Το ραδιοφωνικό θέατρο είναι μία συνθήκη η οποία πλέον δεν συναντάται τόσο συχνά. Ανάμνησή του είναι, για όσα άτομα το πρόλαβαν, το θρυλικό "Θέατρο της Δευτέρας" από τη συχνότητα της ΕΙΡΤ, δηλαδη της δημόσιας ραδιοφωνίας. Με το παρόν της όνομα, η ΕΡΤ συνεχίζει την παράδοση αυτής της φόρμας θεάτρου, με την παράσταση "Περηφάνια και προκατάληψη", τη δραματοποιημένη νουβέλα της Τζέιν Όστεν, που πρόκειται να παρουσιαστεί στη συχνότητα του Δεύτερου Προγράμματος 103,7, σε ραδιοφωνική σκηνοθεσία της Ιόλης Ανδρεάδη.
Το έργο είχε παρουσιαστεί το 2020 στο θέατρο Αλκυονίς με τη δική της υπογραφή και τώρα επιστρέφει στις 8/5 (9 μ.μ.) για μία μοναδική παράσταση, σε ραδιοφωνική παραγωγή της "Ρέον" του Ορέστη Τάτση. Στην πρωτότυπη σκηνική διασκευή που υπογράφουν η σκηνοθέτιδα και ο Άρης Ασπρούλης με τη συμβολή της δραματολόγου Μαριλένας Παναγιωτοπούλου, τους θρυλικούς χαρακτήρες του κλασικού μυθιστορήματος ερμηνεύουν η Ευγενία Δημητροπούλου ως Ελίζαμπεθ Μπέννετ, ο Δημήτρης Μοθωναίος ως Μίστερ Ντάρσυ, ο Αγησίλαος Μικελάτος ως κύριος Μπίγκλεϊ, η Ελεάννα Καυκαλά ως Τζέιν Μπένετ και ο Κώστας Φαλελάκης ως κύριος Μπένετ.
Η πλοκή
Η ανεξάρτητη Ελίζαμπεθ και η αθώα Τζέιν, οι μεγαλύτερες κόρες της οικογένειας Μπένετ, προσπαθούν να ανακαλύψουν την ευτυχία και τον έρωτα μέσα στους κοσμικούς κύκλους της επαρχιακής Αγγλίας. Όταν στην μικρή τους πόλη φτάνουν για διακοπές δύο νεαροί και πλούσιοι αριστοκράτες, ο υπερόπτης κύριος Ντάρσυ και ο δανδής φίλος του, κύριος Μπίνγκλεϋ, η μικρή κοινωνία της περιοχής αναστατώνεται και ανάμεσα στις οικογένειες που έχουν ανύπαντρες κόρες αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός για το ποιες θα κερδίσουν τους δυο περιζήτητους γαμπρούς. Ο περήφανος χαρακτήρας των ηρώων και οι κοινωνικές τους προκαταλήψεις, θα προκαλέσουν μια σειρά από παρεξηγήσεις, ματαιώσεις, αστείες και συγκινητικές στιγμές, πείσμα, μίσος, θυμό και απογοήτευση. Μέχρι τη στιγμή που η περηφάνια της μιας πλευράς και η προκατάληψη της άλλης υποχωρήσουν, μπροστά στον αληθινό, τον μεγάλο, τον ατόφιο έρωτα που γεννιέται όταν οι άνθρωποι συμφιλιωθούν με τον εαυτό τους και μπορούν να παραδεχτούν τα αληθινά τους συναισθήματα.
Σημείωμα της σκηνοθέτιδος
"Στη διασκευή επιλέχτηκαν προς εστίαση δύο πτυχές της πρωτότυπης ιστορίας της Τζέην Όστεν, οι οποίες έπειτα αναπτύχθηκαν και βάθυναν μέσα από τη σκηνοθεσία της παράστασης και τη συνεργασία με τους πέντε ηθοποιούς της. Πρώτη πτυχή, το χιούμορ. Ένα χιούμορ που ακουμπά στο βρετανικό φλέγμα, αλλά βασίζεται στην ελληνική ιδιοσυγκρασία. Δεύτερη πτυχή, ο βαθύς ερωτισμός. Ένας ερωτισμός που, τις πιο πολλές φορές, κρύβεται κάτω από τυπικές φράσεις, τις συζητήσεις περί ανθρώπινων "χαρακτήρων", τη σωματικότητα των ηθοποιών, τους χορούς τους, αλλά και κάτω από το ίδιο τους το χιούμορ".