Το Θεατρικό Βραβείο "Μελίνα Μερκούρη" στις Αμαλία Καβάλη και Σοφία Κόκκαλη

Δύο ηθοποιοί της νέας γενιάς που έχουν ξεχωρίσει για την υποκριτική τους δεινότητα θα μοιραστούν την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη για τον επόμενο χρόνο.

Σοφία Κόκκαλη / Αμαλία Καβάλη

Η κριτική επιτροπή του Θεατρικού Βραβείου "Μελίνα Μερκούρη”, που αποτελείται από τους Δηώ Καγγελάρη, Ματίνα Καλτάκη, Μιχαήλ Μαρμαρινό, Αμαλία Μουτούση και Ρένη Πιττακή, απένειμε το βραβείο για την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία νέας ηθοποιού στην Σοφία Κόκκαλη για την θεατρική περίοδο 2020-2021 και στην Αμαλία Καβάλη για την θεατρική περίοδο 2021-2022 στην τελετή που έλαβε χώρα στο Ίδρυμα "Μελίνα Μερκούρη” στην Πλάκα στις 24/5. Οι δύο υποψήφιες θα μοιραστούν την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη για τον επόμενο χρόνο. Φέτος, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος "Μελίνα Μερκούρη” και η κριτική επιτροπή αποφάσισαν να απονείμουν δύο βραβεία, καθώς λόγω της πανδημίας τα δύο προηγούμενα χρόνια δεν πραγματοποιήθηκε η απονομή.

Αμαλία Καβάλη
Πάτροκλος Σκαφίδας©
Η Αμαλία Καβάλη στις παραστάσεις "Ο γιατρός της τιμής του” & "Πόσο κοστίζει να ζεις;”

Η Σοφία Κόκκαλη βραβεύτηκε για την ερμηνεία της στην παράσταση "Το σχολείο των γυναικών” του Μολιέρου, σε μετάφραση της Χρύσας Προκοπάκη και διασκευή-σκηνοθεσία του Έκτορα Λυγίζου στο Φεστιβάλ Αθηνών 2021 (Πειραιώς 260), ενώ η Αμαλία Καβάλη διακρίθηκε για τις παραστάσεις σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου, "Ο γιατρός της τιμής του” του Πέδρο Καλντερόν ντε λα Μπάρκα και "Πόσο κοστίζει να ζεις;” της Μαρτίνα Μάγιοκ στο Θέατρο Πόρτα. Υποψήφιες για το βραβείο ήταν επίσης η Αμαλία Αρσένη, η Μαρία Μοσχούρη, η Κίττυ Παϊταζόγλου και η Ελένη Μπούκλη. Οι νικήτριες δεν ξεχώρισαν μόνο για τις υποκριτικές του ικανότητες στις συγκεκριμένες παραστάσεις αλλά για τη συνολική σκηνική παρουσία τους, γεγονός που συνεκτιμάται για την κατάκτηση της τιμητικής αυτής διάκρισης. Την καρφίτσα θα παραδώσουν οι δύο ηθοποιοί στην επόμενη τιμώμενη καλλιτέχνιδα την επόμενη χρονιά. 

Το σχολείο των γυναικών
Γιώργος Σανταμούρης©
Η Σοφία Κόκκαλη στο "Σχολείο των γυναικών"

Όλες οι ηθοποιοί που έχουν λάβει το Θεατρικό Βραβείο "Μελίνα Μερκούρη" μέχρι σήμερα

2007: Εύη Σαουλίδου, 2008: Στεφανία Γουλιώτη, 2009: Έλενα Μαυρίδου, 2010: Μαρίνα Ασλάνογλου, 2011: Λουκία Μιχαλοπούλου, 2012: Μαρία Κίτσου, 2013: Λένα Παπαληγούρα, 2014: Γιούλικα Σκαφιδά, 2015: Λένα Δροσάκη, 2016: Αλεξάνδρα Αϊδίνη και Ιωάννα Παππά, 2017: Ανθή Ευστρατιάδου, 2018: Ιωάννα Κολλιοπούλου, 2019: Ηρώ Μπέζου, 2020: Δήμητρα Βλαγκοπούλου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber