Στο "Secret Room" του θεάτρου "Αλκμήνη" ανεβαίνει το "Γράμμα στον Ορέστη" του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Έφης Ρευματά. Η Κλυταιμνήστρα παρουσιάζεται μέσα από τις αρχαίες τραγωδίες, ως μητέρα που της σκότωσαν το παιδί, για να ξεκινήσει ένας παράλογος πόλεμος, ως προδομένη σύζυγος, ως μοιχαλίδα, ως ανήθικη, ως συζυγοκτόνος. Ο ανδρόγυνος χαρακτήρας της βασίλισσας προκαλεί τα πατριαρχικά πρότυπα της ελληνικής τραγωδίας. Ο Καμπανέλλης τη συμπαθεί ιδιαίτερα και την "χρίζει" ως τη μοναδική του πρωταγωνίστρια στο μονόπρακτο "Γράμμα στον Ορέστη". Η αγαπημένη του ηρωίδα ενώ γράφει ένα γράμμα στον αγαπημένο της γιο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τις πράξεις της, ξεδιπλώνει τα συναισθήματα της, οδηγείται απ’ τη χαρά στη λύπη, απ’ το μίσος στην αγάπη, απ’ την ανδρική της φύση στη γυναικεία. Μέσα από μουσικούς ήχους που συνθέτει η ίδια η συνείδηση της, συνομιλεί νοερά με τον γιο της, μέσα από μια τζαζ διάθεση, που την κάνει να αισιοδοξεί πώς θα αποφύγει τα "γραμμένα".
Η Μαρκέλλα Αργυροπούλου ως Κλυταιμνήστρα προσπαθεί να δικαιωθεί. Ο Νείλος Καραγιάννης ως Ορέστης ακούει και απαντάει παίζοντας τρομπέτα, κλαρίνο, πιάνο, γιουκαλίλι. Κι όμως ποτέ δεν συναντιούνται οι δυο τους. Προσπαθούν να επικοινωνήσουν μέσω της μουσικής, που στον καθένα γεννάει διαφορετικά συναισθήματα. Όχι μόνο στους δύο ήρωες που βρίσκονται πάνω στη σκηνή, αλλά και στους θεατές. Άλλωστε όπως λέει και ο ίδιος ο Καμπανέλλης: "Η σχέση μας με τα θεατρικά πρόσωπα, δεν είναι λόγια. Γίνεται ανθρώπινη σχέση. Αυτή η ζωντανή σχέση μαζί τους, είναι η απόδειξη της αιωνιότητας τους."
Περισσότερες πληροφορίες
Γράμμα στον Ορέστη
Η Κλυταιμνήστρα, που παρουσιάζεται μέσα από τις αρχαίες τραγωδίες, ως μητέρα που της σκότωσαν το παιδί, για να ξεκινήσει ένας παράλογος πόλεμος, ως προδομένη σύζυγος, ως μοιχαλίδα, ως ανήθικη, ως συζυγοκτόνος, συνομιλεί νοερά με τον γιο της στο μονόπρακτο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που ανεβαίνει σε μια παράσταση με τζαζ διάθεση. Μέσα από το γράμμα που γράφει στον αγαπημένο της γιο, προσπαθεί να δικαιολογήσει τις πράξεις της, ξεδιπλώνει τα συναισθήματα της, οδηγείται από τη χαρά στη λύπη, από το μίσος στην αγάπη, από την ανδρική της φύση στη γυναικεία.