"Το φτερούγισμα"
Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός Αναστασία Παπαστάθη ψυχή του θεάτρου Radar μας συστήνει τον συγγραφέα Βασίλη Γιαννόπουλο και ένα σύγχρονο ελληνικό έργο που επικεντρώνεται στη σχέση ενός ζευγαριού. Μετά από είκοσι χρόνια γάμο η Μυρτώ και ο Αντώνης έρχονται αντιμέτωποι με μια βαθιά κρίση της σχέσης. Άραγε συνεχίζουν να θέλουν τα ίδια πράγματα; Τα ανομολόγητα απωθημένα και τα ένοχα μυστικά πόσο καθοριστικό ρόλο μπορούν να παίξουν; Κι όταν πέσει πάνω στη σχέση του ζευγαριού η σκιά ενός τρίτου ατόμου, πόσο εύκολα ξανά μπαίνει το νερό στ' αυλάκι; Αληθινό και ανθρώπινο το "Φτερούγιασμα" ανεβαίνει με πρωταγωνιστές την Αναστασία Παπαστάθη, τον Γιώργο Γιανναράκο και τον Δημήτρη Τσολάκη (Radar, από 23/1).
"1975 ή Πιο γρήγορα, Εμμανουέλα! Σκότωσε! Σκότωσε!"
Η ταινία "Εμμανουέλα", που σήμερα θεωρείται ο πρόδρομος του soft πορνό και το 1975 δημιούργησε τον ηθικό πανικό ότι μπορεί να διαφθείρει την ελληνική νεολαία, έδωσε έμπνευση στην ομάδα Νοσταλγία να δημιουργήσει αυτήν την παράσταση. Ο Γιώργος Σίμωνας σκηνοθετεί αυτή την ιστορία μυθοπλασίας, βασισμένος σε συνεντεύξεις, ντοκιμαντέρ, έντυπο και αρχειακό υλικό, έρευνα πάνω στα μουσικά ρεύματα και τα
μουσικά στέκια και μελέτη πάνω στα πολιτικά και κοινωνικά φαινόμενα της εποχής
(Rabbithole, από 20/1).
"Ζάχαρη"
Η ιδιαίτερα παραγωγική ομάδα Elephas Tiliensis του Δημήτρη Αγαρτζίδη και της Δέσποινας
Αναστάσογλου έχει ανεβάσει από Ίψεν, Μπέργκμαν και Μπόρχες μέχρι Ζατέλη και Ουελμπέκ. Οι επιλογές τους γίνονται συνειρμικά, έχουν σχέση με την προσωπική τους ζωή και ό,τι τους συγκινεί ανά περιόδους. Αυτήν τη φορά αποφάσισαν, παραμένοντας στο αγαπημένο τους θέμα "οικογένεια", ν’ ανεβάσουν το έργο του Δημήτρη Αγαρτζίδη σε μια παράσταση "για την αγωνιώδη θλίψη που προκαλεί το τέλος, όταν όλες οι βεβαιότητες καταρρέουν". Παίζουν: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Τατιάνα Άννα Πίττα, Ελίνα Ρίζου (Σταθμός, από 23/1).
"Προμηθέας εσταυρωμένος"
Ο Χρήστος Λιακόπουλος ανεβάζει μια απολύτως χειροποίητη παράσταση: Ο ίδιος έγραψε
το κείμενο, σκηνοθετεί, επιμελείται τους φωτισμούς, τα κοστούμια, τα σκηνικά αντικείμενα, τη μουσική και παίζει στοχεύοντας "να καταδείξει τον συνεχή αγώνα του ανθρώπου για ελευθερία απέναντι, πρωτίστως, στον ίδιο του τον εαυτό και ακολούθως σε κάθε μορφή αυταρχικής εξουσίας. Όπως επίσης και τη μέγιστη ένδειξη αγάπης που φτάνει έως την αυτοθυσία" (Αλκμήνη, από 21/1).
Περισσότερες πληροφορίες
Ζάχαρη
Στην πρώτη του συγγραφική απόπειρα, ο Δ. Αγαρτζίδης μιλάει για την αγία ελληνική οικογένεια σε μια μαύρη κωμωδία για την αποποίηση της κληρονομιάς της ενοχής.
1975
Όλα ξεκινούν μια συνηθισμένη νύχτα του Απριλίου σε μια συνοικιακή ντισκοτέκ, εν έτει 1975, όταν μια παρέα επιχειρεί να θέσει σε εφαρμογή το αισιόδοξο σχέδιό της που δεν είναι άλλο από το να φτιάξει την ελληνική εκδοχή της «Εμμανουέλας» του Ζιστ Ζεκίν, μετά τη λογοκρισία που δέχτηκε η ταινία στις αίθουσες της Γαλλίας. Ο ερχομός ενός διάσημου φιλοξενούμενου των εφημερίδων και των μέσων ενημέρωσης της εποχής γίνεται ο βασικότερος παράγοντας στην έκρηξη των γεγονότων που θα ακολουθήσουν, βγάζοντας στην επιφάνεια τα κρυφά όνειρα και τις αγωνίες τους. Μια παράσταση θεάτρου ντοκουμέντο, που πλέκεται με στοιχεία μυθοπλασίας, και, υπό το πρίσμα της μαύρης κωμωδίας, εξερευνά την εποχή της σεξουαλικής απελευθέρωσης στη συντηρητική Ελλάδα, κλείνοντας το μάτι στην αρχή της Μεταπολίτευσης.
Το φτερούγισμα
Μετά από 20 χρόνια γάμου, ένα ζευγάρι έρχεται αντιμέτωπο με όσα ποτέ δεν ειπώθηκαν ανάμεσά τους, με αφορμή την εμφάνιση ενός αινιγματικού προσώπου.
Προμηθέας εσταυρωμένος
Η μυθική μορφή του Προμηθέα ταυτίζεται με τον συνεχή αγώνα του ανθρώπου για ελευθερία απέναντι σε κάθε αυταρχική εξουσία αλλά και στον ίδιο του τον εαυτό. Στόχος της παράστασης είναι ο θεατής να ταυτιστεί με τον ήρωα και δια φόβου και ελέους και να οδηγηθεί στην ψυχική κάθαρση, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνεται να υπερβεί τον προηγούμενο εαυτό του και να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και προκλήσεις της ζωής με περισσότερο θάρρος και αυτοπεποίθηση.