Γιάννης Μποσταντζόγλου: "Με ανησυχεί ο ετσιθελισμός της παγκοσμιοποίησης και ο κυνισμός της"

Με πηγαία ειλικρίνεια μιλά στο «α» ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Γιάννης Μποσταντζόγλου με αφορμή την περιοδεία των κωμικών «Συννυφάδων».

Συννυφάδες Γιώργος Καλφαμανώλης©

Θα σας δούμε στο ρόλο ενός παππά  στις "Συννυφάδες" του Στέλιου Παπαδόπουλου. Τι σας γοήτευσε στο έργο  και αποφασίσατε να παίξετε;
Το ότι είναι μια σύγχρονη ελληνική, επιτέλους,  κωμωδία, ευφάνταστη με ευπρεπή αστεία και χιούμορ που σέβεται το κοινό και σαφώς, η καλή παρέα, εφόσον είμαστε όλοι γνωστοί, φίλοι και κυρίως καλά παιδιά, πράγμα στο οποίο εγώ δίνω μεγάλη σημασία.

Είναι καταλυτικός ο ρόλος σας στην παράσταση, ποιοι είναι οι συμπρωταγωνιστές σας;
Στο έργο δύο αδελφών γυναίκες, περιμένουν μάταια τους άντρες τους μια Τσικνοπέμπτη να γυρίσουν από τις βρομοδουλειές τους. Ένας γκάγκστερ θέλει να τις εξοντώσει, ένας αστυνομικός πάει να τις σώσει και ένας παππάς πάει να τις ευλογήσει. Τελικά επιστρέφει και ο ένας σύζυγος με όχι καλό σκοπό και αυτός. Οι ρόλοι είναι ισοβαρείς και σίγουρα αυτό είναι θετικό για την εξέλιξη του έργου, αφού δεν βασίζεται η πλοκή μόνο στα σολαρίσματα κάποιου πρωταγωνιστή αλλά αφορά ομαδική δουλειά όλου του θιάσου. Όσον αφορά   το ρόλο μου, σκιαγραφείται όπως και οι υπόλοιποι ρόλοι τονίζοντας τα κοινωνικά κακώς κείμενα. Με αστείο τρόπο σχολιάζονται εξουσιαστικά φαινόμενα και διαπλοκές, που όσο απαλά εμφανίζονται σε μία κωμωδία τόσο αποτελεσματικά και καίρια επισημαίνονται. Οι συμπρωταγωνιστές μου είναι ο από παλαιόθεν φίλος και σπουδαίος Σπύρος Πούλης, η επίσης αγαπημένη και ταλαντούχα Μαρία Φιλίππου, αλλά και οι νεότεροι Γιώργος Παράσχος, Αντώνης Καλομοιράκης και Εύη Κολιούλη που στο μέλλον, αρχής γενομένης από τώρα, είμαι σίγουρος ότι θα μας εκπλήξουν πολύ ευχάριστα και ουσιαστικά.
 

Συννυφάδες

Ποια είναι η πιο έξυπνη ατάκα που ακούγεται στο έργο και ίσως περικλείει τη φιλοσοφία του συγγραφέα για τη ζωή;
Το "κι εμείς περιμέναμε να μας σώσει η αστυνομία!!!!". Ό νοών νοείτω!

Αν κάνετε τους άλλους να γελούν και να περνούν καλά, είναι μια ευγενική χειρονομία που επιστρέφει σε εσάς;
Σίγουρα ή ανταμοιβή ενός κωμικού ηθοποιού είναι η αποδοχή! Κατά τα άλλα θέλω να πιστεύω πως δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση της από την εξουσία μας πάνω  στο  σανίδι και  να συμπεριφερόμαστε ευγενικά σε  αυτούς που απευθυνόμαστε. Πρέπει να είμαστε πιστοί σε αυτό πού καλούμαστε να αποδώσουμε, πρέπει να έχουμε μέτρο και αισθητική και να μην παρασυρόμαστε από τις ευκολίες και από το τι θα ήθελε το κοινό, άλλα εμείς να το καθοδηγήσουν, να  του προσφέρουμε τη δόση σοβαρότητας ή αστείου που θα ήθελε ό δύσμοιρος συγγραφέας και που πολλές φορές τραβάει τα μαλλιά του από την ασυδοσία μας.

Συνεργαστήκατε με τον Γιάννη Κακλέα στον θρυλικό Τεχνοχώρο. Τι κρατάτε από την εποχή εκείνη;
Την ανιδιοτέλεια της προσπάθειάς μας, το ψάξιμο και τις άοκνες προσπάθειες της τότε ομάδας μας και την αδερφική μας φιλία με τον Γιάννη Κακλέα, που αγαπώ και θαυμάζω, από το 1972 πού γνωριστήκαμε και περάσαμε τόσα και τόσα. Τον ευχαριστώ γι’ αυτό το ανεπανάληπτο ταξίδι μας.

