Η Ελεάνα Γεωργούλη, ο Γεράσιμος Γεννατάς και ο "Περιοδεύων Θίασος"

Περιοδεύων Θίασος Karol Jarek

Αναδυόμενη δύναμη είναι για το ελληνικό θέατρο η ηθοποιός και σκηνοθέτρια Ελεάνα Γεωργούλη. Τράβηξε την προσοχή μας με την παράσταση "Τα κόκκινα τετράδια" στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (2020), ένα έργο που σκηνοθέτησε και έγραψε βασιζόμενη στην αληθινή ιστορία της αντιστασιακής γιαγιάς της, Βάσως Στροφύλλα – Γεωργούλη. Η Ελεάνα κρατά τις κεραίες μνήμης ανοιχτές και ακολουθεί για μια ακόμα φορά τα ίχνη μιας ιστορίας, που αυτή τη φορά συνδέεται με την ιστορική μνήμη της Μικρασιατικής Καταστροφής. Στο έργο της "Περιοδεύων Θίασος" η μυθοπλασία συναντά το ντοκουμέντο σε μια σκοτεινή κωμωδία πάνω στις πολλαπλές περιπέτειες του Εθνικού Διχασμού και της Μικρασιατικής Καταστροφής. 
Ο "Περιοδεύων Θίασος" έχει στοιχεία από το βαριετέ, διανθίζεται από πρωτότυπες μουσικές του Θάνου Κοσμίδη των Burger Project και ο εξαίρετος περφόρμερ Γεράσιμος Γεννατάς κρατά το ρόλο του Γελωτοποιού. Η παράσταση παρουσιάστηκε στις 6 και 7 Αυγούστου στο Ξενοκράτειο Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσολογγίου στο πλαίσιο του θεσμού "Όλη η Ελλάδα Ένας Πολιτισμός" και από το Σάββατο 22 Οκτωβρίου θα παίζεται στο θέατρο Ελέρ. 

Ο ΠΕΡΙΟΔΕΎΩΝ ΘΙΑΣΟΣ

Η υπόθεση και οι συντελεστές

Σμύρνη, Σεπτέμβρης του 1922. Ένας Αμερικανός πολίτης ναυλώνει το πλοίο Mimosa που θα μεταφέρει δύο χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας στον Πειραιά. Έχοντας μόλις γλιτώσει από τις φλόγες στην προκυμαία, τρεις θεατρίνοι, πάνω σε ένα κατάστρωμα κρατούν συντροφιά στο πλήθος μέχρι να φτάσει απέναντι. Η ταχυδακτυλουργός Νινέτ ειδικεύεται στις εξαφανίσεις πλήθους και στις γενοκτονίες. Ο Κωσταντίνος είναι ένας πίθηκος/γελωτοποιός με το όνομα του Βασιλιά που χορεύει μπαλέτο και τραγουδά άριες. Ο νοσταλγικός Ακροβάτης θυμάται την εταίρα μάνα του και τον Τούρκο πατέρα του. Φιγούρες ενός κοσμοπολιτισμού που δεν υπάρχει πια, ήρωες της εποχής που αγωνίστηκαν για το αβέβαιο αύριο της ενσωμάτωσης.  Σχοινοβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή όπου τα όρια του τραγικού και του κωμικού διαπλέκονται, ο Γελωτοποιός, η Νινέτ και ο Ακροβάτης σκέφτονται δυνατά, παίζουν μουσική, χορεύουν, τραγουδούν, αναζητούν απαντήσεις για τη ζωή, το θάνατο, όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν.

Παίζουν οι: Γιάννης Ασκάρογλου, Γεράσιμος Γεννατάς, Μάρια Φλωράτου. Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θάνος Κοσμίδης. Σκηνογραφία, κοστούμια: Γιώργος Τρικκαλιώτης. Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα. Video design: Χρυσάνθη Μπαδέκα. Μουσικοί επί σκηνής: Γεράσιμος Γεννατάς (κλαρινέτο), Μάρια Φλωράτου (κοντραμπάσο), Γιάννης Ασκάρογλου (κρουστά).

Προπώληση μέσω www.viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber