Σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης μιλά στο "α” η Νάντια Κοντογεώργη που από το Σάββατο 25 Ιουνίου πρωταγωνιστεί στο κατεξοχήν μιούζικαλ του καλοκαιριού, το "Mamma mia!", σε απόδοση κειμένου, στίχων και σκηνοθεσία της Ελληνίδας μετρ του μιούζικαλ, Θέμιδας Μαρσέλλου. Η ταλαντούχα ηθοποιός ερμηνεύει το ρόλο της Ντόνα Σέρινταν στο μεταμορφωμένο σε νησί City Garden Festival by Christmas Theater στον ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο. Ένας 30μελής θίασος ηθοποιών, χορευτών και μουσικών παρασύρεται στους ρυθμούς των Abba στην ελληνική εκδοχή ενός από τα πιο feel good μιούζικαλ όλων των εποχών. Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης επιστρέφει στο ρόλο του Σαμ Καρμάικλ, η πρωτοεμφανιζόμενη Αφροδίτη Λιάντου υποδύεται τη νύφη Σόφι Σέρινταν, ο Γιώργος Χρανιώτης τον Μπιλ Όστιν, ο Ιβάν Σβιτάιλο τον Χάρι Μπράιτ, η Ντορέττα Παπαδημητρίου και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου τις φίλες της Ντόνα, Τάνια και Ρόζι αντίστοιχα, και οι Ίαν Στρατής και Νίκος Κύρτσος ερμηνεύουν το ρόλο του γαμπρού Σκάι σε διπλή διανομή. Καλωσήρθατε στον κόσμο της Νάντιας Κοντογεώργη και του "Mamma mia!".
Ο κόσμος διψάει για θεάματα που του ανεβάζουν τη διάθεση. Το ίδιο ισχύει και για τους ηθοποιούς;
Απόλυτα! Προσωπικά το έχει ανάγκη το σώμα μου και η καρδιά μου. Με το "Mamma mia!" αισθάνομαι ότι διοργανώνουμε ένα πάρτι, που έχουμε δουλέψει πάρα πολύ για να είναι άψογο και θέλουμε ο κόσμος να έρθει να τον φιλοξενήσουμε.
Ακούμε ότι το City Garden Festival έχει μεταμορφωθεί σε ελληνικό νησί.
Στην πρώτη μας πρόβα στον εξωτερικό χώρο είχε πανσέληνο. Νιώθαμε σαν να ήμασταν σε ελληνικό νησί και το μόνο που μας έλειπε ήταν ένα κοκτέιλ ή ένα ουζάκι ουζάκι με δύο ντοματοκεφτέδες. Αισθανόμουν πραγματικά ότι ήταν η θάλασσα από πίσω και θα πηγαίναμε για ένα βραδινό μπάνιο. Είναι μια όαση.
Έχετε κοινό κώδικα επικοινωνίας με τη σκηνοθέτρια Θέμιδα Μαρσέλλου;
Η Θέμις αγαπάει έμπρακτα το μουσικό θέατρο. Η ίδια είναι μουσικός, το οποίο είναι πολύ σημαντικό όταν σκηνοθετείς μιούζικαλ. Έχουμε συνδιαμορφωθεί όλα αυτά τα χρόνια, υπηρετώντας αυτό το είδος που και οι δύο αγαπάμε πολύ.
"Έχω ζήσει πολύ ευτυχισμένες στιγμές με το μιούζικαλ στην Ελλάδα, τις οποίες πιο παλιά θα μπορούσα να τις ζήσω μόνο στο Μπρόντγουεϊ. Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε ζωντανή ορχήστρα δεν ήταν πάντα αυτονόητο”.
Γνωρίσατε την ιστορία του "Mamma mia!" μέσα από την ομώνυμη ταινία του 2008;
Όταν το πρωτοείδα, δεν συνειδητοποίησα την αξία της ιστορίας γιατί ως ηθοποιός εστίασα στις ερμηνείες, στα τραγούδια. Βιώνοντάς το τώρα, βλέπω πως φωτίζονται μέσα από τα τραγούδια των ABBA όλα αυτά τα σπουδαία πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή της ηρωίδας: Δόμησε μια ολόκληρη ζωή μακριά από το οικογενειακό της περιβάλλον σε ένα νησί στην Ελλάδα χωρίς να ξέρει τη γλώσσα, μεγαλώνοντας παράλληλα ένα παιδί και δημιουργώντας τη δική της επιχείρηση, για να έρθει 21 χρόνια μετά ήρθε αντιμέτωπη με το παρελθόν της.
Βρήκατε κοινά στοιχεία με την Ντόνα Σέρινταν;
Χαίρομαι πολύ που συναντήθηκα με το ρόλο της Ντόνα Σέρινταν γιατί με συγκινεί πολύ και μου δίνει την καλοκαιρινή χαρά, την διασκέδαση και την εξωστρέφεια που είχα πραγματικά πολύ ανάγκη μετά από αυτά τα δύο χρόνια. Η Ντόνα έχει ένα εσωτερικό φως, μια βαθιά πίστη που την οδηγεί, γεγονός που με συγκινεί πολύ ως χαρακτηριστικό στους ανθρώπους, πόσο μάλλον τώρα που πρέπει να υπηρετήσω το ρόλο. Είναι ένας άνθρωπος που προσπαθούσε πάντα να βρίσκει τη θετική πλευρά για να μπορέσει να επιβιώσει. Επέλεξε να αλλάξει όλη της τη ζωή και να μείνει σε ένα νησί, αφού την αποκλήρωσε η μητέρα της. Μεγάλωσε και η ίδια μαζί με το παιδί της καθώς ήταν μόλις 20 χρονών, δουλεύοντας πολύ και έχοντας ταυτόχρονα το ελληνικό καλοκαίρι στην καρδιά της. Αυτός είναι ένας τρόπος ζωής που μου ταιριάζει κι εμένα.
