Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή: Χορός στα όρια στη σκηνή της Στέγης

Χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή παρουσιάζει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση το «2020: Obscene», μια 85λεπτη περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.

2020: Obscene ©MelanieHofmann

Από τις 16 έως τις 18 Δεκεμβρίου η Στέγη υποδέχεται την τολμηρή και ριζοσπαστική καλλιτεχνική δημιουργία της πολυσχιδούς καλλιτέχνιδας Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τίτλο "2020: Obscene". Η ελληνικής καταγωγής χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, πιστεύοντας πως η ποπ κουλτούρα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ο κόσμος του διαδικτύου παράγουν τα νέα μοτίβα και αντιμετωπίζοντας το χορό ως μια πολυφωνική γλώσσα στην οποία διασταυρώνονται πολλοί δημιουργικοί χώροι, από τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική μέχρι τη φωτογραφία, το βίντεο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, ακόμα και τη βιομηχανία του πορνό, τολμά να βάλει το δάχτυλο σε μια "ανοιχτή πληγή" για την ηθική της κοινωνίας, το άσεμνο (obscene), αναζητώντας πού βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή που το διαχωρίζει από τη δύναμη του ερωτισμού.

2020: Obscene
©MelanieHofmann


Μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που ανακαλεί κάτι από το "Blowup", την πολύκροτη ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1966), αλλά και από τα στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες, τα πάντα είναι στο όριο σ’ αυτή την 85λεπτη περφόρμανς, η οποία σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού. "Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού", αναφέρεται στο σημείωμα της παράστασης. Η Μπαχτσετζή μαζί με τρεις ακόμα περφόρμερ, τους OwenRidley- Demonick, TamarKisch και Σωτήρη Βασιλείου, πυροδοτούν επί σκηνής τη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα. Η μεγέθυνση, όπως αυτή που επιχειρεί η χορογράφος, και η παρατήρηση της πραγματικότητας μας ωθεί να δούμε καθαρότερα όσα δεν βλέπουμε με μια πρώτη ματιά. Παράλληλα ασκεί κριτική στην ψευδαίσθηση που μεταφέρεται από τα media, κυρίως, και δημιουργεί κοινωνικά πρότυπα.
 

2020: Obscene
©MelanieHofmann

 

Η ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων είναι θέματα που ενδιαφέρουν τη διεθνή περφόρμερ, η οποία έχει ως έδρα της τη Ζυρίχη και σε πολλά έργα της ανοίγει τη συζήτηση για τις εικόνες της µαζικής κουλτούρας και τον τρόπο με τον οποίο κωδικοποιούνται ανάλογα µε το φύλο, τη φυλή και την κοινωνική τάξη. Η παράσταση "2020: Obscene" είναι μια συμπαραγωγή στο πλαίσιο του Programmers’ – Fund of Reso Dance Network Switzerland, με την υποστήριξη του Pro Helvetia – Swiss Arts Council. Αποτελεί άλλον έναν σημαντικό σταθμό στην καριέρα της μετά τις συνεργασίες της με θεσμούς και ιδρύματα όπως τα MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans Άμστερνταμ κ.ά. Συμμετείχε στην "documenta 14" (Αθήνα/Κάσελ, 2017) με την περφόρμανς "Private song", που εξερευνούσε το ζήτημα των πολιτιστικών κατασκευών πάνω στα έμφυλα πρότυπα.

Περισσότερες πληροφορίες

2020: Obscene

  • Χορός
  • Διάρκεια: 85 '

Μια περφόρμανς-μανιφέστο που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού, ενώ διερευνά τα ασαφή όρια του «άσεμνου» (obscene) επί σκηνής (on scene).

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).