Η Εθνική Πινακοθήκη φιλοξενεί σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή

Ο Γιώργος Κουτλής σκηνοθετεί τον Γιάννη Τσορτέκη στην περφόρμανς που θα παρουσιαστεί τις τρεις πρώτες μέρες του Μάρτη στην Εθνική Πινακοθήκη, στο πλαίσιο της έκθεσης «Κωνσταντίνος Παρθένης. Η ιδανική Ελλάδα της ζωγραφικής του».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΛΗΣ

O Γιάννης Τσορτέκης πρωταγωνιστεί στη θεατρική περφόρμανς του Γιώργου Κουτλή με τίτλο "Κωνσταντίνος Παρθένης - Νικόλαος Γιοκαρίνης. Εξομολόγηση-Θεατρικό δρώμενο", που θα παρουσιαστεί στις 4, 5 και 6 Μαρτίου στην Εθνική Πινακοθήκη - Αίθουσα "Αντώνης Κομνηνός". Πρόκειται για μια σύγχρονη δραματουργική προσέγγιση του ιστορικού κειμένου του Ν. Γιοκαρίνη "Αι Εξομολογήσεις των: με τον κ. Κωνσταντίνον Παρθένην διά την παλαιάν και τη νέαν τέχνην", ένα κείμενο του 1930 στο οποίο ο δημοσιογράφος και διανοούμενος Νικόλαος Γιοκαρίνης στιγμάτιζε αρνητικά τον καλλιτέχνη για τις καινοτομίες του στη ζωγραφική και, με το συντηρητισμό που τον διέκρινε, τον μείωνε στα μάτια των ομοτέχνων του και βεβαίως του κοινού. Η παράσταση-δρώμενο παρουσιάζεται στο πλαίσιο της έκθεσης "Κωνσταντίνος Παρθένης. Η ιδανική Ελλάδα της ζωγραφικής του".

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΟΡΤΕΚΗΣ

Ο Γιάννης Τσορτέκης στον ρόλο του Κωνσταντίνου Παρθένη

Ο Κωνσταντίνος Παρθένης διέτρεξε με τη ζωή του και το έργο του τα τέλη του 19ου αιώνα και ολοκλήρωσε τη διαδρομή του στα τέλη της δεκαετίας του 1960 στο σπίτι του, στους πρόποδες της Ακρόπολης. Αλεξάνδρεια, Βιέννη, Παρίσι, Κέρκυρα, Αθήνα, είναι οι κυριότεροι σταθμοί του έργου του, που δεν είναι ακόμη καταγεγραμμένο στο εύρος του, ούτε απολύτως οριοθετημένο στην ιστορία της τέχνης. Η ζωγραφική του Παρθένη βρίσκεται σε διαρκή δημιουργικό διάλογο, πάντα με προσωπικό ύφος, με τα εικαστικά ρεύματα του μοντερνισμού, ενώ οι εικονογραφικές αναφορές στην αρχαιότητα και στην βυζαντινή τέχνη διαμορφώνουν ένα προσωπικό ζωγραφικό ιδίωμα, που εξελίσσεται σταθερά μέχρι το τέλος της ζωής του μέσα από μια πληθώρα έργων.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κωνσταντίνος Παρθένης - Νικόλαος Γιοκαρίνης. Εξομολόγηση - Θεατρικό Δρώμενο

  • Performance
  • Διάρκεια: 40 '

Με ανάθεση της Εθνικής Πινακοθήκης δημιουργήθηκε η παράσταση που εντάσσεται στο πλαίσιο της έκθεσης «Κωνσταντίνος Παρθένης. Η ιδανική Ελλάδα της ζωγραφικής του», η οποία επιχειρεί να αναδείξει την προσωπικότητα και την τέχνη του καλλιτέχνη που αμφισβητήθηκε και εξυμνήθηκε όσο λίγοι.

Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου

Βασ. Κωνσταντίνου 50, Παγκράτι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber