Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, ο Έλβις Πρίσλεϊ ηχογραφεί στην Αμερική την εμβληματική μουσική επιτυχία της εποχής "Blue suede shoes". Fast forward στην Ελλάδα της καινούργιας χιλιετίας, ο Θανάσης Σκρουμπέλος γράφει το έντονα βιωματικό "Μπλε καστόρινα παπούτσια", ενώ η ομάδα 4Frontal διασκευάζει και μεταφέρει το δεύτερο στη σκηνή του θεάτρου Μπέλλος μόλις την περασμένη σεζόν. Η μεγάλη απήχηση που γνώρισε η παράσταση από το αθηναϊκό κοινό οδηγεί ολοταχώς στην επανάληψη της τη φετινή για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, από 11 έως 22 Οκτωβρίου 2023.
Στην Αθήνα, κάπου στη δεκαετία του ‘60, στα άδυτα του Μεταξουργείου, λειτουργεί το πρώτο μεταπολεμικό μπαρ κονσομασιόν στην Ελλάδα –στα Βαλκάνια ολόκληρα. Αυτό που το έκανε να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα του είδους είναι ότι οι εργαζόμενοι σε αυτό ήταν αποκλειστικά τραβεστί. Με επίκεντρο την "Χαβάη" και φόντο μια ταραγμένη και πολιτικά φορτισμένη εποχή, ξεδιπλώνεται με διονυσιακό τρόπο και με μια υφέρπουσα τραγικότητα η ζωή των νεαρών αγοριών που ντύνονταν γυναίκες "φορούσαν φουρό και ξύριζαν τα πόδια τους κι είχαν φτιάξει βυζιά γυναικεία πάνω στα αντρικά στήθη τους".
Έχοντας ως σημείο εκκίνησης τον μικρόκοσμο της ιστορικής "Χαβάης" και την πορεία της στα οκτώ χρόνια λειτουργίας, ο Σκρουμπέλος προχωράει στην χαρτογράφηση της μεταπολεμικής και μετεμφυλιακής Ελλάδας, μιας Ελλάδας που ταλανίζεται από τις συγκρούσεις Λαμπράκηδων και παρακράτους, τις αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις, τα πάθη της Αριστεράς, την αμερικανική παρέμβαση και στο επίκεντρο την προβοκάτσια στο Γοργοπόταμο το 1964.
Οι 4Frontal, πιστοί στην επιλογή τους να αντλούν τη σκηνική πρώτη ύλη από τη λογοτεχνία, δημιουργούν ένα θέαμα ικανό να ανακαλέσει μνήμες στους παλαιότερους αλλά και αρκετό για να συστήσει στους νεότερους μια εποχή. Αυτό το καθόλου αυτονόητα εύκολο εγχείρημα γίνεται πραγματικότητα μέσα από την προσαρμογή του μυθιστορήματος από τη Νεφέλη Μαϊστράλη, τη σκηνοθεσία του Θανάση Ζερίτη –που πραγματοποιεί μια βουτιά σε μια από τις πιο μελάνες σελίδες της νεοελληνικής ιστορίας– αλλά και από τους Σταύρο Γιαννουλάδη, Χάρη Κρεμμύδα, Γιάννη Λατουσάκη, Διονύση Πιφέα, Πάνο Τοψίδη που μαζί τους μεταμορφώνονται επί σκηνής και εναλλάσσονται σε όλους τους ρόλους του σύμπαντος του Σκρουμπέλου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Γεωργίας Μπούρδα, η κινησιολογία της Κατερίνας Φώτη και οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη.