"meta-Rινόκερos": Ένα αντισυμβατικό σαφάρι στην αστική σαβάνα

Η Νέλλη Πουλοπούλου μας παρασύρει σε μια περιπατητική περφόρμανς στον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος, εκεί όπου η μνήμη μετατρέπεται σε επείγον περιστατικό.

meta-Rinokeros © Καλλιόπη Βαγιανάκη

Από την 1η Μαρτίου στο ονομαστό τοπόσημο της Αθήνας, τον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος με την πολύπαθη ιστορία, η περφόρμερ Νέλλη Πουλοπούλου, συναντά θεατές και συνοδοιπόρους σε μια ατίθαση περιπέτεια που ανοίγει χώρο στο παράδοξο, την περιπατητική περφόρμανς με τίτλο "meta-Rινόκερos", όπου η μνήμη μετατρέπεται σε επείγον περιστατικό. Με σημείο έναρξης το "Συνεργατικό Καφενείο” (Μοναστηρίου 140, Αθήνα), το πολιτικο-ψυχολογικό θρίλερ των τηλεοπτικών ειδήσεων συναντά την κραυγή της οικολογικής καταστροφής.

Η Νέλλη χρησιμοποιεί ως αφηγηματικό άξονα τη σύγχρονη ιστορία του πάρκου και αντλεί το δραματουργικό υλικό από τη βιωματική σχέση που έχει η ίδια αναπτύξει με το τοπίο τα τελευταία δώδεκα χρόνια. Μέσα από αυτό το αντισυμβατικό σαφάρι στην αστική σαβάνα, στην καρδιά της Αθήνας, δημιουργείται μια κοινή εμπειρία διερεύνησης προοπτικών και σχολιάζεται το παρόν της κομβικής αλλαγής, ανάπτυξης και τουριστικοποίησης του πάρκου. Το φυσικό περιβάλλον προβάλλεται ως καταλυτικό σημείο αναστοχασμού ως προς τα πολιτικά κοινωνικά και φυσικά φαινόμενα, προτρέποντας τον θεατή να συμμετάσχει στη μετατροπή ενός καθημερινού μεσημεριού σε θεατρικό συμβάν. 

meta-Rinokeros

Εξηγώντας την επιλογή του τίτλου "meta-Rινόκερος”, η περφόρμερ αναφέρει πως "ο Ρινόκερος παραπέμπει στο ομώνυμο έργο του Ιονέσκο, όπου δεν ξέρεις τι είναι πραγματικότητα και τι φαντασία και ο όρος meta υποδηλώνει ότι πάντα υπάρχει χώρος για περισσότερο παράλογο”. H ίδια η Νέλλη Πουλοπούλου υπογράφει τα κείμενα, ενώ συνσκηνοθετεί την παράσταση με την Άντζελα Δεληχάτσιου.

Who is who

Απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης, η Νέλλη Πουλοπούλου, ηθοποιός και σκηνοθέτις, έχει χρόνια επικεντρωθεί στο σωματικό θέατρο παρακολουθώντας σειρά εντατικών σεμιναρίων και κύκλους σπουδών του Θεάτρου Οντίν και του Ευγένιου Μπάρμπα. Ταυτόχρονα μελέτησε την μουσική παράδοση της Βραζιλίας, μέσα από σεμινάρια κρουστών, τραγουδιού και χορού, ενώ παρακολούθησε μαθήματα Butoh με τον Atsushi Takenouchi, καθώς και μαθήματα σύγχρονου χορού. Συνιδρύτρια του Quilombo από το 2004, έχει στο ενεργητικό της παραστάσεις devised theater, παραστάσεις χορού, interactive και site specific performances σε θεατρικούς οργανισμούς, σε δημόσιους και φυσικούς χώρους. "Μέσα από το Quilombo, προσπαθούμε να βρούμε επιπλέον εργασιακά μοντέλα συνεργασιών. Η επαγγελματική μου πρακτική είναι επικεντρωμένη στα στερεότυπα που κυριαρχούν στην τέχνη και τη ζωή και πως μπορείς όντας μέσα σε αυτά να προχωράς αλώβητη σε σχέση με τις επιβαλλόμενες ταμπέλες", επισημαίνει. Διδάσκει σεμινάρια θεάτρου και χορού και συνεργάζεται με την κίνηση αναπήρων καλλιτεχνών σε καλλιτεχνικές και ακτιβιστικές δράσεις. 

