"Κάθε Τρίτη στο σούπερ-μάρκετ": Ο Φαίδων Καστρής σε παιχνίδια παρένδυσης

Ο Φαίδων Καστρής επιστρέφει σε μια παλιότερη επιτυχία του, το μονόλογο του Εμμανουέλ Νταρλέ "Την Τρίτη στο σούπερ-μάρκετ". Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στο Αργώ.

Κάθε Τρίτη στο σούπερ-μάρκετ

Το ταλέντο και η σκληρή δουλειά επιτρέπουν στον Φαίδων Καστρή να μπαίνει με επιτυχία στο πετσί του ρόλου που υποδύεται κάθε φορά. Ζει την κάθε στιγμή όσο δύσκολος κι αν είναι ο ρόλος. Λαμπρό παράδειγμα, ο μονόλογος του Εμανουέλ Νταρλέ "Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ" στον οποίο ερμηνεύει με φυσικότητα την τραβεστί Μαρί-Πιερ. Το κοινό τον χειροκρότησε στο πρώτο ανέβασμα του έργου το 2011-12 στο "Από Μηχανής Θέατρο" σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μπερδέκα, τον τίμησε με: Το "Βραβείο Ερμηνείας Κοινού 2011" της Athens Voice, το "Βραβείο Ερμηνείας, Σκηνοθεσίας, Σκηνικού στα πρώτα Gay Awards 2012 και 5 υποψηφιότητες Βραβείων Κοινού Αθηνοράματος 2012 (παράσταση, ερμηνεία, σκηνοθεσία, μουσική, κοστούμι). Η επιτυχία του δεν είχε να κάνει τόσο με τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ή τη μίμηση. Αναζήτησε πιο εσωτερικά μονοπάτια, μπήκε στην γυναικεία  ψυχοσύνθεση και σχημάτισε μιαν ευανάγνωστη ψυχογραφία που μας αποκάλυψε τα πιο μύχια συναισθήματα ενός ανθρώπου που βιώνει το ρατσισμό σε μια συντηρητική κοινωνία. Δέκα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση της παράστασης ο Πάνος Ιωαννίδης ανέλαβε να τον οδηγήσει στη σκηνοθεσία της παράστασης που κάνει πρεμιέρα την Τρίτη 4 Οκτωβρίου, στο θέατρο Αργώ. 
 

Κάθε Τρίτη στο σούπερ-μάρκετ

Ο σκηνοθέτης Πάνος Ιωαννίδης στο σημείωμα του για την παράσταση υπογραμμίζει: "O Zαν-Πιερ έγινε Μαρί-Πιερ, και γυναίκα πλέον επισκέπτεται το χήρο πατέρα της, που δεν μπορεί να συνηθίσει την αλλαγή της, για τα ψώνια της εβδομάδας. Τα συναισθήματα της εναλλάσσονται από την ευχαρίστηση στη δυστυχία καθώς περνάει μπροστά από τα αδιάκριτα μάτια των πελατών ενός σούπερ-μάρκετ. Η Μαρί-Πιερ όμως είναι αυτή καθεαυτή. Πώς να αγαπήσεις αυτή τη Μαρί-Πιερ που "απαγάγει" έναν γιο από τον πατέρα του; Πώς να διασχίσεις τη γειτονιά που μεγάλωσες  με ψηλοτάκουνα και φούστα; Αυτό το έργο που γράφτηκε από το Γάλλο συγγραφέα Εμμανουέλ Νταρλέ αφήνει το "γιατί" στην άκρη και αμφισβητεί το "μετά". Αλλαγή φύλου και μετά; Ποιοι γινόμαστε, πώς το ζούμε; Η Μαρί-Πιερ ήταν ο Zαν-Πιερ και οι δυο τους ζουν ακόμα στο ίδιο πρόσωπο. Η σκηνοθεσία εξερευνά αυτές τις δύο πλευρές που ανταποκρίνονται η μία στην άλλη, προσπαθώντας να κατανοήσουν η μία την άλλη".

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.