"Πόρνες στα Βούρλα": Ένα χρονικό "μετά μουσικής" για το δημόσιο πορνείο του Πειραιά

Στο θέατρο Αγγέλων Βήμα παίζεται η μουσικοθεατρική παράσταση που είναι αφιερωμένη στις Μικρασιάτισσες πρόσφυγες που πέρασαν από το δημόσιο πορνείο της Δραπετσώνας, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Τέτης Σώλου.

Πόρνες στα Βούρλα - Κάτι να μείνει από μένα

Παράλληλα με την φετινή θεματική ενότητα του θεάτρου Αγγέλων Βήμα "Ενηλικιωνόμαστε με Κλασικούς", συνεχίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά η μουσικοθεατρική παράσταση "Πόρνες στα Βούρλα - Κάτι να μείνει από μένα” κάθε Κυριακή στις 8.30 μ.μ. Πρόκειται για ένα χρονικό "μετά μουσικής" που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Τέτης Σώλου, το οποίο είναι αφιερωμένο στις Μικρασιάτισσες πρόσφυγες που μετά την Καταστροφή του 1922 βρέθηκαν ως εργαζόμενες στο δημόσιο πορνείο της Δραπετσώνας, τα λεγόμενα Βούρλα, που κατασκεύασε ο Δήμος Πειραιά το 1873. Σκιές, μουσικές και φωνές, όπως του Μάρκου, του Τούντα, του Δελιά, του Καρίπη, του Παπάζογλου, της Εσκενάζη συνθέτουν την ατμόσφαιρα της παράστασης που μεταφέρει την θλιβερή πραγματικότητα των Βούρλων.

Πόρνες στα Βούρλα - Κάτι να μείνει από μένα

Το "τεράστιο δημόσιο μπορντέλο στη Δραπετσώνα που έφτιαξε ο Δήμος του Πειραιά και λειτούργησε υπό την προστασία του κράτους και την περιφρούρηση της αστυνομίας" μέχρι την τελική κατεδάφισή του εκατό χρόνια μετά, επί δικτατορίας των συνταγματαρχών, ενέπνευσε την συγγραφέα και αφηγήτρια της παράστασης, Τέτη Σώλου, να καταγράψει όσα συνέβαιναν επί έξι δεκαετίες σε ένα χώρο που έμοιαζε περισσότερο με φυλακή καθώς ήταν περιφραγμένο και είχε πτέρυγες με ομοιόμορφα κελιά, με στόχο να καταγραφεί και να μείνει στη συλλογική μνήμη.

Πόρνες στα Βούρλα - Κάτι να μείνει από μένα

Όπως διαβάζουμε στην περιγραφή του βιβλίου: "Τα Βούρλα ήταν ο πάτος στην ιεραρχία του πληρωμένου έρωτα. Εκεί συγκεντρώθηκαν οι πόρνες που δεν είχαν ούτε όνομα ούτε μέλλον και δεν έβγαιναν παρά μόνον με ειδική άδεια. Η φωνή τους δεν έβγαινε από τη μάντρα των Βούρλων. Έχουν περάσει σχεδόν 80 χρόνια από τότε που έκλεισε το μπορντέλο-στρατώνας των Βούρλων. Οι γυναίκες αυτές εδώ και χρόνια δεν ζουν πια. Η αγωνία τους ήταν να μείνει κάτι πίσω τους που να θυμίζει τη βασανισμένη τους ύπαρξη”.

Πόρνες στα Βούρλα - Κάτι να μείνει από μένα

Τη θεατρική διασκευή της παράστασης υπογράφει η Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου. Παίζουν και τραγουδούν οι Κατερίνα Σκορδαλάκη, Αμαλία Αυγουστάκη και Ρουμπίνη Χονδρουδάκη. Η Υβόνη Σιέμου επιλέγει τα τραγούδια και τα ερμηνεύει στο πιάνο ζωντανά επί σκηνής.

Στο πλαίσιο του προγράμματος "Πυρίκαυστες Πόλεις" της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής "Ίδρυμα Μιχελή" στην μνήμη των 100 χρόνων από την Καταστροφή της Σμύρνης, η παράσταση θα παρουσιαστεί, μετά τον Δήμο Καισαριανής και Βύρωνα, στον Δήμο Δραπετσώνας στις 2 Νοεμβρίου.

Προπώληση μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πόρνες στα Βούρλα - Κάτι να μείνει από μένα

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 90 '

Ένα χρονικό αφιερωμένο στις εργαζόμενες του δημόσιου πορνείου Δραπετσώνας, που κατασκεύασε ο Δήμος Πειραιά το 1873, βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο της Τέτης Σώλου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).