"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο Χάρης Γερμανίδης©

Η 25η Νοεμβρίου τιμάται σε όλο τον κόσμο ως Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Έμφυλης Βίας, προτάσσοντας την ανάγκη για ισότητα, για δικαιοσύνη, για εξάλειψη των διακρίσεων και ανισοτήτων που γίνονται λόγω φύλου. Οι "Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο", η εν εξελίξει παράσταση που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021, ερευνούν τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση. Ακροβατώντας ανάμεσα στη σκηνική σύνθεση και τη λυρική περφόρμανς, η παράσταση συνεχίζεται στο Βιομηχανικό Πάρκο ΠΛ.ΥΦ.Α. για τέσσερις ακόμα παραστάσεις, σε σκηνοθεσία του Θανάση Δόβρη, με ερμηνεύτρια την Νικόλ Δημητρακοπούλου και τη συμμετοχή του Στέλιου Χατζηγεωργίου.

Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο
Χάρης Γερμανίδης©

Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο έργο της Νατάσας Σίδερη (Α’ βραβείο στον διαγωνισμό θεατρικής γραφής MYTHOS?! του ΚΘΒΕ σε συνεργασία με το Θέατρο του Regensburg, βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου πεζογράφου περιοδικού "Ο Αναγνώστης"), που γράφτηκε με αφορμή τα γεγονότα βίας κατά των γυναικών, με υλικό από ιστορικές καταγραφές έμφυλης βίας στην Ευρώπη. Από τους διωγμούς των μαγισσών και την εκμετάλλευση των φτωχότερων γυναικών, αλλά και με στοιχεία την ελληνική προφορική παράδοση (το δεύτερο μέρος της παράστασης συνομιλεί με την παραλογή "Του Γεφυριού της Άρτας" και την απαραίτητη γυναικεία θυσία), καθώς και την σύγχρονη παράδοξη "ελληνικότητα", το έργο αναδεικνύει τη διαχρονικότητα των γυναικείων ζητημάτων, που υπάρχουν ήδη σε αφηγήσεις του παρελθόντος, αλλά παραμένουν ολοζώντανα ως αιτήματα μέχρι σήμερα. 

Στη νέα μορφή της παράστασης, στο κείμενο έχουν ενσωματωθεί αποσπάσματα από τη Μαιευτική του Ιπποκράτη, με περιγραφές σοκαριστικών βασανιστικών θεραπειών που προτείνει ο "πατέρας της ιατρικής", προκειμένου το γυναικείο σώμα να λειτουργεί ως όργανο αναπαραγωγής. Η παράσταση παίζεται υπό τους ήχους της μεσαιωνικής βιέλας (medieval fiddle, γαλλ. vielle), ενός σπάνιου έγχορδου, τοξωτού μουσικού οργάνου, πρόγονο του σημερινού βιολιού, από την Ειρήνη Μπιλίνη-Μωραΐτη, η οποία επίσης τραγουδά σε μη ομιλούμενες πλέον γλώσσες όπως τα οξιτανικά, τα γαλικιανά και τα σεφαρδίτικα τραγούδια.

Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο
Χάρης Γερμανίδης©

Επίσης, η παράσταση παρουσιάζεται σε έναν ιδιαίτερο, όχι αμιγώς θεατρικό χώρο, συνεπή με τον site specific χαρακτήρα της. Είναι η πρώτη φορά που οι "Μάγισσες" βρίσκονται  σε κλειστό περιβάλλον, αξιοποιώντας τους εσωτερικούς, αλλά και τους εξωτερικούς χώρους του Πλύφα.

Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων και εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της UNESCO για την καταπολέμηση της έμφυλης βίας, "Orange the World".

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 50 '

Βασισμένη στο ομώνυμο έργο της Νατάσας Σίδερη, σε ιστορικές καταγραφές έμφυλης βίας στην Ευρώπη και στην παραλογή «Του Γεφυριού της Άρτας», η παράσταση αναδεικνύει τη διαχρονικότητα των γυναικείων ζητημάτων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.