Από τον πατέρα σας, τον αείμνηστο Μποστ, πρωτομάθατε πως κάποια κείμενα μπορεί να είναι καρφί στο σώμα της κοινωνίας;
Όλα αυτά τα αξιακά που ανέφερα πιο πάνω αναμφίβολα τα έμαθα από τον πατέρα μου και είμαι πολύ περήφανος γι’ αυτόν. Μού τα ενέπνευσε χωρίς  φανφάρες, γιατί ήταν απλός και ταπεινός καλλιτέχνης και έδινε πάντα τον αγώνα του μέτρου και της απλότητας. Για να επανέλθω όμως στο ερώτημα σας  σαφώς και η αντίληψη, το όραμα και υποχρέωση του κάθε καλλιτέχνη είναι βέλος σχολιαστικό, που κατευθύνεται καλοπροαίρετα ή και πιο βίαια κάποιες φορές στην εκάστοτε εξουσία που ξεπερνάει τα πρέποντα και τα όρια.

Τα κείμενα ή οι συναντήσεις με άλλους καλλιτέχνες έχουν επηρεάσει τη θεατρική σας αισθητική;
Αλλοίμονο αν δεν ακολουθούσαμε τις προσπάθειες των προηγούμενων που στρώσανε τον δρόμο μας. Κείμενα και συναντήσεις με άλλους είναι οι αποσκευές και ο θησαυρός μας και εμείς, ελπίζουμε να εξελίξουμε έστω κατά ένα μικρό μέρος αυτήν την περιουσία. Αρκεί να είμαστε μετριόφρονες και να μην υιοθετούμε την ύβρη της έπαρσης και της αλαζονείας.

Ποια ήταν η πιο ευτυχισμένη και η πιο δύσκολη στιγμή στην μέχρι σήμερα θεατρική σας πορεία;
Οι πιο ευτυχισμένες μου θεατρικές στιγμές ήταν με την Ομάδα Θέαμα του Γιάννη  Κακλέα, σε εποχές ηρωικές. Τώρα, που απαλλαγμένος από βαρίδια δουλεύω με φίλους χωρίς να βαραίνουν άλλα πράγματα, ταμεία, άσχετοι θεατρώνες, κακοί συνάδελφοι, κατευθυνόμενα έργα, κ.λ.π. Όσο για τις πιο κακές μου αναμνήσεις, είναι στις αρχές μας γιατί τότε τα πράγματα ήταν πιο πρωτόγονα και άγρια. 

Συννυφάδες

Για τη νεότερη γενιά ηθοποιών, τα social media και το YouTube φαίνεται να είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Άραγε αυτό ισχύει για τη δική σας γενιά και για εσάς προσωπικά;
Γενικά με τα νέα μέσα δεν τα πηγαίνω καθόλου καλά,  αλλά βεβαίως η νέα γενιά έχει άλλη γνώμη και καλά κάνει. Επειδή όμως είμαι πιο παραδοσιακός μάλλον μένω πίσω από τις εξελίξεις, αλλά δεν με  νοιάζει και τόσο πολύ. Η τέχνη δεν έχει ανάγκη αυτά τα τερτίπια, το εμπόριο τα έχει, αλλά έμενα δεν με άφορά.

Υπάρχει κάτι που σας ανησυχεί για το μέλλον;
Με ανησυχεί η ακρίβεια, η  έξαρση της συντήρησης και του Νεοναζισμού, οι ξεσπιτωμένοι, οι πρόσφυγες, οι νεόπτωχοι, οι απειλές πολέμου, από την γείτονα χώρα, η κατάντια της αισθητικής, η αμάθεια πού γιγαντώνεται χωρίς αντίλογο, αλλά κυρίως ο  ετσιθελισμός της παγκοσμιοποίησης και ο κυνισμός της.

Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια δεδομένου ότι παράλληλα με την υποκριτική ασχολείστε με τη σκηνοθεσία και τη συγγραφή;
Δεν βάζω στόχους τέτοιους και ποτέ δεν έβαζα. Έτσι κι αλλιώς μόνο οι αχόρταγοι τα κάνουν κάτι τέτοια. Πόσα να προλάβεις να παίξεις, πόσα βιβλία να διαβάσεις, πόσα προβλήματα να λύσεις που μάς βάζουν κάθε μέρα κι από δέκα καινούργια; Ας μην χάνουμε την ανθρωπιά μας, ας μην είμαστε φαταούλες κι ό,τι φτάσει ό καθένας μας! Δεν είναι ντροπή να είμαστε υποδεέστεροι από άλλους, αρκεί να μην σταματάμε την προσπάθεια και να μην ξεχνάμε την αλληλεγγύη.

Περισσότερες πληροφορίες

Συννυφάδες

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Οι γυναίκες δύο αδελφών περιμένουν τους άντρες τους να επιστρέψουν μια Τσικνοπέμπτη και καταλήγουν να τρέχουν για τη ζωή τους στην ξεκαρδιστική ιστορία που θυμίζει παλιό ελληνικό κινηματογράφο.

Κηποθέατρο Νίκαιας

Κύπρου & Προύσσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.