"Το τέλος της μικρής μας πόλης" του Δημήτρη Χατζή ανεβάζει το Δηπεθε Ιωαννίνων

Με αφορμή τα 110 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου συγγραφέα, ζωντανεύει στη σκηνή μία από τις σημαντικότερες ελληνικές συλλογές διηγημάτων, σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση.

Το Τέλος της Μικρής μας Πόλης

Το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων τιμά τα 110 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Έλληνα συγγραφέα και αντιστασιακού Δημήτρη Χατζή μεταφέροντας στη σκηνή "Το τέλος της μικρής μας πόλης", μία από τις σημαντικότερες ελληνικές συλλογές διηγημάτων, σε σκηνοθεσία Ορέστη Τάτση, διασκευή Έλσας Ανδριανού, μουσική Θέμου Σκανδάμη, κοστούμια Κωνσταντίνου Ζαμάνη και φωτισμούς Μελίνας Μάσχα.

Τη δεκαετία του ‘50, στο "Τέλος της μικρής μας πόλης", συλλογή διηγημάτων με ενιαίους θεματικούς άξονες που επιτρέπουν την ανάγνωσή ως ενιαίο έργο, ο Δημήτρης Χατζής έφερε σε πέρας τη δύσκολη αποστολή του να καλύψει ένα μεγάλο ρήγμα του νεοελληνικού μύθου σχηματίζοντας ένα πυκνότατο και γλαφυρότατο διάγραμμα της κοινωνικής μας περιπέτειας από 'κει που την άφησαν οι γενιές του Μεσοπολέμου ως εκεί που την παραλαμβάνει η γενιά της Αντίστασης.

Σήμερα, 70 χρόνια αργότερα, ο θίασος του "Τέλους της μικρής μας πόλης" (παίζουν οι ηθοποιοί Άρης Τσαμπαλίκας, Γιάννης Κοτσαρίνης, Στάθης Κόκκορης, Γιάννης Κοντός, Αντώνης Χρήστου και Βασίλης Λαγδάς), μέσα από το χιούμορ, τη σάτιρα και την πρωτότυπη ζωντανή μουσική, επιχειρεί να ξεδιπλώσει, προσεγγίζοντας σύγχρονα, σχεδόν "μπρεχτικά", την ίδια ιστορία του τέλους μιας πόλης, όπως τη γνώρισαν οι ήρωες του διηγήματος. Ο "ντόπιος και ευπόληπτος πολίτης" Τσιάγαλος θεωρεί αντίπαλό του τον "ξενομερίτη και μυστήριο" Σπούργο χωρίς να αντιλαμβάνεται πως το μέλλον καθορίζεται από "αλλού". Η παράσταση αναδεικνύει ένα τέλος που επανέρχεται ασταμάτητα ενώ οι εμπλεκόμενοι σε αυτό αγνοούν τους ρόλους τους.

Το Τέλος της Μικρής μας Πόλης

Το κείμενο, η διασκευή καθώς και η σκηνοθεσία δεν έχουν να κάνουν μόνο με το περιεχόμενο του διηγήματος αλλά και με την ίδια την γραφή του Δημήτρη Χατζή. Όπως σημειώνει ο Στέφανος Ροζάνης, "τους ήρωές του τους "συμπονά", τον κάνουν να θλίβεται, νιώθει στοργικά απέναντί τους, αλλά παρά ταύτα κρατά την απόστασή του από το δράμα τους, επειδή ίσια ίσια νιώθει ότι ο τόπος τους δεν είναι ο δικός του τόπος, διότι ο δικός του τόπος και ταυτόχρονα ο δικός του τρόπος είναι να είναι "ξένος μέσα στον εαυτό του" και κατά συνέπεια να παραμένει ξένος σε αυτή την απελπισία που τον περιβάλλει και για την οποία "υποφέρει", αλλά από μια ψυχική θέση "αλλού".

Αυτό ακριβώς το "αλλού" είναι που συγκρατεί το παράδοξο των αφηγήσεων του Χατζή και είναι αυτό που κάνει τα λογοτεχνικά κριτήρια να υποχωρούν μπροστά στην πλήρη επικράτησή του, μιας και οι κειμενικοί τρόποι δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για την ερμηνεία τού "αλλού", που η ύπαρξή του από μόνη της συνθέτει έναν παράδοξο τόπο και για τους ήρωες και για τη γραφή τους. Αυτό το "αλλού" είναι που καθιστά τελικά θεατρική τη γραφή του Δημήτρη Χατζή.

Ορέστης Τάτσης

"Τραγουδάμε και παίζουμε "Το τέλος της μικρής μας πόλης" με ελπίδα την "αναγέννηση", αναφέρει, επιλογικά, ο σκηνοθέτης Ορέστης Τάτσης.

Παρασκευή 28 Ιουλίου – Πέραμα (Παραλίμνιο Πάρκο) | Τρίτη 1 Αυγούστου  – Αρχαίο Όρραον

Τετάρτη 2 Αυγούστου – Κηποθέατρο Πρέβεζας | Πέμπτη 3 Αυγούστου – Παραμυθιά (Θέατρο Κατασκήνωσης)

Σάββατο 5 Αυγούστου – Μηλιωτάδες (Ζαγόρι) | Τετάρτη 9 Αυγούστου – Ηγουμενίτσα

Πέμπτη 10 Αυγούστου - Αμπελιά | Παρασκευή 11 Αυγούστου – Κήποι

Σάββατο 12 Αυγούστου – Παναγιά Καλαμπάκας | Κυριακή 13 Αυγούστου – Πλατανούσα

Δευτέρα 21 Αυγούστου – Δήμος Συκεών – Νεάπολης (Μερκούρεια) / Θεσσαλονίκη

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.