Το "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη προκαλεί τα πατριαρχικά πρότυπα της ελληνικής τραγωδίας

Η προσπάθεια της Κλυταιμνήστρας να δικαιωθεί, μέσα από τη ματιά του εμβληματικού θεατρικού συγγραφέα.

Γράμμα στο Ορέστη Απόστολος Ντελάλης©

Στο "Secret Room" του θεάτρου "Αλκμήνη" ανεβαίνει το "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Έφης Ρευματά. Η Κλυταιμνήστρα παρουσιάζεται μέσα από τις αρχαίες τραγωδίες, ως μητέρα που της σκότωσαν το παιδί, για να ξεκινήσει ένας παράλογος πόλεμος, ως προδομένη σύζυγος, ως μοιχαλίδα, ως ανήθικη, ως συζυγοκτόνος. Ο ανδρόγυνος χαρακτήρας της βασίλισσας προκαλεί τα πατριαρχικά πρότυπα της ελληνικής τραγωδίας. Ο Καμπανέλλης τη συμπαθεί ιδιαίτερα και την "χρίζει" ως τη μοναδική του πρωταγωνίστρια στο μονόπρακτο "Γράμμα στον Ορέστη". Η αγαπημένη του ηρωίδα ενώ γράφει ένα γράμμα στον αγαπημένο της γιο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τις πράξεις της, ξεδιπλώνει τα συναισθήματα της, οδηγείται απ’ τη χαρά στη λύπη, απ’ το μίσος στην αγάπη, απ’ την ανδρική της φύση στη γυναικεία. Μέσα από μουσικούς ήχους που συνθέτει η ίδια η συνείδηση της, συνομιλεί νοερά με τον γιο της, μέσα από μια τζαζ διάθεση, που την κάνει να αισιοδοξεί πώς θα αποφύγει τα "γραμμένα".

Γράμμα στο Ορέστη
Απόστολος Ντελάλης©

   
Η Μαρκέλλα Αργυροπούλου ως Κλυταιμνήστρα προσπαθεί να δικαιωθεί. Ο Νείλος Καραγιάννης ως Ορέστης ακούει και απαντάει παίζοντας τρομπέτα, κλαρίνο, πιάνο, γιουκαλίλι. Κι όμως ποτέ δεν συναντιούνται οι δυο τους. Προσπαθούν να επικοινωνήσουν μέσω της μουσικής, που στον καθένα γεννάει διαφορετικά συναισθήματα. Όχι μόνο στους δύο ήρωες που βρίσκονται πάνω στη σκηνή, αλλά και στους θεατές. Άλλωστε όπως λέει και ο ίδιος ο Καμπανέλλης: "Η σχέση μας με τα θεατρικά πρόσωπα, δεν είναι λόγια. Γίνεται ανθρώπινη σχέση. Αυτή η ζωντανή σχέση μαζί τους, είναι η απόδειξη της αιωνιότητας τους."

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Γράμμα στον Ορέστη

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Η Κλυταιμνήστρα, που παρουσιάζεται μέσα από τις αρχαίες τραγωδίες, ως μητέρα που της σκότωσαν το παιδί, για να ξεκινήσει ένας παράλογος πόλεμος, ως προδομένη σύζυγος, ως μοιχαλίδα, ως ανήθικη, ως συζυγοκτόνος, συνομιλεί νοερά με τον γιο της στο μονόπρακτο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει σε μια παράσταση με τζαζ διάθεση. Μέσα από το γράμμα που γράφει στον αγαπημένο της γιο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τις πράξεις της, ξεδιπλώνει τα συναισθήματα της, οδηγείται από τη χαρά στη λύπη, από το μίσος στην αγάπη, από την ανδρική της φύση στη γυναικεία.

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber