"Θέλω να σου κρατάω το χέρι: Βιωματικό, ζωντανό, λιγότερο εγκεφαλικό θέατρο

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Πώς γράφεται μια αυτοβιογραφική ιστορία όπως το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" που είδαμε τον περασμένο χειμώνα στο ανακαινισμένο θέατρο Άλφα "Ληναίος-Φωτίου"; Ο δημιουργός του Τάσος Ιορδανίδης δίνει την απάντηση απλά και ειλικρινά: "Μία νύχτα στην καραντίνα. H Θάλεια Ματίκα ξενυχτούσε μαζί μου. Σιγοτραγουδώντας για να μην ξυπνήσουμε τα παιδιά μας αποφασίσαμε να μιλήσουμε για όλα όσα αποτελούν την καθημερινότητα που μας κυνηγά, μας κάνει ευτυχισμένους και που εν τέλει είναι η ζωή μας. Λίγες ώρες μετά βρέθηκα να γράφω ασταμάτητα. Αφορμή τα 14 χρόνια συμβίωσης με τη Θάλεια, οι γέννες των παιδιών μας, η κοινή μας επαγγελματική ζωή, οι ώρες στο σπίτι". 
 

Διαβάστε Επίσης

Το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" περιλαμβάνει πολλά δραματοποιημένα βιογραφικά στοιχεία είναι αφηγηματικό ουσιαστικά και λιγότερο θεατρικό, το σκηνοθέτησε η Θάλεια Ματίκα και τους ρόλους μοιράζεται το ζευγάρι στη σκηνή και τη ζωή Ματίκα-Ιορδανίδης. Από αυτοβιογραφικά κείμενα μπορεί να προκύψουν σημαντικά, ουσιαστικά σοβαρού κοινωνικού προβληματισμού σκηνικά δημιουργήματα. Σε μια εποχή σαν τη δική μας, που η ταχύτητα καθορίζει τα πάντα και ο αγώνας για επιβίωση και ευημερία οδηγεί στην διάψευση των ονείρων, στην επιφανειακή πλευρά των σχέσεων και την έλλειψη κοινού οράματος το "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" ηχεί σαν καμπανάκι γιατί σκιαγραφεί με ειλικρίνεια και αμεσότητα τις πληγές μας.

Τα δυο πρόσωπα του έργου πίστεψαν κάποτε ότι μπορούν ν’ αλλάξουν τις ζωές τους με τις επιλογές τους και βρέθηκαν αυτο-έγκλειστοι στη σχέση-φυλακή. Η κοινωνική ή επαγγελματική ματαίωσή τους σαφώς διαχέεται και στην προσωπική σχέση τους. Η παράσταση χωρίς κάποιο προκλητικό εύρημα, δεν επιθυμεί να πει τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από όσα λέει η ίδια η ζωή και η αέναη ροή των σχέσεων. Αφήνει περιθώριο στη σιωπή, για να σκεφτούμε ποιες είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, οι κοινωνίες μας και ο πολιτισμός, ενώ επιτρέπει στην αισιοδοξία να γλυστρήσει αθόρυβα. Υπάρχει ωραιότερο από το να σου πει κάποιος..."Θέλω να σου κρατώ το χέρι"; Ο νέος κύκλος παραστάσεων του έργου ξεκινά στο Θέατρο Άλφα "Ληναίος-Φωτίου", στις 16 Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.