H Άννα Κοκκίνου, σκηνοθέτρια και ηθοποιός μεταφέρει στη σκηνή τον εσωτερικό μονόλογο ενός άνδρα. Ο Φραντς-Γιόζεφ Μουράου λαμβάνει ένα τηλεγράφημα με το οποίο πληροφορείται τον θάνατο σε ατύχημα των γονιών και του αδελφού του, προσώπων μισητών για εκείνον. Λόγω των συνθηκών αναγκάζεται να επιστρέψει από την αυτοεξορία του στη Ρώμη στην απεχθή του πατρίδα. Εδώ και χρόνια το είχε σκάσει από το Βόλφσεγκ για να γλιτώσει από την οικογένειά του και το σκοτεινό παρελθόν τη πόλης: "όλα εδώ είναι είτε καθολικά είτε ναζιστικά" μεμψιμοιρεί ο Μουράου. Τα λόγια που ακούμε να λεει ο ήρωας του Τόμας Μπέρνχαρντ στο έργο του "Αφανισμός", έχουν μεγάλη δύναμη και αλήθεια γύρω από το θέμα της ζωής και του θανάτου.
"Ο Μπέρνχαρντ δεν κάνει τον απολογισμό των ανθρώπινων και καλλιτεχνικών του εμπειριών. Τις υποβάλλει σε μια ριζική αμφισβήτηση. Αφετηρία της αφήγησης είναι ο θάνατος σε αυτοκινητικό δυστύχημα, των γονιών και του αδελφού του ήρωα. Ο χρόνος του μυθιστορήματος του Αφανισμού είναι ο χρόνος που κυλάει ανάμεσα στην είδηση του θανάτου και στην κηδεία των τριών νεκρών. Το χρόνο αυτό καταλαμβάνει ένας γιγαντιαίος μονόλογος γεμάτος αντιφάσεις, πληγές και τραύματα που ανοίγουν σε μια λιτανεία ενθυμήσεων. Ό,τι ψευτίζει και παραμορφώνει τον άνθρωπο ή την ιδέα που ο ίδιος έχει για τον κόσμο θα εξουδετερωθεί, θα εκμηδενιστεί — θα οδηγηθεί στον πλήρη αφανισμό".
Η Άννα Κοκκίνου μιλώντας στο "α" δηλώνει μανιώδης Μπερνχαρντική και διαπιστώνει πως νιώθει πιο ζωντανό τον εαυτό της μετά τη συναναστροφή της μαζί του. Προλαβαίνετε να δείτε τη θεατρική μεταφορά του "Αφανισμού", σε μετάφραση του Βασίλη Τομανά, από τις 27/2 έως τις 4 Απριλίου. Στη σκηνή του Θεάτρου Σφενδόνη μαζί με την Άννα Κοκκίνου εμφανίζεται ο Τάσος Κωλέτσης. Την δραματουργία συνυπογράφουν οι Μαρία Στεφανοπούλου, Νίκος Φλέσσας, Άννα Κοκκίνου. Τη μουσική συνέθεσε ο Νίκος Βελιώτης, το σκηνικό και τα κοστούμια σχεδίασε η Χλόη Ομπολένσκυ και τους φωτισμούς ο Τάσος Παλαιορούτας. Τις προβολές - Video Art υπογράφουν η Αιμιλία Μπαλάσκα, ο Χρήστος Τόλης και ο Σπύρος Κωτσιόπουλος.