Μάθατε κάτι για τον εαυτό σας μέσα από αυτόν το ρόλο;
Έμαθα δύο πράγματα. Τεχνικά το "Mamma mia!" είναι πολύ χαμηλά γραμμένο για τη φωνή μου και με έχει γοητεύσει πολύ γιατί συνήθως τραγουδάω στις ψηλές νότες. Μου έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο με το ρόλο της Νέλι Λάβετ στο "Sweeney Todd" του Στίβεν Σόντχαϊμ, που είχαμε παρουσιάσει στο Ηρώδειο με την Καμεράτα σε σκηνοθεσία Γιώργου Πέτρου (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2017). Το ότι ο συνθέτης έχει επιλέξει να γράψει χαμηλά σημαίνει ότι η ηρωίδα είναι πολύ γειωμένη, κι αυτό με οδηγεί στο πώς θα την ερμηνεύσω. Το κομμάτι της Ντόνα με το οποίο συντονίζομαι συναισθηματικά είναι ότι μέσα σε όλη τη δραματικότητα βρίσκει το χιούμορ. Βάζοντας χιούμορ στη δραματικότητα και σοβαρότητα στο χιούμορ έχεις όλα τα χρώματα της ζωής, είσαι πιο κοντά στην αλήθεια.
Το μιούζικαλ είναι το αγαπημένο σας είδος; Είναι αυτό στο οποίο σας συναντάμε πιο συχνά.
Είναι αυτό που έχω σπουδάσει και έχω αφιερώσει όλη μου την ενέργεια και την αγάπη κι όταν το υπηρετώ νιώθω απολύτως ευθυγραμμισμένη με την επιθυμία της ψυχής μου. Νιώθω ότι γι’ αυτό είμαι εδώ! Απαιτεί βέβαια συνεχή μελέτη το συγκεκριμένο ρεπερτόριο, δουλειά με το σώμα και τη φωνή.
Θα θέλατε να παίξετε στο Μπρόντγουεϊ;
Το ιδανικό μου θα ήταν να συνεργαστώ με την Κέλι Ο'Χάρα, μια crossover τραγουδίστρια που εμφανίζεται στο Μπρόντγουεϊ αλλά και στην Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης. Έχω ζήσει πολύ ευτυχισμένες στιγμές με το μιούζικαλ στην Ελλάδα, τις οποίες πιο παλιά θα μπορούσα να τις ζήσω μόνο στο Μπρόντγουαιη. Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε ζωντανή ορχήστρα στο μιούζικαλ δεν είναι αυτονόητο, γιατί στο παρελθόν δεν υποστηριζόταν αυτό από άποψη παραγωγής. Βέβαια πολύ συχνά συμβαίνει σε ελληνικές παραγωγές να έχουμε περισσότερα όργανα επί σκηνής απ’ ότι μια κοινή ορχήστρα του Μπρόντγουεϊ.
Στην Ελλάδα είμαστε σε καλό επίπεδο στο μιούζικαλ;
Έχω ζήσει πολύ ευτυχισμένες στιγμές με το μιούζικαλ στην Ελλάδα, τις οποίες πιο παλιά θα μπορούσα να τις ζήσω μόνο στο Μπρόντγουεϊ. Το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε ζωντανή ορχήστρα δεν ήταν πάντα αυτονόητο. Είμαστε σε διαρκή εξέλιξη. Παλαιότερα όποιος ηθοποιός τραγουδούσε σχετικά σωστά μπορούσε να κάνει μιούζικαλ. Τώρα υπάρχει μια ολόκληρη γενιά ανθρώπων που το έχει γνωρίσει μέσω του διαδικτύου και έχει δουλέψει το σώμα και τη φωνή με την απαραίτητη τεχνική του "belting". Δεν είναι η εποχή που πήγαινα στο Metropolis για να νοικιάσω το "Βίκτωρ, Βικτώρια" και το "Cabaret" σε βιντεοκασέτα. Έχει δημιουργηθεί, όμως, και η κατάλληλη αγορά. Όταν βλέπεις μια παράσταση με ανθρώπους που μπορούν να υπηρετήσουν σωστά το μιούζικαλ σε συνδυασμό με τη ζωντανή ορχήστρα, είναι μια συνολική εμπειρία, η οποία τιμά και το είδος.
Τι δεν έχετε δοκιμάσει ακόμα;
Θέλω πολύ να συναντηθώ με τη νεότερη γενιά από εμένα.
Ποια είναι τα σχέδια σας για το χειμώνα;
Στην Αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος" της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα κάνουμε τον Σεπτέμβρη την παράσταση ήχου "Αντρέι: Ρέκβιεμ σε οκτώ σκηνές” σε σύνθεση της Δήμητρας Τρυπάνη και κείμενο του Παντελή Μπουκάλα. Είναι μια πολύ ωραία δουλειά με εξαιρετικούς συναδέλφους, τη Σαβίνα Γιαννάτου, την Ηρώ Μπέζου, τη Χαρά Κώτσαλη, την Μαριάννα Καβαλλιεράτου, τη Χριστίνα Μαξούρη, τον Φώτη Σιώτα, μουσικούς, λυρικούς τραγουδιστές, χορευτές.
Περισσότερες πληροφορίες
Mamma mia!
Η Σόφι καλεί τρεις πιθανούς μπαμπάδες στο γάμο της, αναζητώντας την άγνωστη ταυτότητα του πατέρα της στο πολυβραβευμένο μιούζικαλ με τα εμβληματικά τραγούδια των ΑΒΒΑ.