Αξίζει να γνωρίζετε

  • Η παράσταση συμβαίνει για συγκεκριμένο αριθμό θεατών κάθε φορά.
  • Οι θεατές παρακαλούνται να φορούν ζεστά ρούχα και άνετα παπούτσια. 
  • Σε περίπτωση ακύρωσης παραστάσεων λόγω καιρού, θα ανακοινωθούν νέες ημερομηνίες.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

meta-Rινόκερos

  • Site specific performance
  • Διάρκεια: 90 '

Ένα αντισυμβατικό σαφάρι στο πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος, όπου μνήμη, πρόσφατη ιστορία και καθημερινότητα συνομιλούν με το βίωμα του τοπίου, αντλώντας από τον «Ρινόκερο» του Ευγ. Ιονέσκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ο Ηλίθιος του Ντοστογιέφσκι" θα παιχτεί στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης"

Στο Ίδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" παρουσιάζει ο Νικόλας Ανδρουλάκης τη νέα του παράσταση αντλώντας έμπνευση από τον "Ηλίθιο" του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/03/2025

"Οι Απόντες" του Βασίλη Κατσικονούρη κατοικούν στο θέατρο Σταθμός

Τα όρια μεταξύ αφηγητή και ακροατή γίνονται δυσδιάκριτα στο project "Οι Απόντες" του Βασίλη Κατσικονούρη που βασίζεται στην προφορική αφήγηση και παρουσιάζεται στο θέατρο Σταθμός.

Στο μυαλό της Λένας Κιτσοπούλου: Ένας οδηγός των έργων της πάντα επιδραστικής δημιουργού

Με την ευκαιρία τριών φετινών παραστάσεων που φέρουν τη συγγραφική υπογραφή της, καταθέτουμε έναν κατατοπιστικό οδηγό, ανιχνεύοντας τις θεματικές που απασχολούν την πιο -πολυσυζητημένη ίσως- Ελληνίδα δημιουργό.

Αποκλειστικό: "Ο Αιών Μου", η νέα παράσταση των C For Circus

Στο θέατρο Άνεσις παρουσιάζουν οι C For Circus και Happy Productions το έργο του Παύλου Παυλίδη "Ο Αιών Μου" με τους Γιώτα Φέστα, Κώστα Φιλίππογλου, Βίκυ Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνο Ασπιώτη, Ειρήνη Μακρή, Μιχάλη Πανάδη.

Κατιάνα Μπαλανίκα: "Στις συνεργασίες μου είμαι ανοιχτή να αγαπήσω και να με αγαπήσουν"

Με αφορμή τις τελευταίες παραστάσεις του "Δύο γυναίκες χορεύουν" που παίζεται στο θέατρο Διάνα, η αγαπημένη ηθοποιός, που μοιράζεται τη σκηνή με την Ιωάννα Ασημακοπούλου στο συγκινητικό ντουέτο για τη μοναξιά που ξεκινά από τους άλλους, σε σκηνοθεσία Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, μίλησε στο "α".

"Αγορά Ιδεών": Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συζητά για τον ρόλο του ελεύθερου υποκειμένου

Τη δράση συντονίζει ο δημοσιογράφος και μουσειολόγος Δημήτρης Τρίκας.

"Βαδίζοντας" του Τόμας Μπέρνχαρντ:  Μια σκοτεινή και στοχαστική παράσταση

Η ομάδα Transatlantic Group εστιάζοντας στη μουσική και στην παραμόρφωση έναντι του διαλόγου και της πλοκής παρουσιάζει το "Βαδίζοντας" του Τόμας Μπέρνχαρντ στο θέατρο Δίπυλον.