμός της, η αντισυμβατική της ζωή, σαν ένα προ-μεταμοντέρνο βιωμένο μανιφέστο. Η Φρίντα Κάλο ζωντανεύει στο μοναδικό, ίσως, περιβάλλον-τοπόσημο της πόλης, στο ιστορικό Ξενοδοχείο Μπάγκειον, εκεί που, την ίδια ακριβώς περίοδο με τη Φρίντα, στο στέκι του Καφέ - Σαντάν, γεννιέται μια ολόκληρη καλλιτεχνική γενιά (ο Λαπαθιώτης, ο Βάρναλης, ο Ρίτσος, ο Ουράνης, ο Τσαρούχης, ο Τερζάκης, και τόσοι άλλοι). Είναι λες και ο ίδιος ο χώρος αφηγείται.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις στα τηλέφωνα 6975535197, 6955540755, 6955445130.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Μια παράσταση για τη ζωή και το έργο μιας αντισυμβατικής και πλέον αναγνωρίσιμης μορφής της Τέχνης, της ζωγράφου Φρίντα Κάλο, που μέσα από τους πίνακες της αποτυπώνονται ο προσωπικός της πόνος -σωματικός και ψυχικός- και τα αιώνια γυναικεία τραύματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.