Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή: Χορός στα όρια στη σκηνή της Στέγης

Χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή παρουσιάζει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση το «2020: Obscene», μια 85λεπτη περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.

2020: Obscene ©MelanieHofmann

Από τις 16 έως τις 18 Δεκεμβρίου η Στέγη υποδέχεται την τολμηρή και ριζοσπαστική καλλιτεχνική δημιουργία της πολυσχιδούς καλλιτέχνιδας Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή με τίτλο "2020: Obscene". Η ελληνικής καταγωγής χορογράφος, εικαστικός και περφόρμερ, πιστεύοντας πως η ποπ κουλτούρα, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ο κόσμος του διαδικτύου παράγουν τα νέα μοτίβα και αντιμετωπίζοντας το χορό ως μια πολυφωνική γλώσσα στην οποία διασταυρώνονται πολλοί δημιουργικοί χώροι, από τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική μέχρι τη φωτογραφία, το βίντεο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, ακόμα και τη βιομηχανία του πορνό, τολμά να βάλει το δάχτυλο σε μια "ανοιχτή πληγή" για την ηθική της κοινωνίας, το άσεμνο (obscene), αναζητώντας πού βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή που το διαχωρίζει από τη δύναμη του ερωτισμού.

2020: Obscene
©MelanieHofmann


Μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που ανακαλεί κάτι από το "Blowup", την πολύκροτη ταινία του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1966), αλλά και από τα στούντιο όπου γυρίζονται τσόντες, τα πάντα είναι στο όριο σ’ αυτή την 85λεπτη περφόρμανς, η οποία σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού. "Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού", αναφέρεται στο σημείωμα της παράστασης. Η Μπαχτσετζή μαζί με τρεις ακόμα περφόρμερ, τους OwenRidley- Demonick, TamarKisch και Σωτήρη Βασιλείου, πυροδοτούν επί σκηνής τη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα. Η μεγέθυνση, όπως αυτή που επιχειρεί η χορογράφος, και η παρατήρηση της πραγματικότητας μας ωθεί να δούμε καθαρότερα όσα δεν βλέπουμε με μια πρώτη ματιά. Παράλληλα ασκεί κριτική στην ψευδαίσθηση που μεταφέρεται από τα media, κυρίως, και δημιουργεί κοινωνικά πρότυπα.
 

2020: Obscene
©MelanieHofmann

 

Η ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων είναι θέματα που ενδιαφέρουν τη διεθνή περφόρμερ, η οποία έχει ως έδρα της τη Ζυρίχη και σε πολλά έργα της ανοίγει τη συζήτηση για τις εικόνες της µαζικής κουλτούρας και τον τρόπο με τον οποίο κωδικοποιούνται ανάλογα µε το φύλο, τη φυλή και την κοινωνική τάξη. Η παράσταση "2020: Obscene" είναι μια συμπαραγωγή στο πλαίσιο του Programmers’ – Fund of Reso Dance Network Switzerland, με την υποστήριξη του Pro Helvetia – Swiss Arts Council. Αποτελεί άλλον έναν σημαντικό σταθμό στην καριέρα της μετά τις συνεργασίες της με θεσμούς και ιδρύματα όπως τα MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans Άμστερνταμ κ.ά. Συμμετείχε στην "documenta 14" (Αθήνα/Κάσελ, 2017) με την περφόρμανς "Private song", που εξερευνούσε το ζήτημα των πολιτιστικών κατασκευών πάνω στα έμφυλα πρότυπα.

Περισσότερες πληροφορίες

2020: Obscene

  • Χορός
  • Διάρκεια: 85 '

Μια περφόρμανς-μανιφέστο που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού, ενώ διερευνά τα ασαφή όρια του «άσεμνου» (obscene) επί σκηνής (on scene).

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107, Νέος Κόσμος
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber