"Blackberry trout face": Μια βίαιη ενηλικίωση στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός

Μια ομάδα νέων καλλιτεχνών μάς συστήνει το ηχηρό έργο του Λόρενς Ουίλσον που εντυπωσίασε στο Λονδίνο, σε σκηνοθεσία της Αθηνάς Δελιάδη.

Blackberry trout face Ελίνα Γιουνανλή©

"Blackberry trout face" ή αλλιώς "Μούρη γεμάτη μούρα” ονομάζεται το ηχηρό και με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία έργο του Λόρενς Ουίλσον που θα δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός, σε σκηνοθεσία της νέας Αθηνάς Δελιάδη, η οποία καθοδηγεί μια εξίσου φρέσκια υποκριτική ομάδα: Ανδρέας Γιαννακούλας, Μαντώ Παπαρρηγοπούλου, Γιάννης Τσουμαράκης. Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 27 Μαρτίου

Blackberry trout face
Ελίνα Γιουνανλή©

Η υπόθεση

Σε ένα διαμέρισμα του Λίβερπουλ -που θα μπορούσε να είναι στον κάτω όροφο μιας οποιαδήποτε ελληνικής πολυκατοικίας- μεγαλώνουν μαζί, αλλά και ο καθένας μόνος, τρεις έφηβοι. Ο Τζέικι, η Κέρι και ο Κάμερον -τα τρία πρόσωπα του έργου- είναι ετεροθαλή αδέλφια από την ίδια μητέρα και διαφορετικούς πατεράδες. Μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον όπου οι μόνες διέξοδοι είναι οι τοξικοεξαρτήσεις, η πορνεία και οι συμμορίες. Όταν η μητέρα τους τούς εγκαταλείπει αναγκάζονται να αναζητήσουν την ουσία της μητρότητας: δηλαδή ό, τι τρυφερά ανθρώπινο επιβιώνει. Το αναζητούν κατά μόνας, αλλά -κυρίως- μαζί. Οι τρεις τους είναι, ταυτόχρονα, και οι τρεις όψεις της εφηβείας, της ενηλικίωσης, του βλέμματος. Μέσα στους τοίχους του σπιτιού ενυπάρχουν όλοι οι οικογενειακοί δεσμοί, με όποιο πρόσημο θετικό ή αρνητικό, όλα τα συναισθήματα πλαισιωμένα από μια πραγματικότητα που πρέπει να αντέξουν, διατηρώντας το καταφύγιό τους. 

Blackberry trout face
Ελίνα Γιουνανλή©

Το σκηνοθετικό σημείωμα της Αθηνάς Δελιάδη

"Σε κάθε κείμενο αναζητούμε τον εαυτό μας. Ιδίως στο θέατρο όπου όλα μεγεθύνονται. Το "Blackberry trout face" θα μπορούσε να είναι απόσπασμα από ένα ντοκιμαντέρ: ταυτόχρονα μακριά, αλλά και δίπλα μας. Όσο μακριά -αλλά και δίπλα μας- συνυπάρχουν οι τοξικοεξαρτήσεις, η πορνεία και η εγκατάλειψη με την τρυφερότητα, την αλληλεγγύη και την αγάπη. Το έργο λαμβάνει χώρα στο Λίβερπουλ. Θα μπορούσε να συμβαίνει στον από κάτω όροφο. Επί σκηνής τρεις έφηβοι: Ο Τζέικι, Η Κέρι κι ο Κάμερον. Τρία ετεροθαλή αδέρφια από διαφορετικό πατέρα αλλά την ίδια μητέρα. Την ίδια μητέρα που τα εγκαταλείπει βυθισμένη στο σκοτάδι. Τώρα είναι αναγκασμένοι να παλέψουν. Κατά μόνας και, κυρίως, μαζί. Αυτό το μαζί είναι (ή προσπαθούμε να είναι) ο πυρήνας της παράστασης.
Γι’ αυτό και την παράσταση την κάνουμε μαζί. Συζητώντας. Ψάχνοντας. Αυτοσχεδιάζοντας. Παίζοντας. Όλες και όλοι μας νέοι άνθρωποι. Σαν τα πρόσωπα του έργου. Στη δική μας περιπέτεια. Αναζητώντας συνεχώς τη συνύπαρξη και τη συνεργασία. Κι έτσι, μαζί, το κείμενο έρχεται από το Λίβερπουλ εδώ. Ως σώμα που δεν συνομιλεί μόνο με τις τοξικοεξερτήσεις, τις εφηβικές συμμορίες, την πορνεία, αλλά και με τις αγωνίες της καθεμιάς και του καθένα μας που ανταμώσαμε σε αυτήν την προσπάθεια. Γιατί στο Blackberry Trout Face πρωταγωνιστούν άνθρωποι. Δηλαδή, η ανθρώπινη συνθήκη, όπου σε μετασχηματίζει άλλοτε σε ήρωα/ηρωίδα κι άλλοτε σε αγρίμι. Ανάλογα με το ποιος/α είναι πλάι σου. 
Το -εν μέρει- αυτοβιογραφικό κείμενο του Λόρενς Ουίλσον, που επιλέξαμε, ανεβαίνει για πρώτη φορά στη χώρα μας. Ή μήπως όχι;”.

