"Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα"
Στο κλασικό έργο του Ο’ Νιλ, η Μπέττυ Αρβανίτη υποδύεται τη μητέρα μιας πληγωμένης οικογένειας, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία απεξάρτησης από τη μορφίνη. Τη σκηνοθετεί ο Δημήτρης Καραντζάς και συμπρωταγωνιστούν οι Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αινείας Τσαμάτης, Αναστάσης Λαουλάκης και Ελίνα Ρίζου. (Οδού Κεφαλληνίας, από 3/11)
"Αναφορά Για Μια Ακαδημία"
Ο Σάββας Στρούμπος αντιμετωπίζει τον Φραντς Κάφκα ως έναν τραγικό του 20ου αιώνα και συνεχίζει την έρευνα πάνω στο έργο του με αυτό το έργο. Με την ομάδα Σημείο Μηδέν, ξαναπαρουσιάζουν την ειρωνική αυτή αλληγορία για την εξέλιξη του πολιτισμού με κεντρικό πρόσωπο έναν πίθηκο που γίνεται αντικείμενο βιαίου εξανθρωπισμού. (Άττις, Νέος Χώρος, από 5/11)
"Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού"
Οι θιασάρχες Μαίρη Ραζή και Σωτήρης Τσόγκας ανεβάζουν τη διαχρονική κοινωνική σάτιρα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, που βρίσκεται στους αντίποδες της "Αυλής των θαυμάτων", καθώς από μια λαϊκή αθηναϊκή αυλή μεταφερόμαστε στην πραγματικότητα επτά κληρονόμων που διεκδικούν την οικογενειακή βιομηχανία. Η σκηνοθεσία του Παντελή Παπαδόπουλου και η μουσική του Διονύση Τσακνή. (Πρόβα, από 5/11)
"Αριστερόχειρες"
Το έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη είναι εμπνευσμένο από τις "Παιδουπόλεις", που ίδρυσε η Βασίλισσα Φρειδερίκη κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου καθώς και από ιστορικά γεγονότα της ίδιας περιόδου. Ανεβαίνει από τους 4frontal και χαρτογραφεί το σήμερα, βουτώντας σε μια πολιτική και κοινωνική ιστορία από το χθες (Θέατρο Μπέλλος, από 7/11).
"Girls & Boys"
Ο Ντένις Κέλι μιλάει για τους έμφυλους ρόλους που επιβάλλει η κοινωνία στα "αγόρια και τα κορίτσια", καθώς και για την ενδοοικογενειακή βία που μπορεί να προκαλέσει η υιοθέτηση αυτών των στερεοτύπων. Στο απαιτητικό κείμενο σύγχρονης προβληματικής, η Άννα-Μαρία Στεφαδούρου σκηνοθετεί τη Δώρα Παρδάλη (Θέατρο 104, από 6/11).
"Η Πανούκλα"
Σε μια παράσταση για τρεις ηθοποιούς και έναν μουσικό ανεβάζει και πάλι η Σοφία Καραγιάννη με την ομάδα GAFF το αφήγημα του Αλμπέρ Καμύ, διαβάζοντας το στοχαστικό έργο του Γάλλου συγγραφέα ως μία σύγκρουση τριών προσώπων, του γιατρού Ριέ, της Πόλης και της Πανούκλας (Θέατρο 104, από 7/11).
Περισσότερες πληροφορίες
Αναφορά για μια Ακαδημία
Ειρωνική αλληγορία για την εξέλιξη του πολιτισμού με πρωταγωνιστή έναν πίθηκο που παρουσιάζει σε μορφή περφόρμανς τον βίαιο εξανθρωπισμό του.
Girls and boys
Η βία, η εξουσία και ο ρόλος τους στη σχέση των δύο φύλων πρωταγωνιστούν στον συνταρακτικό μονόλογο του βραβευμένου με Tony συγγραφέα Ντένις Κέλι.
Αριστερόχειρες
Ένα έργο με ισχυρό πολιτικό πρόσημο για τις παιδοπόλεις, που ίδρυσε η βασίλισσα Φρειδερίκη κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, κι άλλα ιστορικά γεγονότα που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Ένας Κοινοτάρχης που κρατάει βίτσα και μιλάει με «νι» και «λι», μια απροσάρμοστη Τρόφιμος που της αρέσει να τρέχει, μια ανύπαντρη Ομαδάρχισσα που αμφιταλαντεύεται, μια κουρασμένη Μητέρα που ψάχνει ασταμάτητα με σεντόνια στα χέρια, ένας μαλλιαρός Άντρας που κάνει ισορροπία, μια Βασίλισσα με γούνα και υπαρξιακές αγωνίες, μια Ρωσίδα χορεύτρια που έπαιξε τον μαύρο κύκνο στα Μπολσόι, ένας Δημοσιογράφος που προσπαθεί να βρει την αλήθεια, ένας Χωροφύλακας που σιχαίνεται το κρύο και σέρνει τα πόδια του, αυτός που μιλάει με ντοκουμέντα, μια Ελληνοαμερικάνα που ψάχνει από πού κρατάει η σκούφια της, ένας Αριστερόχειρας που στρώνει το κρεβάτι του φάκελο και δεν μπορεί να πει το «ρ», ένας κανονικός Φαντάρος με αρβύλες και όπλο και ο Ντιμίτρι ή Δημήτρης, ένας ερωτευμένος Πολυτεχνίτης που πήγε από την Κόνιτσα στην Τασκένδη, συνομιλούν και διεκδικούν τη θέση τους στην Ιστορία.
Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα
Το οικογενειακό δράμα, που θεωρείται το σπουδαιότερο έργο του νομπελίστα συγγραφέα, αναμοχλεύει τις τραυματικές εμπειρίες που έζησε σε νεαρή ηλικία.
Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού
Με αφορμή τη διαμάχη των κληρονόμων μιας μεγάλης βιομηχανίας, το διαχρονικό έργο του 1978 καυτηριάζει τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας και τις συνέπειες του καπιταλισμού.
Η πανούκλα
Η παράσταση εστιάζει στο αλληγορικό τοπίο του αριστουργήματος του 20ού αιώνα, που μιλά για το φόβο, τη μοναξιά και την απελπισία, θέτοντας ερωτήματα για το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης.