Οι arisandmartha παρουσιάζουν μια ηχητική εγκατάσταση για τα λατομεία στο Μοναστηράκι

Η νέα δουλειά των χορευτών και χορογράφων Άρη Παπαδόπουλου και Μάρθας Πασακοπούλου με τίτλο "they returned regularly, each time for more" τοποθετεί το κοινό σε ρόλο ενεργού περφόρμερ μέσα από ένα ταξίδι στο χρόνο και το δημόσιο χώρο.

arisandmartha

Με αφορμή την συνεχιζόμενη καλλιτεχνική έρευνα In-Quarry που ξεκίνησε το 2021, στο πεδίο του δημόσιου χώρου και της διευρυμένης χορογραφικής πρακτικής, η νέα δουλειά της ομάδας arisandmartha με τίτλο "they returned regularly, each time for more", θα παρουσιαστεί μέχρι και τις 24 Σεπτεμβρίου στο Haus N Athen στο Μοναστηράκι.

Η ομάδα δουλεύοντας με το αρχείο της έρευνας και τις διαδοχικές προεκτάσεις του, αποπειράται να φανταστεί και να διηγηθεί αφηγήσεις για τον χώρο των πρώην λατομείων Γαλατσίου – Ψυχικού, προτείνοντας μια ηχητική εγκατάσταση, η οποία ενεργοποιεί με τρόπο διαφορετικό τη χρήση του δημόσιου ή κοινόχρηστου χώρου, τοποθετώντας το κοινό σε ρόλο ενεργού περφόρμερ, σκιαγραφώντας μια ακούσια χορογραφική συνθήκη. 

Ειδικότερα, το έργο προτείνει μια ανεστραμμένη ενεργοποίηση του τι σημαίνει εξασκώ τον δημόσιο χώρο, που πυροδοτείται από την ηχητική εγκατάσταση, όχι στον χώρο των λατομείων, αλλά σε μια απομακρυσμένη τοποθεσία μέσα στον πυκνό αστικό ιστό. Το λατομείο ή αλλιώς νταμάρι, λειτουργεί εδώ ως δοχείο ή ως φλέβα και ταυτόχρονα ως γεννήτρια ιδεών, σκέψεων και δράσεων. Το ανόργανο υλικό, η πέτρα και ο ασβεστόλιθος, μεταφέρθηκαν και έχτισαν την πόλη. Αντίστροφα στην εποχή που η ενεργός σχέση του λατομείου με την πόλη έχει διακοπεί, πως επανακατοικούμε ή διεκδικούμε αυτόν τον χώρο, με τα σώματά μας και τη σκέψη μας; Ηχογραφήσεις, ανάγνωση κειμένων και επιτελεστικές δράσεις μοιράζονται μεταξύ κοινού και συντελεστών σε μια υπο κλίμακα χωρική προσομοίωση ενός συλλογικά ανα-συγκροτημένου χώρου.

They returned

Η arisandmartha αποτελεί την καλλιτεχνική συνεργασία μεταξύ των χορευτών, περφόρμερ και δημιουργών Άρη Παπαδόπουλου και Μάρθας Πασακοπούλου. Εργάζονται μαζί από το 2016 θέτοντας σε κοινό διάλογο τα ενδιαφέροντα και την προσωπική αισθητική τους, ενώ ερευνούν τα πεδία του χορού, της περφόρμανς και του site-specific. Ευέλικτοι και ανοιχτοί στη διπλή ιδιότητα του χορευτή-δημιουργού, αναζητούν καινούριες δημιουργικές προσεγγίσεις σε κάθε σκηνική τους συνάντηση. Το πρώτο τους έργο touching.just, επιλέχθηκε στην πλατφόρμα Aerowaves 2018, ενώ έκτοτε έχουν πραγματοποιήσει τα έργα Five Steps to Save the World (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2018), Lucy. tutorial for a ritual (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019, 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 2019), ALL THAT MATTER or notes on performing friendship (2022) και OUT OF SPRING (2022). Έχουν λάβει υποστήριξη από το FLUXUM Foundation - Γενεύη, KLAP- Maison oii pour la danse - Μασσαλία, το Κέντρο Έρευνας Χορού Ι&Ρ Ντάνκαν-Αθήνα, ενώ οι παραγωγές της arisandmartha έχουν υποστηριχθεί οικονομικά από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (2018-23).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

they returned regularly, each time for more

  • Performance

Οι Άρης Παπαδόπουλος και Μάρθα Πασακοπούλου συνεχίζουν την έρευνά τους «IN-QUARRY» στο πεδίο του δηµόσιου χώρου και της διευρυµένης χορογραφικής πρακτικής στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάζουν μια περφόρμανς - ηχητική εγκατάσταση, η οποία ενεργοποιεί με διαφορετικό τρόπο τη χρήση του δηµόσιου χώρου, τοποθετώντας το κοινό σε ρόλο ενεργού περφόρµερ, σκιαγραφώντας µια ακούσια χορογραφική συνθήκη. Η οµάδα επικεντρώνεται στον χώρο των πρώην λατοµείων Γαλατσίου - Ψυχικού και αποπειράται να φανταστεί και να διηγηθεί αφηγήσεις για το λατομείο που λειτουργεί ταυτόχρονα ως γεννήτρια ιδεών, σκέψεων και δράσεων.

Haus N Athen

Καϊρη 6, Μοναστηράκι (2ος όροφος)
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.