Το "Μακριά από παιδιά" του Γιωργή Τσουρή επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Το τελευταίο έργο του συγγραφέα και ηθοποιού για την αδυναμία ενηλικίωσης, τα παιδικά τραύματα και τα απωθημένα, επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης.

Μακριά από παιδιά Ανδρέας Παπακωνσταντίνου©

Το τελευταίο έργο του Γιωργή Τσουρή, "Μακριά από παιδιά" επιστρέφει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης για δεύτερη χρονιά, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη, και κάνει πρεμιέρα στις 12 Οκτωβρίου, μετά από την ενθουσιώδη υποδοχή κοινού και κριτικών. Ο ίδιος πρωταγωνιστεί μαζί με τους Χριστίνα Τσάφου, Ελεάνα Καυκαλά, Σταύρο Μαρκάλα και Κωνσταντίνο Ελματζίογλου.

Το "Μακριά από παιδιά", είναι μια ιστορία για τα παιδιά που δεν έγιναν γονείς και για τους γονείς που παρέμειναν για πάντα παιδιά. Μια ιστορία για τον απλό, καθημερινό άνθρωπο, που μια μοιραία μέρα "συναντάει" τα όρια της ύπαρξής του. Η κωμωδία, το δράμα και το μυστήριο, συμπλέκονται και αφηγούνται το ταξίδι του καθενός μας για την αποδοχή και τη διαχείριση του ανήλικου εαυτού μας, με την ελπίδα να συνυπάρξουμε με όρους ειλικρίνειας και αγάπης.

Μακριά από παιδιά
Ανδρέας Παπακωνσταντίνου©

Σύμφωνα με την κριτική του "α", "ο Τσουρής έχει υπογράψει ένα ζωηρό κείμενο, μια ιδιωτική ιστορία που όμως με τον τρόπο της μιλάει για κάτι μεγαλύτερο, για ανθρώπους που ψάχνουν καταφύγιο στην παιδική ηλικία, που επιθυμούν ίσως μια επιστροφή στις πατρικές εστίες και στην ψευδαίσθηση των παλιών ταινιών που συντρόφευαν τις οικογένειες, όπως αυτές της Βλαχοπούλου που βλέπει αδιάκοπα η Αλίκη. Είναι ένα έργο με ωραία λειτουργία της ατάκας, με πολύ χιούμορ που δρα προς εκτόνωση των δραματικών καταστάσεων, με αληθοφανείς, σύγχρονους ήρωες και με ένα ρεαλιστικό -στον αντίποδα του happy ending- φινάλε".

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ

Σε συνέντευξη του στο "α", ο Γιώργος Τσουρής αναφέρει για το έργο ότι "η ιδέα γεννήθηκε πριν από τέσσερα χρόνια. Σε μια μεταβατική συναισθηματικά περίοδο. Στο πέρασμά μου από την ευθύνη του "γιου" στην ευθύνη του "πατέρα". Η ιστορία δανείζεται κομμάτια του παζλ της ζωής μου τα τελευταία τέσσερα χρόνια και τα αναπλάθει σε μια αφήγηση που έχει στον πυρήνα της μια μεγάλη απώλεια. Πέρα από την αρχική ιδέα, το τελικό κείμενο φτιάχτηκε με αρκετό κόπο και ψάξιμο για την κατάλληλη μορφή της κάθε στιγμής. Από την ιδέα μέχρι τη θεατρική γραφή, την ύλη που παίρνει στα χέρια του ο ηθοποιός, μεσολαβεί μια επίπονη δημιουργική διαδικασία με πολύ "γράψε-σβήσε", ατέλειωτη αυτο-αμφισβήτηση και άπειρες ώρες πάνω από ένα λάπτοπ".

Λίγα λόγια για το έργο

Μετά από μια τραυματική απώλεια, ο Τάσος και η σύζυγός του Όλγα εγκαταλείπουν το παλιό τους διαμέρισμα και μετακομίζουν στο νέο τους σπίτι. Καθώς προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα, οι διαφωνίες και οι ανελέητες συγκρούσεις μεταξύ τους πυκνώνουν συνεχώς, και τα ψέματα που τους απομακρύνουν, βαθαίνουν όλο και πιο πολύ, ενώ στο σπίτι φιλοξενούν για λίγες μέρες και την ιδιόρρυθμη μητέρα του Τάσου. Ένας ξάδελφος και ένας διακοσμητής, συμπληρώνουν τους χαρακτήρες αυτής της απρόσμενης αλλά και πολύ οικείας ιστορίας, στην οποία τίποτα δεν είναι αυτό που αρχικά φαίνεται. Το παρελθόν "εγκυμονεί" μυστικά που τσακίζουν και οι αποκαλύψεις διαδέχονται η μία την άλλη, σαν μια οδυνηρή επιβεβαίωση ότι για να φτάσεις στην αλήθεια, πρέπει να "ματώσεις". Οι κλειδωμένες πόρτες θα σπάσουν. Θ’ ανοίξουν για πάντα. Όπου και να τρέξεις όμως, όποιον δρόμο και να πάρεις, θα σε βγάλει πάλι στο παιδικό σου δωμάτιο.

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.