Η Ερμίρα Γκόρο χορογραφεί τη "Δίψα" στο Φεστιβάλ Αθηνών

Thirst Ερμίρα Γκόρο Πηνελόπη Γερασίμου©

Η χορογράφος-χορεύτρια Ερμίρα Γκόρο δεν είναι τυχαία περίπτωση. Μέσα στη δύσκολη συνθήκη που της επέβαλε η μετακόμισή της στην Ελλάδα από τη Χιμάρα της Αλβανίας, στα 14 της, η Ερμίρα κατάφερε να προσαρμοστεί στη νέα κοινωνική πραγματικότητα και, το κυριότερο, έβαλε στόχο να κυνηγήσει το όνειρο της και να ξεχωρίσει. Μόλις αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, το 1998, συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη για να δοκιμαστεί σε πιο σύγχρονες φόρμες χορού, όπως το contact improvisation. Η παραμονή της στην Αμερική για οχτώ χρόνια τη γέμισε με εμπειρίες και την έκανε ακόμα πιο μαχητική. Μάλιστα, ενώ βρισκόταν εκεί, πηγαινοερχόταν στην Ελλάδα λόγω της συνεργασίας της με την Τζένη Αργυρίου για ένα έργο στην Μπιενάλε 2003, ενώ εργάστηκε ως βοηθός χορογράφος στις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών της Αθήνας.
 

Ερμίρα Γκόρο
Η χορογράφος Ερμίρα Γκόρο

Σημαντική στιγμή στην καριέρα της ήταν η συνεργασία της με το χορογράφο Λόιντ Νιούσον των DV8 (2007- 2016) σε ρόλο ερμηνεύτριας, καθηγήτριας και Research and Development / Choreography assistant. Στη Νέα Υόρκη επικεντρώθηκε στην έρευνα της ερμηνείας, της σύνθεσης, του αυτοσχεδιασμού και της κίνησης και δημιούργησε τις πρώτες της χορογραφίες. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στα νεοϋορκέζικα Judson Church και Joyce SoHo, καθώς και σε σημαντικούς εγχώριους οργανισμούς, όπως το Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" του Ιδρύματος Μείζονος Πολιτισμού, τα θέατρα Χώρα και Σημείο, το Μουσείο Μπενάκη, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση κ.ά.

Thirst Ερμίρα Γκόρο
Πηνελόπη Γερασίμου©



Στο Φεστιβάλ Αθηνών επιστρέφει με ένα έργο που κινείται στα μονοπάτια της τελετουργίας (3-5/6, Πειραιώς 260). Στο "Thirst / Δίψα", με μια ομάδα χορευτών που αποτελείται από τους Ηρώ Κόντη, Δήμητρα Μερτζάνη, Μάρθα Πασακοπούλου, Έλτον Πέτρη, Σοφία Πουχτού, Θάνο Ραγκούση, ερευνά το πώς η σύγχρονη τέχνη μπορεί να συμμετάσχει στην αναζήτηση, ή καλύτερα στην επινόηση, "νέων" τελετών, αναγκαίων για την επιβίωσή μας. Όπως τοποθετεί το ερώτημα ο δραματουργός της παράστασης, Αναστάσιος Κουκουτάς: "Σε μια εποχή κατά την οποία τα "τελετουργικά" έχουν εξατομικευτεί και αποσπαστεί από τον ιστό της κοινότητας, πώς ανιχνεύουμε τη σωματική μνήμη που ενυπάρχει σε κάθε αυθεντική τελετουργία και τι ακριβώς επιβιώνει;". Κινητήρια δύναμη της παράστασης είναι η πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Σταύρου Γασπαράτου.

Περισσότερες πληροφορίες

Thirst

  • Χορός
  • Διάρκεια: 55 '

Μια παράσταση της καταξιωμένης χορογράφου πάνω στην έννοια της τελετουργίας, που εξερευνά τη σύγχρονη μορφή της και τη σχέση της με την τέχνη.

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Πειραιώς 260

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).