"Ταρτούφος"
Τη μολιερική κωμωδία σκηνοθετεί ο Γιάννης Νταλιάνης, ένα σχόλιο πάνω στην κοινωνική υποκρισία. Η απόδοσή του εμπνέεται από τη σύγχρονη πραγματικότητα, και στη διανομή συμμετέχει ένας ωραίος θίασος με επικεφαλής τον Μάνο Καρατζογιάννη: Χριστίνα Θεοδωρακοπούλου, Ελίζα Σκολίδη, Μέγκι Σούλι κ.ά. (Σταθμός Θέατρο, από 27/4)
Alex Kat©
"Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά" (Philellines #21ος)
Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου, εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας", παρουσιάζεται σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Ελένης Μποζά με επτά ερμηνευτές της νεότερης γενιάς: Νίκος Γιαλελής, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Τρύφωνας Ζάχαρης, Διονύσης Πιφέας, Θεοδόσης Σκαρβέλης, Ναταλία Στυλιανού, Μαρία Φωτεινοπούλου. (Από Μηχανής Θέατρο, από 27/4)
Σοφία Μανώλη©
"Απόγνωση"
Βασισμένη σε σύγχρονα κείμενα του Περικλή Μοσχολιδάκη για την έμφυλη βία και το φαινόμενο των γυναικοκτονιών είναι η παράσταση που σκηνοθετεί ο ίδιος. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί της ομάδας Ρέκτις: Φωτεινή Βακάκη, Ιωάννα Νικολάου, Κατερίνα Στρατή, Χριστίνα Αναστασιάδου. (Αλκμήνη, από 27/4, σε avant premiere για τους αναγνώστες του "α")
"Δεσποινίς Τζούλια"
Το αριστούργημα του Στρίντμπεργκ σκηνοθετεί ο Θεόδωρος Εσπίριτου με τους Δέσποινα Σαραφείδου, Κωνσταντίνο Σειραδάκη και Τασία Σοφιανίδου. Το θεωρούμενο ως μανιφέστο του νατουραλισμού περιγράφει την ερωτική, και μέσω αυτής την ταξική και φυλετική, σχέση και διαμάχη μεταξύ μιας γυναίκας της ανώτερης τάξης και του υπηρέτη της. (104, από 28/4)
"Κωσταλέξι"
Εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία της κοπέλας, που τα αδέρφια της την κρατούσαν έγκλειστη επί τρεις δεκαετίες, είναι η παράσταση του Κωνσταντίνου Μωραΐτη. Ο ίδιος και οι Άλκηστις Νικολαΐδη και Ζωγραφιά Μεντεσίδου επιχειρούν να προσεγγίσουν την αλήθεια πίσω από τη δραματική ιστορία και να ρίξουν φως στο θέμα των ψυχικά νοσούντων στην ελληνική επαρχία. (Θησείον, από 28/4)
"Το πάρτυ"
Την κινηματογραφική επιτυχία της Σάλι Πότερ ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Νικορέστης Χανιωτάκης. Οι Δημήτρης Γεωργαλάς, Δημήτρης Καραμπέτσης, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Θεοδώρα Σιάρκου κ.ά. ερμηνεύουν την κωμικοτραγική ιστορία που θέλει τη ζωή της Τζάνετ, η οποία γιορτάζει τη μεγαλύτερη επαγγελματική επιτυχία της, να ανατρέπεται από την απόφαση του συζύγου της να την εγκαταλείψει. (Άνεσις, από 3/5)
"Καμπάνες τα μεσάνυχτα. Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν"
Αναμέτρηση με τον κόσμο του Σαίξπηρ και του ήρωα Φάλσταφ, που εμφανίζεται στα έργα "Ερρίκος Δ΄","Ερρίκος Ε’" και "Οι Εύθυμες Κυράδες του Ουίνδσορ", επιχειρούν οι Μάνος Βαβαδάκης, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Ζησούδη, Ελίνα Ρίζου και Κωνσταντίνος Πλεμμένος, σε σκηνοθεσία του πρώτου. (Τέχνης-Φρυνίχου, από 3/5)
"𝗠𝗔𝗖𝗥𝗢𝗞𝗢𝗦𝗠𝗢𝗦"
Τρεις διαφορετικές εκφάνσεις της ίδιας γυναίκας που αναζητά τη θέση της μέσα σε ένα πολυώροφο κτήριο, κάθε όροφος του οποίου αποτελεί συγκεκριμένο μοντέλο κοινωνικής συμπεριφοράς, βλέπουμε στο έργο της Αλεξάνδρας Τόμπρου. Το σκηνοθετεί η Περσεφόνη Παντοπούλου με τις Δήμητρα Κολοκυθά, Λίνα Κομνηνού και Μπέτυ Σαράντη. (104, από 3/5)
Περισσότερες πληροφορίες
Καμπάνες τα μεσάνυχτα. Κάποιες κυρίες διασκεδάζουν.