Blackberry trout face
Ελίνα Γιουνανλή©

Η Τζούλια Διαμαντοπούλου υπογράφει τη μετάφραση, ο Γιάννης Ιόλαος Μανιάτης τη μουσική, η Αλέγια Παπαγεωργίου τα σκηνικά και τα κοστούμια, ο Χάρης Δάλλας τους φωτισμούς και ο Γιάννης Αντωνόπουλος το βίντεο.

Blackberry trout face
Ελίνα Γιουνανλή©

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Σταθμός Θέατρο

Βίκτωρος Ουγκώ 55

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αλλαγή στη διανομή της παράστασης "Τα σκυλιά"

Η αναγκαστική αποχώρηση του Τούρκου ηθοποιού Cem Yiğit Üzümoğlu από την παράσταση "Τα σκυλιά" υπενθυμίζει πως η επανάληψη της αλήθειας είναι πράξη αντίστασης σε καθεστώτα που τη φιμώνουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/04/2025

Ο "Ιππόλυτος" της Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Ηρώδειο

Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή της στο Χονγκ Κονγκ, η μεγάλη θεατρική επιτυχία που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Επίδαυρο, επιστρέφει το καλοκαίρι 2025 για δύο μοναδικές παραστάσεις.

Μπήκαμε στο Cartel με τον Βασίλη Μπισμπίκη: Μια νέα εποχή γεννιέται μέσα στο παλιό εργοστάσιο

Στην καρδιά ενός παλιού εργοστασίου, στο Αιγάλεω, γεννιέται ένα νέο θεατρικό τοπίο, το Cartel. Με οδηγούς τον Βασίλη Μπισμπίκη, τον Τσέζαρις Γκραουζίνις και τη Φαίη Τζήμα περιδιαβήκαμε στο βιομηχανικό χώρο που έχει μεταμορφωθεί σε καλλιτεχνική κυψέλη.

Όλη η σύγχρονη Αθήνα όπως την ξέρουμε σε μια παράσταση

Η Νικολίτσα Ντρίζη γράφει για την παράσταση "Πες της", εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Χρήστου Οικονόμου που βουτά στο πολύπλευρο πορτρέτο της σύγχρονης Αθήνας.

"Rebearth": Μια περφόρμανς για την κλιματική κρίση στο Αρχαίο Θέατρο Λάρισας

Η θεατρική παράσταση-δήλωση συνδέει το φυσικό με το αστικό τοπίο.

Εθνικό Θέατρο: Πρεμιέρα μετά το Πάσχα για την "Βεγγέρα"

Η αδυσώπητα σαρκαστική κωμωδία του Ηλία Καπετανάκη φέρνει ανατροπές και παρεξηγήσεις στο θέατρο Χώρος το. Μάιο, με την υπογραφή της Σοφίας Μαραθάκη.

"Λεωφορείο ο Πόθος" του Δημήτρη Καραντζά: Μία από τις πιο σημαντικές παραστάσεις της σεζόν συνεχίζεται

Ίσως η πιο σημαντική σκηνική προσέγγιση του διάσημου έργου του Τενεσί Ουίλιαμς την τελευταία εικοσιπενταετία επαναλαμβάνεται για δεύτερη σεζόν.