Δυο χορευτικές παραστάσεις μεταφέρουν προσωπικά βιώματα στη σκηνή

Οι παραστάσεις της Πέρσας Σταματοπούλου και της Όλγας Σπυράκη φέρνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας τη σύγχρονη χορευτική έκφραση αυτήν την εβδομάδα.

Εκκρεμείς υποθέσεις

"Εκκρεμείς υποθέσεις"

Η Πέρσα Σταματοπούλου ανήκει σε μια δοκιμασμένη γενιά Ελλήνων χορογράφων που με τη δουλειά τους καθιέρωσαν τον σύγχρονο χορό στη χώρα μας. Στο ολοκαίνουργιο έργο της αντλεί υλικό από τα βιώματα της καθημερινότητας, ενώ "τα σώματα διαμορφώνουν ένα πεδίο πολλαπλών, ανολοκλήρωτων δράσεων μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον". Η χορογράφος δηλώνει για την παράσταση της: "Πρόκειται για μία κινητική σπουδή η οποία επεξεργάζεται την έννοια της εκκρεμότητας στη ζωή μας ως ένα σωματικό και συναισθηματικό στοιχείο, αναδεικνύοντας την αίσθηση πως όλα ανά πάσα στιγμή μπορούν να βρεθούν μετέωρα στο χώρο και τον χρόνο. Με αναφορές στο σήμερα, αλλά και στη διαχρονικότητα καταστάσεων που βιώνει ο άνθρωπος κατά περιόδους μέσα από αλλεπάλληλες ανατροπές και αναθεωρήσεις, διαμορφώνεται κάθε φορά κι ένα άλλο σημείο εκκίνησης και οπτικής. Τα σώματα ανατρέχοντας σε μία βιωματική συνθήκη της εκκρεμότητας και της επίδρασης που μπορεί να έχει σε μία καθημερινότητα που μετεωρίζεται, διαμορφώνουν ένα πεδίο πολλαπλών, ανολοκλήρωτων δράσεων μέσα σ ένα
διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον". (Artiria Athens, στις 20 &21/3). 

Απόλλυμι

"Απόλλυμι"

Η απώλεια, αυτό είναι το μεγάλο θέμα που πραγματεύεται το σόλο της χορογράφου και χορεύτριας Όλγας Σπυράκη. Μια γυναίκα στο κέντρο της σκηνής βιώνει διαδοχικά τα πέντε στάδια του πένθους, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από την ψυχολόγο Elisabeth Kübler-Ross και είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η θλίψη και η αποδοχή. Σύμφωνα με τη χορογράφο: " Μέσα από το σόλο αυτό επιζητούμε να διαπραγματευτούμε την απώλεια ως γεγονός των καιρών μας, ως φαινόμενο πολιτικό και κοινωνικό που καθιστά την ύπαρξη μας a priori σε μια συνθήκη ήττας, σε μια συνθήκη όπου έχουμε απωλέσει ακόμα και τον ίδιο μας τον εαυτό. Η εικόνα που αποτελεί την αφετηρία του σόλο, είναι η είσοδος μιας γυναίκας στο σπίτι της, ενώ έχει μόλις ενημερωθεί για μια απώλεια που έχει υποστεί. Δεν διευκρινίζεται ποτέ τί είναι αυτό που έχει απωλέσει, τί είναι αυτό που πενθεί. Όσο το σόλο εξελίσσεται, η γυναίκα σταδιακά βιώνει κάθε ένα από τα πέντε στάδια του πένθους για την απώλεια (όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από την ψυχολόγο Elisabeth Kübler-Ross και είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η θλίψη και η αποδοχή). Για κάθε στάδιο που βιώνει, η ρεαλιστική της δράση μεταποιείται σε χορό, ενώ ο χώρος γύρω της σταδιακά αποδομείται. (ΠΛΥΦΑ, από 22/3, 5 & 12/4).

Περισσότερες πληροφορίες

Απόλλυµι

  • Χορός
  • Διάρκεια: 43 '

Η ηρωίδα βιώνει το αίσθημα της απώλειας, περνώντας από τα πέντε διαφορετικά στάδια του πένθους: άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, θλίψη, αποδοχή.

Εκκρεμείς υποθέσεις

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Μια σπουδή πάνω στην έννοια της εκκρεμότητας ως σωματικό και συναισθηματικό στοιχείο στον διαρκώς μεταβαλλόμενο σύγχρονο κόσμο.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεατρική "Άβυσσο" στήνει η Ελεάνα Γεωργούλη στο ΠΛΥΦΑ

Μια παράδοξη τελετουργία είναι το νέο έργο της βραβευμένης δημιουργού, που μας μεταφέρει σ’ έναν δυστοπικό σουρεαλιστικό κόσμο μέσα από την κίνηση ενός εκρηκτικού Χορού που δοκιμάζει τα όρια της ψυχικής, ηθικής και σωματικής αντοχής των ερμηνευτών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/12/2024

"Alarme" του Θεόδωρου Τερζόπουλου: Παράταση παραστάσεων

Το καθηλωτικό έργο του Θεόδωρου Τερζόπουλου, "Alarme", που έχει μαγέψει το κοινό με την ένταση και την πρωτοτυπία του, συνεχίζει να προκαλεί αίσθηση. Μετά τη θερμή υποδοχή από τους θεατές, οι παραστάσεις παρατείνονται έως τις 2 Μαρτίου.

Βραβείο "Καλύτερης Διεθνούς Παράστασης" κατέκτησε το "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη

Στα 49α Θεατρικά Βραβεία İsmet Küntay στην Κωνσταντινούπολη διακρίθηκε η τρίγλωσση παράσταση του σαιξπηρικού έργου με πρωταγωνιστές Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς.

"Φάντασμα στη Μηχανή": Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ανοίγει στο κοινό τους ιστορικούς του χώρους για μια ξεχωριστή δράση

Το "Φάντασμα στη Μηχανή" είναι μια ξεχωριστή περιπατητική και εικαστική παρέμβαση στους μοναδικούς χώρους του ιστορικού θεάτρου με την υπογραφή του Γιώργου Δρίβα.

Εορταστικά αναλόγια και δώρα στο Θέατρο Τέχνης

Θεατρικές παραστάσεις, αναλόγια στο πνεύμα των ημερών και πρωτότυπα "δώρα Τέχνης " αποτελούν καλή αφορμή για να επισκεφθούμε το Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν".

Φωκάς Ευαγγελινός: "Ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει ανησυχίες, όχι όρια!"

Ο αγαπητός σκηνοθέτης και χορογράφος που δεν επαναπαύεται ποτέ, μας μίλησε για το παραμυθένιο ταξίδι που μας ετοίμασε φέτος με τα "Μαγικά Χριστούγεννα του Πινόκιο" στο Christmas Theater.

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".