Θέατρο Πορεία: Τελευταίες παραστάσεις για το "Νυχιάνγκ" και το "Labor"

Οι δύο παραστάσεις νέων δημιουργών που ανέβηκαν στο Θέατρο Πορεία στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Νέο Αίμα» μετρούν αντίστροφα.

Νυχιάνγκ Labor Πάτροκλος Σκαφίδας©

Το Φεστιβάλ "Νέο Αίμα" έφερε στο τέλος της φετινής χειμερινής σεζόν την άνοιξη στη σκηνή του Θεάτρου Πορεία με τις παραστάσεις δύο νέων γυναικών δημιουργών που απέδειξαν ότι η ελληνική δραματουργία είναι σε καλά (γυναικεία) χέρια! Ο λόγος για το "Νυχιάνγκ" της Ευαγγελίας Γατσωτή, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Θεάτρου Δημήτρη Τάρλοου και το "Labor" της Ανθής Τσιρούκη που σκηνοθέτησε η επίσης ανερχόμενη Έμιλυ Λουίζου, που μετρούν τις τελευταίες τους παραστάσεις μέχρι την Κυριακή 5 Ιουνίου
Τα δύο έργα ξεπήδησαν μέσα από την μείζονος σημασίας για την ουσιαστική ανάπτυξη της σύγχρονης δραματουργίας πρωτοβουλία του Θεάτρου Πορεία να δημιουργήσει τη Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής το φθινόπωρο του 2019.

Νυχιάνγκ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η θέση της γυναίκας στο σύγχρονο κοινωνικό αφήγημα απασχολεί την Ευαγγελία Γατσωτή στο έργο με τον αινιγματικό τίτλο "Νυχιάνγκ", που παίζει με τη λέξη "νυχιά" και με την ελληνοποιημένη εκδοχή της κορεάτικης λέξης "χιανγκ" (που σημαίνει "μεγάλος αδελφός"), ισορροπώντας κάπου ανάμεσα στην ιλαροτραγωδία και τη σκοτεινή κωμωδία. Η "αντιθεατρική" και ιδιαιτέρως γοητευτική συνθήκη του μανικιούρ γίνεται το φόντο των αποκαλύψεων που προκύπτουν από τη συνάντηση της αισθητικού Αργυρώς με τη νεαρή πελάτισσα της Κάλλια, που ερμηνεύουν η Αλεξία Καλτσίκη και Θάλεια Σταματέλου αντίστοιχα, σε σκηνοθεσία του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Θεάτρου Πορεία, Δημήτρη Τάρλοου. Το πόσο κανονικοποιημένο και ρομαντικοποιημένο είναι το κοινωνικό αφήγημα μιας γυναίκας που καταδιώκεται ή διεκδικείται ερωτικά με βίαιο τρόπο από έναν άντρα, οι λυτρωτικά υποστηρικτικές όσο και νοσηρές ανθρώπινες σχέσεις αλλά και η εμπειρία της ορφάνιας είναι τα βασικά θέματα που διατρέχουν το "Νυχιάνγκ", το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι συμπυκνώνεται στη φράση "Υπάρχει άνθρωπος που σ’ έχει νιώσει πιο πολύ από μένα;".

Η σκοτεινή πτυχή του οικογενειακού δεσμού αλλά και ο φόβος των γηρατειών και του χρόνου που περνά ενέπνευσαν το "Labor" της Ανθής Τσιρούκη. Ένα δυστοπικό μελλοντολογικό θρίλερ με μαύρο χιούμορ και πρωταγωνιστές ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών που έχει καταφέρει να νικήσει στο αδυσώπητο παιχνίδι του χρόνου, ζει ωστόσο απομονωμένο μετά το χαμό του παιδιού του. Ένα βράδυ ένας νεαρός που έχει χάσει τη μνήμη του από ένα ατύχημα τους χτυπάει την πόρτα. Τον φιλοξενούν, τον περιθάλπουν και σταδιακά δένονται μαζί του σε τέτοιο σημείο έτσι ώστε αρχίζουν να παρεμβαίνουν στην εμφάνιση του με νυστέρι, δημιουργώντας έναν κλώνο τους που γεννήθηκε βίαια στην προσπάθειά τους να διορθώσουν ο ένας τον άλλο μέχρι να γίνουν ένα.