Αντλώντας από τις εμφανίσεις του Φάλσταφ στα έργα «Ερρίκος ΙV», «Ερρίκος V» και «Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ», η ομάδα επιχειρεί μια νέα αφήγηση της σαιξπηρικής ιστορίας.
Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)
Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς, βασισμένο σε θραύσματα από το επιστολογραφικό μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας».
Δεσποινίς Τζούλια
Σε έναν ασφυκτικά́ κλειστό́ χώρο –την κουζίνα ενός αρχοντικού–, στη διάρκεια μιας νύχτας –τη βραδιά του μεσοκαλόκαιρου–, τρία πρόσωπα, η δεσποινίς Τζούλια, κόρη του κόμη, ο υπηρέτης Ζαν και η μαγείρισσα Κριστίν, μπλέκονται σε έναν ολέθριο στρόβιλο παθών και αλληλεξάρτησης. Οι δύο περιστασιακοί εραστές, η Τζούλια και ο Ζαν, κρυμμένοι αρχικά πίσω από́ ένα πλήθος κοινωνικών προσωπείων, θα μείνουν στο τέλος άοπλοι, γυμνοί́, ταπεινωμένοι. Η διαμάχη τους είναι σύγκρουση φύλων και κοινωνικών τάξεων, κληρονομημένων στερεοτύπων και βασικών ενστίκτων. Δρέπουν τον απαγορευμένο καρπό και ναυαγούν: η ακατανίκητη επιθυμία της Τζούλιας να «πέσει» και του Ζαν να ανέλθει θα αποτελέσουν το σημείο συνάντησής τους αλλά και την οριστική συντριβή τους.
Κωσταλέξι
Η παράσταση, με την διάθεση της έρευνας, προσπαθεί να ανακαλύψει την πραγματική Ελένη Καρυώτη, τη γυναίκα που βρέθηκε έγκλειστη στο υπόγειο του σπιτιού της στο Κωσταλέξι. Εξετάζει το θέμα των ψυχικά νοσούντων στην ελληνική επαρχία, το φαινόμενο των «τρελών του χωριού», προσπαθώντας να θέσει ερωτήματα τόσο για την κατάσταση της ψυχικής υγείας στην χώρα όσο και για την συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στους πάσχοντες. Πώς η σκληρότητα της ανθρώπινης φύσης έρχεται να συνθλίψει ότι δεν είναι συνηθισμένο ή καθημερινό; Τελικά ο άνθρωπος είναι το πιο σκληρό ζώο καθώς τα ένστικτα του, παρόλη την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, εξακολουθούν να τον ελέγχουν.
Απόγνωση
Πέντε μονόλογοι με διάθεση ποιητικού ρεαλισμού, εμπνευσμένοι από την σκληρή καθημερινότητα που μιλούν για τη βία, την γυναικοκτονία, τον έρωτα, την εκδίκηση και την προδοσία. Στην εποχή μας η θεματολογία της παράστασης αποκτά μια δραματική επικαιρότητα, καθώς, όλο και πιο συχνά έρχονται στη δημοσιότητα ειδήσεις που μας συγκλονίζουν με την έκταση και με τη βιαιότητα τους, έχοντας, σχεδόν ως αποκλειστικό τους θύμα τις γυναίκες.
Ταρτούφος
Η σκοτεινή κωμωδία του κορυφαίου Γάλλου κωμωδιογράφου για την υποκρισία ανεβαίνει σε μια εκδοχή εμπνευσμένη από την σύγχρονη πραγματικότητα, εμπλουτισμένη με τραγούδια του Έλβις Πρίσλεϊ, που χρησιμοποιούνται ως μέσο αποπλάνησης.
Το πάρτυ
Την ημέρα που η καριέρα της Τζάνετ απογειώνεται, η προσωπική της ευτυχία διαλύεται στην βιτριολική βρετανική σάτιρα που έγινε ευρέως γνωστή μέσα από την ομώνυμη ασπρόμαυρη κινηματογραφική ταινία του 2017, σε σενάριο και σκηνοθεσία της συγγραφέως.