Το πρώτο θεατρικό έργο της Σοφίας Αδαμίδου, "Σωτηρία με λένε", σκηνοθέτησε φέτος ο Γιώργος Παπαγεωργίου, σε δική του διασκευή και δραματουργική επεξεργασία, καταθέτοντας τη δική του ματιά πάνω στο κείμενο που μιλάει για τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου. Η Κάτια Γκουλιώνη, μετά την Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου που υποδύθηκε στην ταινία του Άγγελου Φραντζή, ερμηνεύει τη μεγάλη ρεμπέτισσα σε ένα ρόλο ζωής, με συνοδεία ζωντανής μουσικής από τον Αντώνη και Θοδωρή Ξηντάρη και την Ιωάννα Μονέδα στο ρόλο της νοσοκόμας της.
Η ίδια η Μπέλλου, μάλιστα, είχε εξουσιοδοτήσει την συγγραφέα να γράψει τη βιογραφία της που κυκλοφόρησε το 2006 με τίτλο "Πότε ντόρτια, πότε εξάρες". Έτσι, προέκυψε το θεατρικό έργο "Σωτηρία με λένε" που περιλαμβάνει στιγμές και αναμνήσεις από τη ζωή της σπουδαίας γυναικείας μορφής του λαϊκού και του ρεμπέτικου τραγουδιού, το σύγχρονο ανέβασμα του οποίου αφιερώνεται στη μνήμη της συγγραφέως και της Ντίνας Κώνστα που συνέδεσε το όνομά της με αυτό το ρόλο.
Το έργο εξελίσσεται με φόντο το δωμάτιο του νοσοκομείου όπου βρίσκεται η ασυμβίβαστη Μπέλλου λίγο πριν την εγχείρηση που θα της στερήσει τη φωνή. Βλέπει τη ζωή της να περνά σαν ταινία μπροστά από τα μάτια της και μαζί της την παρακολουθούμε κι εμείς. Η Σοφία Βέμπο που χωρίς να το γνωρίζει τη μύησε στο τραγούδι, ο Βασίλης Τσιτσάνης που της άνοιξε το δρόμο, ο Παπαϊωάννου που αγάπησε βαθιά. Φτάνει μέχρι τον Ανδριόπουλο και τον Σαββόπουλο που την έφεραν πιο κοντά στις νεότερες γενιές. Όλα αυτά τα στοιχεία κι όχι μόνο συνθέτουν την μυθιστορηματική ζωή της που επηρεάστηκε σημαντικά από τις συνθήκες και τα γεγονότα μιας ολόκληρης εποχής, για την οποία μιλάει άλλοτε με συγκίνηση και άλλοτε με πικρία.
Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Πάρι Μέξη και οι φωτισμοί του Χάρη Δάλλα.
Τελευταία παράσταση την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου.
Προπώληση μέσω viva.gr
Περισσότερες πληροφορίες
Σωτηρία με λένε
Η σπουδαία μορφή του λαϊκού και του ρεμπέτικου τραγουδιού, Σωτηρία Μπέλλου, μοιράζεται στιγμές από τη ζωή της το τελευταίο βράδυ πριν από τη χειρουργική επέμβαση που της στέρησε τη φωνή της. Το έργο εξελίσσεται με φόντο το δωμάτιο του νοσοκομείου όπου βρίσκεται η ασυμβίβαστη Μπέλλου. Βλέπει τη ζωή της να περνά σαν ταινία μπροστά από τα μάτια της και μαζί της την παρακολουθούμε κι εμείς. Η Σοφία Βέμπο που χωρίς να το γνωρίζει τη μύησε στο τραγούδι, ο Βασίλης Τσιτσάνης που της άνοιξε το δρόμο, ο Παπαϊωάννου που αγάπησε βαθιά. Φτάνει μέχρι τον Ανδριόπουλο και τον Σαββόπουλο που την έφεραν πιο κοντά στις νεότερες γενιές. Όλα αυτά τα στοιχεία κι όχι μόνο συνθέτουν την μυθιστορηματική ζωή της που επηρεάστηκε σημαντικά από τις συνθήκες και τα γεγονότα μιας ολόκληρης εποχής, για την οποία μιλάει άλλοτε με συγκίνηση και άλλοτε με πικρία.