Labor
Μαρίζα Καψαμπέλη©

Η επίσης ανερχόμενη Έμιλυ Λουΐζου με τη δική της αξιοπρόσεκτη πορεία σε διάφορες σκηνές της Βρετανίας, ανέλαβε τη σκηνοθεσία της παράστασης με δύο ηθοποιούς πρώτης γραμμής: τον Στέλιο Μάινα και την Ιωάννα Παππά, ενώ το ρόλο του υποτιθέμενου παιδιού τους ερμηνεύει ο νέος ηθοποιός Ορέστης Χαλκιάς.

Και οι δύο παραστάσεις παρουσιάζονται με αγγλικούς υπέρτιτλους την Κυριακή 5 Ιουνίου.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Νυχιάνγκ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η ιεροτελεστία του μανικιούρ γίνεται αφορμή για μια σκοτεινή κωμωδία που ξετυλίγει το κοινωνικό αφήγημα της γυναίκας του σήμερα αλλά και την εξέλιξη των οικογενειακών σχέσεων.

Labor

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 60 '

Ένα ζευγάρι πλαστικών χειρουργών βρίσκει στο πρόσωπο ενός νέου το παιδί που είχε χάσει, στο μελλοντολογικό θρίλερ-σχόλιο για την αλλοίωση της εικόνας μας και την οικογενειακή παθογένεια.

Πορεία at Victoria

Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Δον Κιχώτης": Μπαλέτο γεμάτο δυναμισμό στη Λυρική Σκηνή

Το μπαλέτο "Δον Κιχώτης", ένα από τα πιο γνωστά και αγαπημένα έργα του κλασικού ρεπερτορίου, σε μουσική του Λούντβιχ Μίνκους, παρουσιάζεται από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/11/2024

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος αποθεώνει την παραδοξότητα και τον αυτοσαρκασμό στο "Περιμένοντας τον Γκοντό"

Όλα υπαινίσσονται και όλα είναι παρόντα στο "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Μπέκετ, που σκηνοθέτησε ο Θωμάς Μοσχόπουλος στο Θέατρο Πόρτα. Βρεθήκαμε στην πρόβα τζενεράλε της παράστασης και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

"Καταραμένος κόσμος": Κλιματική αλλαγή και τεχνητή νοημοσύνη στο θρίλερ του Βασίλη Μαυρογεωργίου

Ένα καθαρόαιμο ελληνικό θρίλερ έρχεται λίγο πριν τα Χριστούγεννα στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν.

"Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης": Μεταφορά πρεμιέρας για την παράσταση του Νίκου Καμτσή

Δείτε πρώτες φωτογραφίες από τη νέα θεατρική παράσταση του θεάτρου Τόπος Αλλού που αντλεί από τρία από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Νικολάι Γκόγκολ, "Ο επιθεωρητής", "Η μύτη" και "Τα παντρολογήματα", για να αναδείξει την ανελέητη σατιρική γραφή του.

Οι νέες πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 14 έως 20/11 και ξεχωρίζουν.

"Tank / Όλη νύχτα εδώ": Θέατρο για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν επιστρέφει για μια επετειακή παράσταση το έργο της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία του Μάνου Βαβαδάκη.

Η "Κίτρινη ταπετσαρία" στο θέατρο Αλκμήνη, το έργο-φόρος τιμής στο φεμινιστικό κίνημα

Το κλασικό διήγημα της γοτθικής λογοτεχνίας με την υπογραφή της Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν έρχεται σε σύγχρονη μεταφορά σε μια μονολογική παράσταση.