Τελειώνει η κατάληψη στο κτίριο Τσίλερ του Εθνικού Θεάτρου, ξεκινούν οι παραστάσεις

Λήγει η κατάληψη στο Εθνικό Θέατρο-κτίριο Τσίλερ και η επανεκκίνηση θα γίνει την Πέμπτη με τους "Βρικόλακες" του Χένρικ Ίψεν.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Μετά τη λήξη των καταλήψεων στις Δραματικές Σχολές ακολουθεί η λήξη της κατάληψης στο Κτίριο Τσίλερ του Εθνικού. Με επιστολή της προς στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου, η συντονιστική ομάδα της κατάληψης ενημέρωσε για την παράδοση των κλειδιών κι έτσι, την Πέμπτη 23/3 ανοίγει η αυλαία της κεντρικής σκηνής για να συνεχίσουν οι παραστάσεις των "Βρικολάκων" του Χένρικ  Ίψεν σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή. 

Διαβάστε Επίσης

Στο ίδιο κτίριο θα ακολουθήσουν οι πρεμιέρες των έργων "Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα" του Τόνυ Κούσνερ σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μόσχου (Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος", στις 31/3) και "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά (Κεντρική Σκηνή, στις 20/4).  Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα τι θα γίνει με την κατάληψη του θεάτρου Rex της οδού Πανεπιστήμιου. Δυστυχώς οι παραστάσεις της "Σπασμένης στάμνας" του Κλάιστ σε συν σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου δεν θα συνεχιστούν λόγω της λήξης των συμβάσεων των ηθοποιών και άλλων ανειλημμένων υποχρεώσεων του. Δρομολογούνται δυο ακόμα πρεμιέρες, αυτή της σκηνικής σύνθεσης του Νίκου Καραθάνου "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" ( Σκηνή "Μαρίκα Κοτοπούλη", στις 6/4) και του έργου "Goodbye, Lindita" του Μάριο Μπανούσι (Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών, στις 30/3). Ίσως δούμε τις παραστάσεις αυτές σε άλλες σκηνές, ακόμα και στην Πειραιώς 260… αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. Η οικονομική πληγή του Εθνικού μετρά κάτι παραπάνω από 400.000 ευρώ. Ελπίζουμε πως θα ξανά βρει τον βηματισμό του με την ελπίδα βέβαια πως το κοινό θα το στηρίξει.

Όσο για τους καλλιτέχνες είναι σαφές πως θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις συντονισμένα ζητώντας όχι μόνο την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος 85, αλλά και ανώτατη εκπαίδευση, παροχή σίτισης, δωρεάν συγγράμματα, κρατικές υποτροφίες,  περαιτέρω στελέχωση των Δημοσίων Σχολών Παραστατικών Τεχνών και άλλα. Αναμένουμε τις ανακοινώσεις των συντονιστικών επιτροπών. Όπως δήλωσαν και οι Σύλλογοι Σπουδαστών των Δραματικών Σχολών του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης "ο αγώνας συνεχίζεται"!!!

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή παρουσιάζεται το έργο που χαρτογραφεί την άνοδο του ναζισμού, εκθέτοντας την ευθύνη της στάσης μας απέναντι στην Ιστορία, από τον συγγραφέα του θρυλικού “Άγγελοι στην Αμερική”. Στο επίκεντρο οι συναντήσεις μιας παρέας αριστερών καλλιτεχνών που ξεκινούν από την Πρωτοχρονιά του 1932, στο σπίτι της ηθοποιού Άγκνες στο Βερολίνο, και συνεχίζονται για ενάμιση χρόνο, αποκαλύπτοντας πώς η πολιτική αναταραχή μπορεί να αλλάξει σταδιακά τις ισορροπίες στις ανθρώπινες σχέσεις. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος: «Το έργο του Κούσνερ μάς βάζει απέναντι σε έναν καθρέφτη να κοιτάξουμε στο παρελθόν το δικό μας μέλλον».

Βρικόλακες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Στο έργο που το 1979 αποτέλεσε το ντεμπούτο του σκηνοθέτη, το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας και της κοινωνικής υποκρισίας καταρρέει όταν αποκαλύπτεται η νοσηρότητα του παρελθόντος των Άλβινγκ.

Goodbye, Lindita

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Ο πολυσχιδής καλλιτέχνης παρουσιάζει ξανά την επιτυχημένη, προσωπικής σύλληψης εικαστική περφόρμανς του, που εμπνέεται από τα ταφικά έθιμα και τις παραδόσεις των Βαλκανίων και επικεντρώνεται στο θέμα του θανάτου, του πένθους και της διαχείρισης της απώλειας. Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα απλοϊκό σπίτι με στοιχειώδη έπιπλα και ξεκινά από τις καθημερινές, σχεδόν μηχανικές δραστηριότητες ενός μεσήλικου ζευγαριού. Σύντομα τα πράγματα αλλάζουν και, μπροστά στα μάτια των θεατών, ο οικείος χώρος σταδιακά μετουσιώνεται, συμμετέχοντας μαζί με τους ερμηνευτές σε μία αποχαιρετιστήρια ταφική τελετουργία που οδηγείται ολοένα στην κλιμάκωση. Το έργο, μέσα από την δύναμή του, συνομιλεί προσωπικά με κάθε θεατή, χωρίς, μάλιστα, να αξιοποιεί καθόλου τον λόγο.

Εθνικό Θέατρο

Αγ. Κωνσταντίνου 22-24

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber