Συνταξιδιώτες στο Τρενοθέατρο με το "Λαχτάρα για κεράσια"

Η τολμηρή Τατιάνα Λύγαρη μας σύστησε για πρώτη φορά το 1998 μία από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της σύγχρονης πολωνικής δραματουργίας, την Αγκνιέσκα Οσέτσκα, και το έργο της «Λαχτάρα για κεράσια». Είκοσι πέντε χρόνια μετά επιστρέφει στην παλιά επιτυχία της, δίνοντας νέα πνοή στο έργο.

Λαχτάρια για κεράσια © Υπατία Κορνάρου

Tο 1997, έβαλε χειρόφρενο στην αποβάθρα του σιδηροδροµικού σταθµού Ρουφ το Οριάν Εξπρές, που κατασκευάστηκε το 1926, με "οδηγό" την Τατιάνα Λύγαρη. Η ανήσυχη σκηνοθέτρια, ηθοποιός και παραγωγός δημιούργησε τον πολυχώρο το Τρένο στο Ρουφ, ένα σπάνιο βιοµηχανικό µνηµείο του σύγχρονου ελληνικού πολιτισµού. Από τότε και μέχρι σήμερα, στα βαγόνια του αλλά και στην αποβάθρα του μοναδικού τρενο-θεάτρου της Ευρώπης έχουμε δει πρωτότυπες site-specific παραστάσεις, μίνι μιούζικαλ, ποικίλες καλλιτεχνικές δράσεις, ενώ έχουμε γευτεί ρομαντικά δείπνα στο βαγκόν-ρέστοραν. Όλα αυτά συνθέτουν μια ξεχωριστή, πολύ ιδιαίτερη εμπειρία εξόδου, η οποία γίνεται πιο ελκυστική όταν συνοδεύεται από μια ωραία θεατρική πρόταση.

Η Αμαξοστοιχία-Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ γιορτάζει φέτος τα 25 χρόνια της με την επαναφορά στη σκηνή της παράστασης "Λαχτάρα για κεράσια" της Πολωνής Αγκνιέσκα Οσέτσκα. Στην παράσταση του 1998, που είχε σκηνοθετήσει ο Ντανιέλ Ολμπρίνσκι, πρωταγωνιστούσαν η Τατιάνα Λύγαρη και ο Αντρέας Νάτσιος, ενώ η Ηρώ Μαυροειδή υπέγραφε τη μετάφραση. Η επιλογή για την παρουσίαση του έργου φέτος, σε σκηνοθεσία του Ευθύμη Χρήστου, δεν είναι τυχαία. "Το έργο είναι επίκαιρο όσο ποτέ, για να υπενθυμίσει την αρχετυπική ανάγκη του ανθρώπου για επανεκκίνηση του συναισθηματικού του κόσμου και ουσιαστική ανθρώπινη επαφή. "Λαχτάρα για κεράσια” σημαίνει επιθυμία για την άνοιξη, για καθετί που γεννιέται καινούργιο, φρέσκο", υπογραμμίζει η Τατιάνα Λύγαρη στο σημείωμά της.

Λαχτάρια για κεράσια
© Υπατία Κορνάρου

Το "Λαχτάρα για κεράσια" εκτυλίσσεται σε ένα βαγόνι τρένου, στο κάδρο της τότε Λαϊκής Δημοκρατίας της Πολωνίας. Ένας άντρας (Λεωνίδας Καλφαγιάννης) και μια γυναίκα (Έλενα Μεγγρέλη) συναντιούνται στην αποβάθρα ενός σιδηροδρομικού σταθμού και, συνταξιδεύοντας, μοιράζονται το παρελθόν τους και υποδύονται ρόλους τρίτων προσώπων που συνάντησαν στη ζωή τους. "Το έργο κάνει μια βαθιά τομή όχι μόνο στις σχέσεις μεταξύ ζευγαριών αλλά και στο χάσμα δύο αντικρουόμενων "κόσμων”. Αυτός είναι ένας ήρωας της καθημερινότητας που "οικοδομεί το σοσιαλισμό”. Εκείνη θέλει να αγοράσει "ένα… ροζ καπέλο”! Και οι δύο επιδίδονται σε μια οδυνηρή αλλά και χιουμοριστική διαμάχη με τρυφερότητα και ευαισθησία, συνθέτοντας πρόζα, στίχους και ζωντανή μουσική μέσα από την πρωτότυπη μουσικοθεατρική φόρμα ενός μιούζικαλ για δύο". Η πρωτότυπη μουσική σύνθεση είμαι του σταθερού συνεργάτη της Τατιάνας Λύγαρη, Μηνά Αλεξιάδη, οι στίχοι της Αφροδίτης Μάνου και στο τραγούδι off ακούγονται η Αφροδίτη Μάνου και ο Σπύρος Σακκάς. Τις χορογραφίες έκανε η Νατάσσα Ζούκα, την επιμέλεια κοστουμιών η Εβελίνα Δαρζέντα και τους φωτισμούς ο Σάκης Μπιρμπίλης. Η πρεμιέρα της παράστασης θα γίνει στις 28 Οκτωβρίου.

Περισσότερες πληροφορίες

Λαχτάρα για κεράσια

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 90 '

Στην επετειακή παράσταση για τα 26 χρόνια της Αμαξοστοιχίας-θέατρο, που στάθηκε αφορμή για την έμπνευση του χώρου, ένας άντρας και μια γυναίκα μοιράζονται το παρελθόν τους σε ένα βαγόνι. Το έργο διαδραματίζεται τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70 την περίοδο της τότε Λαϊκής Δημοκρατίας της Πολωνίας. Ένας άντρας και μια γυναίκα συναντιούνται τυχαία στην αποβάθρα ενός σιδηροδρομικού σταθμού και επιβιβάζονται στο τρένο. Δύο εντελώς άγνωστοι ή μήπως όχι; Αναγκασμένοι να ταξιδέψουν μαζί, αποκαλύπτουν και μοιράζονται το παρελθόν τους, υποδύονται ρόλους τρίτων προσώπων που συνάντησαν στη ζωή τους. Το έργο κάνει μια βαθιά τομή όχι μόνο στις σχέσεις μεταξύ ζευγαριών αλλά και στο χάσμα δύο αντικρουόμενων κόσμων. Αυτός είναι ένας ήρωας της καθημερινότητας που «οικοδομεί τον σοσιαλισμό». Εκείνη θέλει να αγοράσει «ένα… ροζ καπέλο»! Και οι δύο επιδίδονται σε μια οδυνηρή αλλά και χιουμοριστική διαμάχη με τρυφερότητα και ευαισθησία συνθέτοντας πρόζα, στίχους και ζωντανή μουσική μέσα από την πρωτότυπη μουσικοθεατρική φόρμα ενός μιούζικαλ για δύο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).