Πειραματιστές και "Προβοκάτορες" στο Εθνικό

Απόφοιτος της Σχολής Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου ο Ορέστης Σταυρόπουλος ετοιμάζεται να κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του με το έργο «Οι προβοκάτορες» του Γιάννη Αποσκίτη.

Οι Προβοκάτορες Θεόφιλος Τσιμάς

Η δημιουργία σχολής σκηνοθεσίας ήταν ένα αίτημα πολλών ετών, αλλά υλοποιήθηκε μόλις το 2018, στο πλαίσιο της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Με το σκεπτικό ότι το Εθνικό Θέατρο και η σχολή οφείλουν να βρίσκονται σε διαρκή σύνδεση, η Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών θα δίνει την ευκαιρία σε έναν απόφοιτο του τμήματος ανά έτος να σκηνοθετήσει. Μάλιστα, καθώς η επαναλειτουργία της Πειραματικής συνέπεσε με την αποφοίτηση των πρώτων σπουδαστών από το τμήμα σκηνοθεσίας, την πρώτη παραγωγή κλειστού χώρου (προηγήθηκε η περιπατητική παράσταση της Μπρικένα Γκίστο "Τοπογραφία θανάτου ή Ας μην ξεχάσουμε") έχει αναλάβει ο Ορέστης Σταυρόπουλος, ο οποίος αποφοίτησε με την υψηλότερη βαθμολογία. Η παράσταση ονομάζεται "Οι προβοκάτορες" του Γιάννη Αποσκίτη και ανεβαίνει από 8/12 στην Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών Θέατρο Rex-Σκηνή "Κατίνα Παξινού". Επιπλέον, όπως μας είπε ο Γιώργος Κουτλής, υπεύθυνος της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου για τη χρονιά 2022-23 "πρόθεσή μας είναι σε διάφορες δράσεις της Πειραματικής να δίνεται προτεραιότητα παρακολούθησης στους φοιτητές του τμήματος σκηνοθεσίας, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και τους δεσμούς σχολής και θεάτρου".

Οι Προβοκάτορες

Η παράσταση είναι βγαλμένη μέσα απ’ τις πιο δυστοπικές πτυχές της σύγχρονης πραγματικότητάς μας. ""Οι Προβοκάτορες” εκτυλίσσονται στις εγκαταστάσεις ενός στούντιο, στο γραφείο δύο κυβερνητικών υπαλλήλων και σε αμέτρητες οθόνες τηλεοράσεων, υπολογιστών και κινητών των πολιτών της Ωρυγίας, μιας φανταστικής χώρας που θυμίζει τον δικό μας κόσμο. Η πραγματικότητα βιώνεται ως ένας συνεχής κύκλος ειδήσεων που εξαπλώνονται αστραπιαία και ξεχνιούνται εξίσου γρήγορα. Kαταιγιστικά νέα που καταναλώνονται στη στιγμή, αφήνοντάς μας μια πικρή γεύση εξαπάτησης. Όλα τα πρόσωπα του έργου γίνονται ηθοποιοί για να κατασκευάσουν μια εικόνα, μια είδηση. Αν όμως η πραγματικότητα είναι προϊόν κατασκευής, τότε τι σημαίνει αυτό για μας τους ίδιους και τις αναμνήσεις μας; Πώς μπορεί να διακρίνει κανείς πού αρχίζει και πού τελειώνει το θέαμα;”

Οι Προβοκάτορες

Oι οκτώ νέοι ηθοποιοί της παράστασης (Μαργαρίτα Αλεξιάδη, Λάμπρος
Γραμματικός, Χρήστος Κοντογεώργης, Εριέττα Μανούρη, Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος, Ιοκάστη-Αγαύη Παπανικολάου, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Γιάννης Τσουμαράκης) μεταμφιέζονται, καταγγέλλουν, εξαφανίζονται, εξαπατώνται και εξαπατούν, μεταμορφώνονται σε λαγούς και Αγίους,
σε Προέδρους και Ινδιάνους, ακροβατούν ανάμεσα στο αληθινό και στο φαντασιακό, στο σύγχρονο και το διαχρονικό, στην προσωπική εξομολόγηση και το πληρωμένο broadcasting. Συνεργάτης δραματουργός-Βίντεο της παράστασης:  Δημήτρης Σταυρόπουλος. Τα σκηνικά και οι φωτισμοί είναι του Σάκη Μπιρμπίλη, τα κοστούμια της Όλγας Ευαγγελίδου, η κίνηση της Πωλίνας Ευαγγέλου, η μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου. Δραματολόγος παράστασης είναι η Ασπασία-Μαρία Αλεξίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.