Δυο χορευτικές παραστάσεις μεταφέρουν προσωπικά βιώματα στη σκηνή

Οι παραστάσεις της Πέρσας Σταματοπούλου και της Όλγας Σπυράκη φέρνουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας τη σύγχρονη χορευτική έκφραση αυτήν την εβδομάδα.

Εκκρεμείς υποθέσεις

"Εκκρεμείς υποθέσεις"

Η Πέρσα Σταματοπούλου ανήκει σε μια δοκιμασμένη γενιά Ελλήνων χορογράφων που με τη δουλειά τους καθιέρωσαν τον σύγχρονο χορό στη χώρα μας. Στο ολοκαίνουργιο έργο της αντλεί υλικό από τα βιώματα της καθημερινότητας, ενώ "τα σώματα διαμορφώνουν ένα πεδίο πολλαπλών, ανολοκλήρωτων δράσεων μέσα σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον". Η χορογράφος δηλώνει για την παράσταση της: "Πρόκειται για μία κινητική σπουδή η οποία επεξεργάζεται την έννοια της εκκρεμότητας στη ζωή μας ως ένα σωματικό και συναισθηματικό στοιχείο, αναδεικνύοντας την αίσθηση πως όλα ανά πάσα στιγμή μπορούν να βρεθούν μετέωρα στο χώρο και τον χρόνο. Με αναφορές στο σήμερα, αλλά και στη διαχρονικότητα καταστάσεων που βιώνει ο άνθρωπος κατά περιόδους μέσα από αλλεπάλληλες ανατροπές και αναθεωρήσεις, διαμορφώνεται κάθε φορά κι ένα άλλο σημείο εκκίνησης και οπτικής. Τα σώματα ανατρέχοντας σε μία βιωματική συνθήκη της εκκρεμότητας και της επίδρασης που μπορεί να έχει σε μία καθημερινότητα που μετεωρίζεται, διαμορφώνουν ένα πεδίο πολλαπλών, ανολοκλήρωτων δράσεων μέσα σ ένα
διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον". (Artiria Athens, στις 20 &21/3). 

Απόλλυμι

"Απόλλυμι"

Η απώλεια, αυτό είναι το μεγάλο θέμα που πραγματεύεται το σόλο της χορογράφου και χορεύτριας Όλγας Σπυράκη. Μια γυναίκα στο κέντρο της σκηνής βιώνει διαδοχικά τα πέντε στάδια του πένθους, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από την ψυχολόγο Elisabeth Kübler-Ross και είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η θλίψη και η αποδοχή. Σύμφωνα με τη χορογράφο: " Μέσα από το σόλο αυτό επιζητούμε να διαπραγματευτούμε την απώλεια ως γεγονός των καιρών μας, ως φαινόμενο πολιτικό και κοινωνικό που καθιστά την ύπαρξη μας a priori σε μια συνθήκη ήττας, σε μια συνθήκη όπου έχουμε απωλέσει ακόμα και τον ίδιο μας τον εαυτό. Η εικόνα που αποτελεί την αφετηρία του σόλο, είναι η είσοδος μιας γυναίκας στο σπίτι της, ενώ έχει μόλις ενημερωθεί για μια απώλεια που έχει υποστεί. Δεν διευκρινίζεται ποτέ τί είναι αυτό που έχει απωλέσει, τί είναι αυτό που πενθεί. Όσο το σόλο εξελίσσεται, η γυναίκα σταδιακά βιώνει κάθε ένα από τα πέντε στάδια του πένθους για την απώλεια (όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από την ψυχολόγο Elisabeth Kübler-Ross και είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η θλίψη και η αποδοχή). Για κάθε στάδιο που βιώνει, η ρεαλιστική της δράση μεταποιείται σε χορό, ενώ ο χώρος γύρω της σταδιακά αποδομείται. (ΠΛΥΦΑ, από 22/3, 5 & 12/4).

Περισσότερες πληροφορίες

Απόλλυµι

  • Χορός
  • Διάρκεια: 43 '

Η ηρωίδα βιώνει το αίσθημα της απώλειας, περνώντας από τα πέντε διαφορετικά στάδια του πένθους: άρνηση, θυμός, διαπραγμάτευση, θλίψη, αποδοχή.

Εκκρεμείς υποθέσεις

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Μια σπουδή πάνω στην έννοια της εκκρεμότητας ως σωματικό και συναισθηματικό στοιχείο στον διαρκώς μεταβαλλόμενο σύγχρονο κόσμο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.