Ποιοι είναι οι φιλέλληνες του 21ου αιώνα; Η απάντηση στο Από Μηχανής Θέατρο

Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου είναι η παράσταση «Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)” που σκηνοθετεί η Ελένη Μποζά, αντλώντας από το μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, «Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας».

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά Alex Kat©

"Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)” είναι ο τίτλος της παράστασης που σκηνοθετεί πάνω σε μια δική της ιδέα η Ελένη Μποζά στο Από Μηχανής Θέατρο. Πρόκειται για ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου, βασισμένο σε θραύσματα από το μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας" που κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 27 Απριλίου με τους Νίκο Γιαλελή, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Τρύφωνα Ζάχαρη, Διονύση Πιφέα, Θεοδόση Σκαρβέλη, Ναταλία Στυλιανού και Μαρία Φωτεινοπούλου

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Η ιστορία

Δεν έχει σημασία το γιατί… Σε έναν ξεχαρβαλωμένο πια κόσμο, τώρα ή λίγο αργότερα και σε έναν τόπο που θα μπορούσε να είναι εδώ ή κάπου αλλού… επτά άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι, περιμένουν ένα διαστημόπλοιο που θα έρθει να τους σώσει… Με άφθονο χρόνο και ελάχιστες προμήθειες αναγκάζονται να συνυπάρξουν... Και διασκεδάζουν αναμασώντας ανέκδοτα, αναμνήσεις, πεποιθήσεις, λάθη και συνθήματα… Μια υποψία κλοπής ανάμεσα τους, οδηγεί στην ανακάλυψη ενός άχρηστου  - για τον παρόν και το μέλλον τους - θησαυρού, κληρονομιά για τον επόμενο πλανήτη! Ένας πάκος γράμματα, με διευθύνσεις, ονόματα και γραμματόσημα, αποκαλύπτει κομμάτια προσωπικών ιστοριών, ανθρώπων πεθαμένων εδώ και καιρό. Σε έναν τόπο που λεγόταν Ελλάδα... κάποτε... κάποιοι... μόχθησαν.. έζησαν, αγωνίστηκαν, σκοτώθηκαν, ίδρωσαν, ονειρεύτηκαν, αγάπησαν κι αγαπήθηκαν, μετανάστευσαν, εξορίστηκαν, επέστρεψαν ή ξανάφυγαν... Οι εξελίξεις που πυροδοτούνται θα είναι γεμάτες εκπλήξεις και οι ήρωες μας θα βρεθούν αντιμέτωποι με το εξής ερώτημα: Μήπως τελικά το τέλος του κόσμου είναι μια δικαιολογία;

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Λίγα λόγια για την Μιμίκα Κρανάκη

Η σημαντική αυτή ελληνίδα διανοούμενη, είναι μία από τους εμβληματικούς εκπροσώπους της γενιάς του "Ματαρόα". Το γνωστό ιστορικό γεγονός της φυγάδευσης - τον Δεκέμβριο του ’45, της πιο δυναμικής και πολλά υποσχόμενης μερίδας της τότε ελληνικής νεολαίας, σε μια κρίσιμη στιγμή της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας - προάγγελο της επώδυνης εμφυλιακής περιόδου, μπορεί μεν να είχε αρνητικές επιπτώσεις στην συνέχεια της σύγχρονης ελληνικής πολιτισμικής ιστορίας, από την άλλη εμπλούτισε και ισχυροποίησε την ευρωπαϊκή διανόηση. Η Κρανάκη που έζησε και πέθανε στο Παρίσι, δίδαξε γερμανική φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο της Ναντέρ και ασχολήθηκε με την λογοτεχνία. Οι θεματικές που την απασχολούν χτίζονται πάνω στην έννοια της "ξενικότητας". Τα κείμενα της, αποκτούν σχεδόν προφητικό χαρακτήρα σε σχέση με την σημερινή εποχή που σπαράσσεται από τεκτονικές αλλαγές στη δομή των ανθρώπινων κοινωνιών. Τα πρώτα χρόνια της Γαλλίας, παρακολουθεί τις φιλοσοφικές διαλέξεις στη Σορβόννη, γνωρίζει τον Αντρέ Μπρετόν και αργότερα τον Ζαν-Πολ Σαρτρ, μαζί με τους Αξελό, Καστοριάδη και Παπαϊωάννου, αποτέλεσαν την "ομάδα των φιλοσόφων" των υποτρόφων του "Ματαρόα". Αργότερα συμμετείχε ενεργά στον Μάη του ‘68.
Το 1992, εκδίδεται από τις εκδόσεις Ίκαρος το τελευταίο της μυθιστόρημα "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας", το οποίο αποτελεί ένα πολυφωνικό μυθιστόρημα εικοσιτεσσάρων επιστολών. Οι επιστολές αυτές, διατρέχοντας τον χρόνο, από τα Δεκεμβριανά του ‘44, με ενδιάμεσο σταθμό το Μάη του ‘68, έως την πτώση του Τείχους του Βερολίνου το ‘89, μέσα από διαφορετικές φωνές και στιγμές, περιηγούνται ανάμεσα στις ελπίδες και τα αδιέξοδα μιας ολόκληρης γενιάς χωρίς τόπο, ενορχηστρώνοντας με βιτριολικό χιούμορ -μέσα από μικρές ανθρώπινες ιστορίες- την παρωδία μιας σύγχρονης Οδύσσειας χωρίς νόστο.

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Η εικαστική επιμέλεια είναι της Μυρτώς Σταμπούλου, η μουσική της Μαρίνας Χρονοπούλου και οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη.

Η παράσταση θα παρουσιάζεται έως και τις 20 Μαΐου.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω Viva.gr
 

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Εμείς οι ημιάνθρωποι του πουθενά
Alex Kat©

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber