Δύο καλοί λόγοι για Επίδαυρο

Οι «Πέρσες» του Αισχύλου και οι «Ρίζες από βαμβάκι» της Κάλλιας Παπαδάκη είναι δύο δυνατές αφορμές για να ταξιδέψουμε μέχρι την Επίδαυρο στις 15 και 16 Ιουλίου.

κολάζ εξωφύλλου

Το τρίτο διήμερο του Φεστιβάλ Επιδαύρου σηματοδοτείται από την επιστροφή στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου του Δημήτρη Καραντζά και την έναρξη του θεματικού κύκλου Contemporary Ancients στη Μικρή Επίδαυρο. Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης που με κάθε δουλειά καταθέτει μια πρόταση ανάγνωσης των έργων επιστρέφει στο αρχαίο δράμα μετά τις αριστοφανικές "Νεφέλες" του 2019 και επιλέγει τους "Πέρσες". Το έργο του Αισχύλου, γνωστό όχι μόνο από θρυλικές παραστάσεις του παρελθόντος αλλά και από τα ανεβάσματα των τελευταίων χρόνων, πραγματεύεται την ήττα των Περσών κατά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Ο ποιητής στρέφει τον προβολέα στους ηττημένους της μάχης, σε ένα έργο-σχόλιο για την αλαζονεία της εξουσίας, που δεν μπορεί παρά να οδηγήσει στη συντριβή. Η δράση τοποθετείται στα Σούσα, όπου η μητέρα του Ξέρξη, Άτοσσα και ο Χορός των γερόντων Περσών αναμένουν την είδηση για την έκβαση της μάχης και εντέλει υποδέχονται τον καταρρακωμένο βασιλιά και αρχιστράτηγο της εκστρατείας.

Πέρσες
"Πέρσες"

Ο Καραντζάς θα τολμήσει μια προσωπική ερμηνεία του έργου, προκειμένου να ενισχύσει το διαχρονικό του μήνυμα, φέρνοντάς το στο σήμερα. Έτσι το πρωτότυπο θα συμπληρωθεί με ποιήματα νεότερων και σύγχρονων ποιητών, Ελλήνων και μη, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξει η συμμετοχή στην παράσταση σαράντα εθελοντών, που ανοίγουν μια "συζήτηση" σχετικά με τη διαχείριση της ήττας και τη διάψευση της κοινωνίας από τους ηγέτες. Για την παράσταση, ο σκηνοθέτης εμπιστεύεται έναν σπουδαίο θίασο, με επικεφαλής τη Ρένη Πιττακή, που επιστρέφει ύστερα από είκοσι χρόνια στην ορχήστρα της Επιδαύρου για να υποδυθεί την Άτοσσα, και τους: Χρήστο Λούλη, Γιώργο Γάλλο, Μιχάλη Οικονόμου, Γιάννη Κλίνη, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινεία Τσαμάτη κ.ά.

Διαβάστε Επίσης

 

Ρίζες από βαμβάκι
Γιώργος Σακελλαρίου©
"Ρίζες από βαμβάκι"

Το ίδιο διήμερο, στο Μικρό Θέατρο ξεκινάει η παρουσίαση των νέων ελληνικών έργων που γράφτηκαν κατά παραγγελία του Φεστιβάλ και εμπνέονται από το αρχαίο δράμα. Η έναρξη γίνεται με την Κάλλια Παπαδάκη (βραβείο ευρωπαϊκής λογοτεχνίας για τους "Δενδρίτες", 2017) και τις "Ρίζες από βαμβάκι", έργο εμπνευσμένο από τον "Αίαντα". Η ιστορία του Σοφοκλή διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου και αφηγείται την εκδικητική μανία και την τραγική κατάληξη του ομώνυμου ήρωα, κατόπιν της προδοσίας του από τους συντρόφους του. Η συγγραφέας, ωστόσο, μας πηγαίνει σε ένα χωριό του Έβρου, το 1978: εκεί επιστρέφει ο Αίαντας, πιστεύοντας ότι θα αναλάβει τα στρέμματα γης που του αναλογούν, όμως η οικογένειά του έχει άλλα σχέδια, γεγονός που θα πυροδοτήσει την εκδίκησή του. Την παράσταση σκηνοθετεί η Έφη Θεοδώρου και τους ρόλους ερμηνεύουν οι Κων/νος Αβαρικιώτης, Βαγγέλης Αμπατζής, Γιώργος Βαλαής, Μαρία Κεχαγιόγλου, Δημήτρης Μοθωναίος, Χάρης Τζωρτζάκης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρίζες από βαμβάκι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 70 '

Σε ένα χωριό του Έβρου το καλοκαίρι του 1978 διαδραματίζεται το νέο έργο που εμπνέεται από τον «Αίαντα» του Σοφοκλή, θέτοντας τα επιτακτικά αιτήματα της ελευθερίας και της διαφορετικότητας.

Πέρσες

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 105 '

Μέσα από τη ματιά του σκηνοθέτη, το αντιπολεμικό έργο που απηχεί ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, γίνεται κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα, με τη συμμετοχή 40 πολιτών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.