Το θέατρο έχει επιβιώσει στις πιο δύσκολες συνθήκες κι αυτό φαίνεται να μας λεει ο Ισπανός συγγραφέας Χοσέ Σαντσίς Σινιστέρα μιλώντας, μέσα από το έργο του "Ay, Carmela", για ένα θέατρο περιθωριακό, στο κέντρο της πιο βίαιης σύγκρουσης της σύγχρονης ισπανικής ιστορίας. Ενός θεάτρου που παρουσιάζεται σαν τόπος μνήμης, ονείρου και ψευδαισθήσεων, αλλά και σαν τοπίο προβολής επιθυμιών. Ο Κωνσταντίνος Κυριακού ανέλαβε να το σκηνοθετήσει και να πρωταγωνιστήσει μαζί με την Κατερίνα Μπιλάλη ερμηνεύοντας τους ρόλους δύο πλανόδιων θεατρίνων στη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου. Οι ήρωες περνούν κατά λάθος από τη ζώνη των δημοκρατικών, στη ζώνη των φρανκιστών, όπου εξαναγκάζονται να δώσουν αυτοσχέδια παράσταση για τους στρατιώτες. Τούς διατάζουν να παρουσιάσουν, σε αντάλλαγμα την ελευθερία τους, μια παράσταση για τα στρατεύματά τους και να συμπεριλάβουν μια παρωδία κατά της Δημοκρατίας, με σκοπό να χλευάσουν τα αιχμάλωτα μέλη της Διεθνούς Ταξιαρχίας που πρόκειται να εκτελεστούν την επομένη. Η Καρμέλα αγανακτισμένη, επιχειρεί να ανατρέψει αυθόρμητα αυτήν την παρωδία παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες του λιγόψυχου Παουλίνο. Τελικά, ο Παουλίνο θα καταφέρει να συγκρατήσει την Καρμέλα, ή η Καρμέλα θα ολοκληρώσει το σχέδιό της καταλήγοντας να εκτελεστεί;
Μέσα σε μια ατμόσφαιρα φόβου και απειλής, το δραματικό συνδυάζεται με το κωμικό, η φαντασία με την πραγματικότητα, η ζωή με το θέατρο. Ο Σινιστέρα χαρακτηρίζει το έργο "ελεγεία για έναν εμφύλιο πόλεμο" και εστιάζει το ενδιαφέρον του στη στάση του καλλιτέχνη απέναντι στην κοινωνία, την πολιτική, τον πόλεμο και τον έρωτα, σε μια σκληρή εποχή. Στο σημείωμα του ο σκηνοθέτης υπογραμμίζει: "Το βασικό μήνυμα του έργου, δηλαδή ο κίνδυνος της ιστορικής αμνησίας, έχει προεκτάσεις και σε άλλες χώρες που μαστίζονταν ή και μαστίζονται από κάποιον Εμφύλιο Πόλεμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, η Σύγχρονη Ιστορία της οποίας σφραγίστηκε από μια τέτοια διαμάχη και μάλιστα μόλις δέκα χρόνια περίπου μετά από τα γεγονότα που αναφέρονται στο έργο του Σάντσις Σινιστέρρα, με πολλές συμπεριφορές - κοινωνικές και πολιτικές-, που έχουν την προέλευσή τους σε εκείνη την αδελφοκτόνο σύγκρουση, να εξακολουθούν να απαντώνται και στις μέρες μας".
Το θεατρικό έργο "Ay, Carmela!" θ’ ανέβει στο θέατρο Μεταξουργείο στις 12 Δεκεμβρίου, έχει διασκευαστεί για τον κινηματογράφο, και η ομότιτλη ταινία απέσπασε 13 βραβεία Goya από τα 15 που ήταν υποψήφια. Ενώ τον τίτλο του τον πήρε από το τραγούδι "Ay Carmela", ένα δημοφιλές ισπανικό τραγούδι από τον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας κατά του Ναπολέοντα, το οποίο διασκευάστηκε και έγινε το αγαπημένο τραγούδι των Δημοκρατικών στρατιωτών και της Διεθνούς Ταξιαρχίας κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου.
Τα σκηνικά και κοστούμια της παράστασης είναι της Κατερίνα Τσακότα, οι φωτισμοί του Λέοντα Εσκενάζη, η πρωτότυπη μουσική της Άρτεμις Ματαφιά, στην εκτέλεση μουσικής-ενορχήστρωση- κιθάρες είμαι ο Γιώργος Πατσιώτης και στο τραγούδι η Άρτεμις Ματαφιά.
Προπώληση μέσω viva.gr