Ο "Κύκλος με την κιμωλία" στο Θέατρο Μοντέρνοι Καιροί

Η Εβίτα Παπασπύρου και ο Κώστας Νταλιάνης παρουσιάζουν το διαχρονικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε μια επετειακή χρονιά για το θίασο τους.

Ο Κύκλος με την Κιμωλία © Φώτης Πλέγας

Η Εβίτα Παπασπύρου και ο Κώστας Νταλιάνης μπαίνουν φέτος σε μια επετειακή χρονιά για τον θίασο Μοντέρνοι Καιροί, μετρώντας 15 χρόνια κοινής πορείας στον νέο ομώνυμο θεατρικό χώρο τους στο Γκάζι που άνοιξε πέρυσι τις πόρτες του. Εκτός από τα "Όρια" των Μιχαέλα Μιχαΐλοβ και Ράντου Απόστολ, το σύγχρονο ρουμάνικο έργο για το bullying και το εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο μάλιστα θα παρουσιαστεί και στην ρουμανική του εκδοχή από το "Centrul de Teatru Educational Replika" πριν τα Χριστούγεννα (στο πλαίσιο του διετούς ευρωπαϊκού προγράμματος "Creative Europe", σύμφωνα με το οποίο παίζεται ταυτόχρονα σε τρεις χώρες), ο Κώστας Νταλιάνης παρουσιάζει σε δική του μετάφραση και σκηνοθεσία τον "Κύκλο με την κιμωλία" του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε μια παράσταση με πολυμελή θίασο από τις αρχές Φεβρουαρίου. Το έργο που γράφτηκε το 1945, παραμένει διαχρονικά επίκαιρο, αντιτάσσοντας την ανθρωπιά και την καλοσύνη σε έναν κόσμο που κυριαρχεί το ατομικό συμφέρον. 

Ένα αιματηρό πραξικόπημα: Θάνατος, πείνα, προσφυγιά. Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Μέσα στην αναμπουμπούλα, η Γκρούσα, μια φτωχή υπηρέτρια, βρίσκεται, χωρίς να το καταλάβει, με ένα ξένο παιδί στην αγκαλιά της, ένα αρχοντικό παιδί, το διάδοχο του έκπτωτου μονάρχη, που οι πραξικοπηματίες ψάχνουν να το βρουν για να το σκοτώσουν. Η Γκρούσα διστάζει αλλά δεν της πάει η καρδιά να εγκαταλείψει το αθώο βρέφος. Παγιδεύεται από την ίδια της την καλοσύνη και παγιδεύεται σε ένα ατέλειωτο οδοιπορικό γεμάτο κινδύνους,  με το θάνατο να παραμονεύει ανά πάσα στιγμή για την ίδια και το μωρό, την τύχη του οποίου έχει αναλάβει. Όταν το νέο καθεστώς ανατραπεί με τη σειρά του από το προηγούμενο, η πραγματική μητέρα θα διεκδικήσει το παιδί της και φυσικά τη περιουσία του. Η λύση θα δοθεί από έναν ανορθόδοξο λαϊκό δικαστή, τον Αζντάκ, που, με τη δοκιμασία του κύκλου με την κιμωλία, θα δώσει τη λύση.

Το ρόλο του Αζντάκ ερμηνεύει ο Κοσμάς Ζαχάρωφ, τη Γκρούσα η Φάνια Νταλιάνη, ενώ το ρόλο του αφηγητή αναλαμβάνει η Εβίτα Παπασπύρου.
Παίζουν επίσης οι ηθοποιοί: Αγγελική Λυμπεροπούλου, Μαρία Κολοκυθά, Γιώργος Δρίβας, Θωμάς Βούλγαρης, Κατερίνα Κοντογούρη, Ορέστης Στύλος, Ειρήνη Δρακουλέλη, Μαρία Λάμπρου, Γιάννης Τσόρβας. Τα σκηνικά είναι του Αντώνη Χαλκιά, τα κοστούμια της Aisha Diri και η μουσική του Φίλιππου Περιστέρη.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μοντέρνοι Καιροί

Δαμοκλέους 8

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber