"Πορφυρά πανιά": Η Δανάη Ρούσσου γράφει για τη θεατρική μεταφορά της δημοφιλούς νουβέλας της ρωσικής λογοτεχνίας

Η Δανάη Ρούσσου μοιράζεται μαζί μας σκέψεις για το όμορφο αλλά και δύσκολο σκηνοθετικό εγχείρημα που παρουσιάζεται στο Θέατρο Καλλιρόης.

Πορφυρά πανιά Κωνσταντίνος Λέπουρης©

Δύο παιδιά, η Ασσόλ και ο Γκρέυ, διανύουν την πορεία προς την ενηλικίωση και την ερωτική αφύπνιση έως ότου συναντηθούν στην εκπλήρωση μιας προφητείας και μιας κοινής μοίρας. Οι ήρωες κινούνται σε μια πορεία από την πεζή πραγματικότητα προς το όνειρο στη νουβέλα του Αλεξάντρ Γκριν τα "Πορφυρά Πανιά", που η Δανάη Ρούσσου μεταφέρει στο θέατρο. Η γεμάτη ευαισθησίες σκηνοθέτρια παρουσιάζει στο Θέταρο Καλλιρόης μια παράσταση ενδεδυμένη με συμβολισμούς και στοιχεία παραμυθιού, ενσωματώνει κούκλες φυσικού μεγέθους, όπου οι ηθοποιοί σε διπλό ρόλο κουκλοπαίκτη – ηθοποιού, υποδύονται τις πολλαπλές ηλικιακές φάσεις του ανθρώπου και διατρέχουν με λεπτότητα των ψυχισμό των ηρώων. 

 Η Δανάης Ρούσσου γράφει για τα "Πορφυρά πανιά"

ΔΑΝΑΗ ΡΟΥΣΣΟΥ.

Τον Απρίλιο του 22’ ξανά έπιασα στα χέρια μου τη νουβέλα του Αλεξάντρ Γκριν, την είχα διαβάσει αρκετά χρόνια πριν, αυτή τη φορά για να την διασκευάσω για το θέατρο. Τέσσερις άνθρωποι συναντηθήκαμε και δώσαμε τα χέρια. Έτσι ξεκίνησε ο απόπλους του καραβιού με τα "Πορφυρά Πανιά". Ένα δύσκολο εγχείρημα, άλλωστε η διασκευή και η μεταφορά ενός λογοτεχνικού κειμένου από μόνη της αποτελεί μια κοπιαστική και δύσκολη εργασία διότι δεν επιτρέπει αυθαιρεσίες,  εάν επιθυμείς να μείνεις πιστός στο πνεύμα του συγγραφέα. Η διαδικασία αυτή ωστόσο με βοήθησε στο να κατανοήσω εις βάθος το κείμενο επιτρέποντας μου να ακούσω τις ανάσες του και τις ανάγκες του. Η επιλογή του κειμένου, μια ιδέα της Όλιας Λαζαρίδου, που εκ των υστέρων κατανόησα γιατί την έκανα, έγινε υπακούοντας στην ανάγκη μου να ξεφύγω από την οδυνηρή πραγματικότητα δημιουργώντας έναν κόσμο ολότελα πραγματικό αλλά με λεπτότητα και ευαισθησία, να σταθώ σε αυτές τις λεπτές αποχρώσεις του ψυχισμού που ο καθημερινός ρυθμός δεν επιτρέπει να βγουν στην επιφάνεια. Επέτρεψα λοιπόν στην παράσταση να υπάρξουν η σιωπή και η ησυχία προσκαλώντας τον θεατή σε μία ώρα θέασης, έξω από τους κανονικούς ρυθμούς με τους οποίους εισέρχεται στον χώρο. Εντέλει μέσα από τη διαδικασία μαζί με τους υπέροχους συνοδοιπόρους μου (Στεφανί Καπετανίδη, Κωσταντή Μιζάρα και Κυριάκο Υφαντή) η παράσταση εξελίχθηκε σε μια πολύ προσωπική διαδικασία και διαδρομή όπου ο καθένας είχε τον χώρο και τον χρόνο να αναπτυχθεί και να δώσει με γενναιοδωρία κάτι από τα μύχια και τα κατάβαθα του. Και συνειδητοποιώ ότι πέρα από τα καλλιτεχνικά οράματα, πέρα από τις δημιουργικές επιθυμίες, το πιο πολύ που κάνει τα πράγματα να συμβαίνουν είναι οι άνθρωποι. Γιατί τίποτα από τα παραπάνω δε θα είχαν συμβεί, εάν όλα αυτά δε μας αφορούσαν τόσο προσωπικά και δεν είχαμε επιτύχει την ουσιαστική σύνδεση μεταξύ μας.

Η προσωπική εμπλοκή του καθενός και η διαθεσιμότητα επέτρεψαν σε αυτό το φαινομενικά απλό παραμύθι να ενδυθεί με συμβολισμούς και ισχυρά νοήματα. Υπάρχουν παραστάσεις που γεννιούνται στα σαλόνια. Όταν οι άνθρωποι συναντιούνται σε ένα σαλόνι για να συν δημιουργήσουν σημαίνει ότι το θέλουν πολύ. Και μείς το θέλαμε πολύ και το καταφέραμε ενάντια σε όλες τις αντιξοότητες.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πορφυρά πανιά

  • Δραματοποιημένη Νουβέλα
  • Διάρκεια: 75 '

Η δημοφιλής ρωσική νουβέλα ακολουθεί δύο παιδιά στην πορεία τους προς την ενηλικίωση, την ερωτική αφύπνιση και το όνειρο σε μια παράσταση με στοιχεία παραμυθιού και κούκλες φυσικού μεγέθους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.