Έρχεται η "Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας" με την υπογραφή της Σοφίας Φιλιππίδου

Στο "Μαγαζάκι της τ3χνης" κάνει πρεμιέρα στις αρχές του Μαΐου ένα έργο-προάγγελος του θεάτρου του παραλόγου, με ελεύθερη είσοδο (και προαιρετική συνεισφορά).

Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας © Δημήτρης Δαλακλής

Το θεατρικό έργο του Πολωνού συγγραφέα Βίτολντ Γκομπρόβιτς "Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας" (1935) θα παρουσιάσει για λίγες παραστάσεις η Σοφία Φιλιππίδου, η οποία υπογράφει τη σκηνοθεσία και την καλλιτεχνική επιμέλεια της θεατρικής δουλειάς. Η παράσταση, αποτέλεσμα του πολύμηνου εργαστηρίου της σκηνοθέτριας και καθηγήτριας υποκριτικής με τους ηθοποιούς, ανεβαίνει από τις 6/5 και έως τις 4/6 στο "Μαγαζάκι της τ3χνης” (Ν. Νοταρά 60, Αθήνα).

 

Λίγα λόγια για το έργο από τον συγγραφέα

Ο Πρίγκηψ Φίλιππος μνηστεύεται την απωθητική Υβόννη γιατί αισθάνεται να θίγεται η αξιοπρέπεια του από την απαίσια όψη της κοπέλας. Η Υβόννη ερωτεύεται τον Πρίγκιπα. Αιφνιδιασμένος από αυτόν τον έρωτα, ο Πρίγκηψ αισθάνεται υποχρεωμένος να ανταποκριθεί αντρίκια και με ανθρωπιά. Θα ευχόταν να την αγαπήσει κι αυτός.

Υβόννη, πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
© Δημήτρης Δαλακλής

Η παρουσία της Υβόννης στην Αυλή δημιουργεί επιπλοκές. Οι αρραβώνες του Πρίγκιπα δίνουν λαβή σε χλευασμούς και κουτσομπολιά. Στην Αυλή εξαπλώνεται μια επιδημία νοσηρού γέλιου. Εξωφρενικές υποψίες έρχονται στην επιφάνεια. Η βλακεία κι ο παραλογισμός κερδίζουν έδαφος μέρα με την μέρα. Όλοι το νιώθουν, ο Πρίγκηψ το βλέπει κι αυτός καθαρά, αλλά δεν ξέρει πώς να το αντιμετωπίσει. Αισθάνεται παράλογος ο ίδιος σε σχέση με την Υβόννη. Πώς θα μπορούσε επομένως να υπερασπίσει τον εαυτό του; Προσπαθεί να αμυνθεί, χωρίς να τα καταφέρνει και έτσι αποφασίζει να σκοτώσει την Υβόννη. Ο Βασιλιάς, ο Αρχιθαλαμηπόλος, η Βασίλισσα και ο Πρίγκηψ επιχειρούν ο καθένας για λογαριασμό του να σκοτώσουν την Υβόννη. Η πράξη μοιάζει πολύ κουτή, πολύ παράλογη. Από κοινού αποφασίζουν να οργανώσουν τον φόνο διατηρώντας όλα τα εξωτερικά γνωρίσματα του μεγαλείου, της κομψότητας και της ανωτερότητας. Το εγχείρημα ευοδώνεται…

Υβόννη, Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας
© Δημήτρης Δαλακλής

"Θέλουμε στο έργο μας να λάμψει η οξύνοια και το χιούμορ του συγγραφέα και γι’ αυτό κινηθήκαμε και εμείς όπως και εκείνος, με εμπιστοσύνη στην διαίσθηση μας. Επιδιώκουμε να εξάψουμε το ενδιαφέρον του θεατή, να τον αιφνιδιάσουμε, να τον καταπλήξουμε, όχι μόνο με τις εσκεμμένα παραδοξολογικές και προκλητικές σκηνές του έργου, αλλά περισσότερο μέσω της αυτοπεποίθησης μας: ότι εμείς, ακόμη και στις χειρότερές μας στιγμές, δεν εγκαταλείψαμε το πάθος για δημιουργία, είχαμε άσβεστη αγάπη για ζωή, δίψα για παιχνίδι και χαρά και εμπιστοσύνη στον εαυτό μας και στο έργο μας. 

Σκηνοθετικά κινηθήκαμε στο δύσκολο χώρο της παρωδίας που σχοινοβατεί στο τεντωμένο σχοινί της κωμωδίας και της τραγωδίας και καταφύγαμε σε όλα τα είδη θεάτρου -από τον ποιητικό ρεαλισμό μέχρι την μπρεχτική αποστασιοποίηση με στόχο να δώσουμε στην Μορφή (εδώ την μορφή της παράστασης)”, σημειώνει η Σοφία Φιλιππίδου.

Στη σκηνή ερμηνεύουν οι: Μελίνα Κέντογλου, Αποστόλης Κεπεσίδης, Μαριέττα Κάβουρα, Ασημένη Τούντα, Αλέξανδρος Μαρίνος, Ειρήνη Πετράκη, Χριστίνα Σαλαμάνη, Αθηνά Αλαμανή, Δήμητρα Σαμαρά, Εύα Παπαλεωνιδοπούλου, Μάκης Νάνος και ο Σπύρος Βασιλάκης.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Υβόννη Πριγκίπισσα της Βουργουνδίας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Στην τραγικωμωδία του Πολωνού συγγραφέα που γράφτηκε το 1935, ο πρίγκιπας Φίλιππος αρραβωνιάζεται την άσχημη, βουβή και φοβισμένη Υβόννη, η παρουσία της οποίας στο παλάτι δημιουργεί επιπλοκές. Οι χλευασμοί, τα κουτσομπολιά και ο παραλογισμός που επικρατεί οδηγούν τον πρίγκιπα στην απόφαση να τη σκοτώσει με τη βοήθεια του βασιλιά και της βασίλισσας. Η παράσταση, αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου, αναδεικνύει την οξύνοια και το χιούμορ του συγγραφέα, πατώντας σκηνοθετικά στους κώδικες της παρωδίας, αλλά και του ποιητικού ρεαλισμού και της μπρεχτικής αποστασιοποίησης. Το σκηνικό εγχείρημα συνεχίζεται σε ανανεωμένη εκδοχή με τη Σοφία Φιλιππίδου να ερμηνεύει την πληγωμένη πριγκίπισσα ως alter ego της βασίλισσας που βγάζει στην επιφάνεια την ασχήμια της ποίησης της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.