Το θέατρο Επί Κολωνώ στηρίζει τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία

Γάμος Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού©

Πάντα αναζητάμε τις θεατρικές προτάσεις της ομάδας "Νάμα" γιατί αφορούν σε πολύ σοβαρά σύγχρονα έργα ρεαλιστικής γραφής με θεματικές που αναδεικνύουν κοινωνικά φαινόμενα – προβλήματα. Ένα έργο του Μάριου Ποντίκα, από τους κορυφαίους του μεταπολιτευτικού "ρεαλιστικού νεοελληνικού θεάτρου", με επιτυχίες που άφησαν εποχή, θα σκηνοθετήσει η Ελένη Σκότη στο Επί Κολωνώ. Ο 80χρονος συγγραφέας, ο οποίος έφυγε από τη ζωή στις 17 Σεπτεμβρίου, εμπιστεύτηκε στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Επί Κολωνώ και τη σκηνοθέτιδα της ομάδας Νάμα τον "Γάμο", το έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1980-1981 από το Θέατρο Τέχνης. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 15/10 με πρωταγωνιστές τους Ηλία Βαλάση, Στέλιο Δημόπουλο, Μαρία Κάτσενου, Αθανασία Κουρκάκη, Μέγκυ Σούλι. Η ομάδα Νάμα στο σημείωμα της για τον συγγραφέα γράφει: "Ο Μάριος Ποντίκας, μία ιδιότυπη περίπτωση του ελληνικού θεάτρου και ένας από τους πιο σημαντικούς εκπρόσωπους και ανανεωτές της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει με ενάργεια τις παθογένειες μιας κοινωνίας, ρίχνοντας φως σε ένα δραματουργικό σύμπαν σκοτεινό και νατουραλιστικό αλλά με ρωγμές λυρισμού που αφήνουν αχτίδες φωτός να εισέλθουν. Η προσπάθειά του επικεντρώνεται στο να μιλήσει για την ατομική ευθύνη η οποία κατ’ επέκταση γίνεται και συλλογική. Τα έργα του είναι καρπός παρατήρησης, ιδεολογικής, πολιτικής και κοινωνικής ευθύνης, ποτισμένα από ψύχραιμη σκέψη αλλά και από ευθύβολη στόχευση".
 

Ταο
Γιώργος και Αντώνης Καφετζόπουλος μαζί με τον Θοδωρή Σκυφτούλη στο "Τάο"

Εστιάζοντας στη σύγχρονη ελληνική δραματουργία, τη συγγραφική και σκηνοθετική του ικανότητα θα μας αποκαλύψει ο πολύ αξιόλογος ηθοποιός Γιώργος Χριστοδούλου.  Ο "Συνεργός" του εμπνέεται από την πραγματική ιστορία, ενός από τα πιο γνωστά εγκλήματα που συγκλόνισαν την ελληνική κοινωνία. Στις αρχές του 2000 μια νεαρή κοπέλα από την Βέροια εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Ο σύντροφός της, δηλώνοντας  συντετριμμένος πως δεν γνωρίζει τίποτα, την αναζητεί. Η υπόθεση απασχολεί έντονα την ελληνική κοινή γνώμη και δεν αργεί να αποκαλυφθεί πως ο θύτης δεν είναι άλλος από τον ίδιο  τον άνθρωπο που την ψάχνει… Το έργο δεν επικεντρώνεται στο θύτη, ούτε στο θύμα. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 10 Οκτωβρίου με πρωταγωνιστές τους Χρήστο Κοντογεώργη, Γιώργο Τριανταφυλλίδη, Μαρία Προϊστάκη, Φανή Παναγιωτίδου

Το τρίτο ελληνικό έργο που θα δούμε στο Επί Κολωνώ είναι το "Τάο" του Γιώργου Καφετζόπουλου σε σκηνοθεσία Δανάης Σπηλιώτη. Στη σκοτεινή, άγρια κωμωδία θα συναντήσουμε τρεις γκάνγκστερ σε ένα σαλόνι: ένας ξοφλημένος αρχιμαφιόζος, ο ανεξέλεγκτος γιός του και ο νέος βαρόνος της νύχτας που έρχεται να επιβάλει την τάξη στην Αθήνα του σήμερα. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 16 Ιανουαρίου με πρωταγωνιστές τον συγγραφέα, τον πατέρα του και γνωστό ηθοποιό Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Θοδωρή Σκυφτούλη.

Ημερολόγιο ενός τρελού

Δυο ηθοποιοί, ο Κωνσταντίνος Πασσάς και ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης, τους οποίους θα ξανά συναντήσουμε φέτος μαζί, στην "Πανούκλα" του Αλμπέρ Καμύ σε σκηνοθεσία της Σοφίας Καραγιάννη έρχονται στο Επί Κολωνώ με μια ωραία πρόταση. Ο Κωνσταντίνος Πασσάς σκηνοθετεί και ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης πρωταγωνιστεί στο "Ημερολόγιο ενός τρελού" του Νικολάι Γκόγκολ (μετάφραση-διασκευή της Ομάδας GAFF), που θα κάνει πρεμιέρα 22 Οκτωβρίου. Ο Ιωσηφίδης "δίνει σάρκα και οστά στον ήρωα του έργου που βιώνει όλο το φάσμα και τις αποχρώσεις ενός ψυχωτικού ατόμου μέσα από μια περιπετειώδη αναβίωση ενός ιδιότυπου και πολυτάραχου ημερολογίου".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).