"+1": Μια βραδιά γεμάτη τέχνη στο Bios

Εκδηλώσεις με χορό, περφόρμανς, προβολές και μουσική από τη Mophradat.

A Labor Theory of Artistic Value by Mary Jirmanus Saba, performance view, Kaaistudio's, Brussels, 2022 -min © Bxleir Studio

Η Mophradat παρουσιάζει την εκδήλωση "+1", μια βραδιά χορογραφίας, περφόρμανς, προβολών και μουσικής και θα πραγματοποιηθεί στους χώρους του Bios στις 7 Δεκεμβρίου, ώρα 7 μ.μ. 

Η εκδήλωση περιλαμβάνει περφόρμανς, ομιλίες, κείμενα, βίντεο και μουσική των Dina Mimi, Karim Kattan, Makimakkuk, Mary Jirmanus Saba, Mohammad Shawky Hassan, Natasha Soobramanien, Nile Sunset Annex, Noor Abed, Noor Alsamarrai και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Andy Warhol Foundation for the Visual Arts και σε συνεργασία με την Allianz Kulturstiftung. Ορισμένα από τα έργα ήταν αναθέσεις για το Φεστιβάλ Read the Room που παρουσιάστηκε στο Kaaitheater τον Μάρτιο του 2022 στις Βρυξέλλες.

Πρόγραμμα 

Mother by Noor Abed, performance view, Kaaistudio's, Brussels 2022 (1)-min
© Bxleir Studio
Mother by Noor Abed, performance view, Kaaistudio's, Brussels 2022 (1)-min

7 μ.μ. - Mary Jirmanus Saba

‘A Labor Theory of Artistic Value: On Motherhood and Artistic Genius’ 
Οπτικοακουστική ομιλία στα αγγλικά, 35 λεπτά

Εξερευνώντας τις διασταυρώσεις μεταξύ της έμφυλης αναπαραγωγικής εργασίας που κρατά τον πολιτιστικό χώρο σε κινητικότητα και της αναπαραγωγικής εργασίας της μητρότητας, αυτή η συνεργατική περφόρμανς συνδυάζει προβολή βίντεο, παρουσίαση κειμένου και μια επιτελεστική πράξη πολιτισμικής συντήρησης. Το κείμενο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη μυθιστοριογράφο Natasha Soobramanien και ερμηνεύεται από την Krystel Khoury. 

Η Mary Jirmanus Saba (γεν. 1983, Λίβανος/ΗΠΑ) είναι γεωγράφος και κινηματογραφίστρια. Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο Instagram ως @nomaternityleave, όπου καταγράφει την εξελισσόμενη συνεργατική της πρακτική με τη Nada Ziane (γεν. 2019) και τη Seri Kamil (γεν. 2021).  

8 μ.μ. (πρώτη προβολή) & 10.30 μ.μ. (δεύτερη προβολή) - Nile Sunset Annex

‘Double Dummy Defense’
Φιλμ στα αγγλικά, 20 λεπτά

Η Jenifer και o Taha μετακόμισαν πρόσφατα σε ένα χωριό στην επαρχία της νότιας Γαλλίας. Εκεί μαθαίνουν πώς να διευθύνουν το παντοπωλείο του χωριού και πώς να παίζουν μπριτζ με το τοπικό μπριτζ κλαμπ. Και οι δύο αυτές δραστηριότητες ήταν χρήσιμες για την Jenifer και τον Taha στις προσπάθειές τους να αφομοιωθούν, να ασχοληθούν με την κοινότητα και να μάθουν γαλλικά. Στο έργο παρουσιάζουν μια περφόρμανς που γυρίστηκε με Super-8 στην οποία μοιράζονται μερικές από τις δεξιότητες που έχουν αποκτήσει.

Η Nile Sunset Annex (δ. 2013, Αίγυπτος) είναι μια εξελισσόμενη ομάδα παραγωγής και διάδοσης της σύγχρονης τέχνης, η οποία ξεκίνησε σαν ένας μικρός αυτοχρηματοδοτούμενος χώρος τέχνης που φιλοξενεί εκθέσεις καλλιτεχνών σε ένα διαμέρισμα στο Κάιρο. Έκτοτε, έχει λειτουργήσει ως εκδότης, ως συλλέκτης έργων τέχνης, ως αρχειονόμος, ως συντάκτης, ως τεχνικός, ως καλλιτέχνης, ως συγγραφέας, ως μπαργούμαν ή επιμελητής, όταν είναι απαραίτητο, ενώ επίσης έχει κάνει ένα αρκετά μεγάλο διάλειμμα. 

9 μ.μ. - Noor Abed

‘Mother: A Choreography of Readings’
Σκηνοθετημένες αναγνώσεις στα αγγλικά, 60 λεπτά

Η Noor Abed δημιουργεί μια σκηνοθετημένη ανάγνωση τεσσάρων μονολόγων και διαλόγων γραμμένων από διαφορετικούς συγγραφείς, καλλιτέχνες και κινηματογραφιστές με το θέμα της μητρότητας να τα διατρέχει με αόριστο τρόπο. Σε αυτή τη ζωντανή παρουσίαση των κειμένων, η Noor προσφέρει τις δικές της ερμηνείες χρησιμοποιώντας ήχο και κίνηση για τις οποίες συνεργάζεται με πέντε περφόρμερς: τη Μαρίνα Μηλιού Θεοχαράκη, τον Nathaniel Moore, τη Μάρθα Πασακοπούλου, τη Parvin Saljoughi και την Ελίζα Σόρογκα. Τα κείμενα που παρουσιάζονται είναι τα εξής: "Fig Tree" της καλλιτέχνιδας Dina Mimi (γενν. 1994, Παλαιστίνη), "Lose Weight Now" του κινηματογραφιστή Mohammad Shawky Hassan (γεν. 1981, Αίγυπτος), "Rewind (or Rematch?)" του Karim Kattan (γ. 1989, Παλαιστίνη) και "Food" της Noor Alsamarrai (γεν. 1992, Ιράκ/ΗΠΑ).

Η Noor Abed (γεν. 1988, Παλαιστίνη) είναι εικαστικός που ασχολείται με διαφορετικά μέσα και σκηνοθέτρια ταινιών. Η πρακτική της ερευνά έννοιες της χορογραφίας και τις φαντασιακές σχέσεις των ατόμων, δημιουργώντας καταστάσεις όπου οι κοινωνικές δυνατότητες δοκιμάζονται αλλά και επιτελούνται. Το 2020 ίδρυσε μαζί με τη Lara Khaldi, το "School of Intrusions”, μια ανεξάρτητη εκπαιδευτική πλατφόρμα στη Ραμάλα της Παλαιστίνης. Αυτήν την περίοδο η Noor είναι φιλοξενούμενη καλλιτέχνις στο Rijksakademie στο Άμστερνταμ 2022-24.  

11 μ.μ. - Makimakkuk

Μουσική περφόρμανς, 60 λεπτά

Η Makimakkuk θα κλείσει τη βραδιά με μουσικές επιλογές από δικές της παραγωγές καθώς και από άφρο μουσική, όπως το Amapiano, τα οποία πρόκειται να υφάνει δημιουργώντας ένα υβριδικό σύνολο πολλαπλών ειδών.

Ο Makimakkkuk (γεν. 1988, Παλαιστίνη) είναι μουσικός, στιχουργός και selector μουσικής με έδρα τη Ραμάλα της Παλαιστίνης.

Αγορά εισιτηρίων μέσω viva.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Bios

Πειραιώς 84
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).