"Ακρότητες" στο θέατρο "Κάτω απ' τη Γέφυρα"

Το πολυβραβευμένο έργο του Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε, που σκηνοθετεί ο Νίκος Δαφνής, αφηγείται τη φαινομενικά απλή ιστορία μιας γυναίκας θύματος απόπειρας βιασμού που καταφέρνει να εξουδετερώσει τον επίδοξο βιαστή της.

Ακρότητες Σπύρος Περδίου©

Η σκηνή του "Πίσω Χώρου" του θεάτρου "Κάτω από τη Γέφυρα" φιλοξενεί το πολυβραβευμένο έργο του Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε"Ακρότητες", που κάνει πρεμιέρα στις 19 Νοεμβρίου, σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη και σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή με τους Θοδωρή Αντωνιάδη, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου και Σοφία Αγγελικοπούλου.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Το έργο αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας (Ελεονώρα Αντωνιάδου) στο σπίτι της οποίας μπαίνει ένας άνδρας (Θοδωρής Αντωνιάδης) για να τη βιάσει, εκείνη ωστόσο καταφέρνει να τον εξουδετερώσει δένοντάς τον χειροπόδαρα και σχεδόν τυφλό αρχίζει να τον βασανίζει απάνθρωπα. Οι ρόλοι μοιάζουν να αντιστρέφονται. Όταν εμφανίζονται στη σκηνή οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας (Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Σοφία Αγγελικοπούλου), αρχίζει για τους θεατές η "ανάγνωση" του έργου, που δεν σχετίζεται με την "δημοφιλία" της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού. Η ηρωίδα διεκδικεί την αποδοχή της πράξης της άλλά δεν θα την έχει. Η μια από τις φίλες της (που βιάστηκε όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού "…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται". 

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, ο επίδοξος βιαστής εκλιπαρεί για τη συμπάθεια τούς, με επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, χωρίς σεξουαλικά απωθημένα και χωρίς κανένα λόγο για να προβεί σε αυτήν την πράξη. Ισχυρίζεται ότι εκείνη φταίει λόγω της προκλητικής της εμφάνισης και της οικειότητας που του έδειξε.  Εξάλλου, ο βιασμός δεν συνέβη και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται. Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός. Κάπως έτσι δημιουργείται το αδιέξοδο σε αυτήν την ιστορία, φέρνοντάς μας στο μυαλό αντίστοιχες περιπτώσεις από την επικαιρότητα.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Ο σκηνοθέτης Νίκος Δαφνής σημειώνει

"Στο έργο και στην παράστασή μας είναι διάχυτη η ακραία βία. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε στον λιλιπούτειο και ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό "Πίσω Χώρο", όπου η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που -χωρίς να είναι αυτοσκοπός μας- διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου. Επιτρέψτε μας, να αναφέρουμε ένα απόσπασμα του θεατρολόγου Σάββα Κυριακίδη, σε τοποθέτησή του για το συγκεκριμένο έργο: "Οι "Ακρότητες", ξεπερνούν τη διάσταση ενός σχολίου πάνω στο αποτρόπαιο θέμα της άσκησης της βίας και ανοίγουν μια πολυπλοκότερη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα κριτική των παραμέτρων του κοινωνικού ιστού". Αυτή η θέση συμπυκνώνει και την σκηνοθετική γραμμή της παράστασής μας".

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Τα σκηνικά υπογράφει η Ελένη Σουμή, τα κοστούμια η Ελένη Παπαδοπούλου, η μουσική επιμέλεια είναι της Κωνσταντίνας Σαραντοπούλου και οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη.

Προπώληση μέσω viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.