Η "Ελευθερία στη Βρέμη" έρχεται στο Θέατρο Τέχνης

Μια παραβολή για την καταπίεση και την κακοποιητική συμπεριφορά των ανθρώπων είναι το έργο «Ελευθερία στη Βρέμη» του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, που σκηνοθέτησε και παρουσιάζει ο Νίκος Μαστοράκης.

Ελευθερία στη Βρέμη

Yστερα από έναν κύκλο παραστάσεων στην Κρήτη, ο Νίκος Μαστοράκης φέρνει στην Αθήνα και στο Θέατρο Τέχνης την παράσταση "Ελευθερία στη Βρέμη" (από 25/1). Ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ βασίστηκε στην αληθινή ιστορία μιας γυναίκας, της Γκέσε Γκότφριν, η οποία έζησε στη Βρέμη το 1831 και σε ηλικία 43 ετών κρίθηκε ένοχη για τη δολοφονία 15 συγγενών και οικείων της προσώπων μέσα σε διάστημα 14 χρόνων και τιμωρήθηκε με αποκεφαλισμό μπροστά σε πλήθος 35.000 ανθρώπων. Το έργο γράφτηκε το 1971, ενώ το 1972 ο Φασμπίντερ το μεταφέρει και στην τηλεόραση, υιοθετώντας μια "θεατρική φόρμα" κινηματογράφησης, σε μια περίοδο που ο απόηχος του Μάη του ’68 ήταν πολύ ισχυρός. Το αίτημα για χειραφέτηση και ελευθερία παραμένει επίκαιρο και στην εποχή μας, όπου η βία ελλοχεύει στα οικογενειακά περιβάλλοντα και στις σχέσεις. Το έργο θέτει αμείλικτα ερωτήματα στον σύγχρονο θεατή, καθώς το κεντρικό πρόσωπο το οποίο ερμηνεύει η Μαρία Κεχαγιόγλου βιώνει κακοποιητική συμπεριφορά από τους ανθρώπους του άμεσου περίγυρού της. Ο άντρας της την κακοποιεί σωματικά, οι γονείς της την κακοποιούν πνευματικά και όλοι όσοι έρχονται σε επαφή μαζί της κάνουν ακριβώς το ίδιο, με τον δικό του τρόπο ο καθένας. Η απελπισία, η άβυσσος που έχει μαυρίσει την ψυχή και το σώμα της την οδηγούν να πάρει το νόμο στα χέρια της και να τιμωρήσει αυτούς που την κακοποιούν σκοτώνοντάς τους. Υπάρχει ένας χαρακτήρας παραβολής στο έργο.



Ελευθερία στη Βρέμη, Μαστοράκης

 

Ο Φασμπίντερ έγραψε μια αστική τραγωδία, εστιάζοντας στο κοινωνικό και ψυχολογικό παρασκήνιο, που οδήγησε στις πράξεις της Γκέσε. Στήνει μια αλληγορία για το ρόλο τις εξουσίας στις διαπροσωπικές σχέσεις, την αδικία που βιώνει η γυναίκα σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, η οποία δεν της προσφέρει καμία δυνατότητα απελευθέρωσης. Μαζί με τη Μαρία Κεχαγιόγλου παίζουν οι Μαριάννα Δημητρίου, Άγης Εμμανουήλ, Διαμαντής Καραναστάσης, Καίτη Μανωλιδάκη, Γιωργής Τσαμπουράκης, Χάρης Τσιτσάκης. Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 18 ετών.

Περισσότερες πληροφορίες

Ελευθερία στη Βρέμη

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Μια αλληγορία για το ρόλο της εξουσίας στις διαπροσωπικές σχέσεις είναι το έργο του αντικομφορμιστή κινηματογραφιστή που ακολουθεί μια γυναίκα η οποία φτάνει στα άκρα ενάντια στην αδικία της ανδροκρατούμενης κοινωνίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber