Η Ερμίρα Γκόρο χορογραφεί τη "Δίψα" στο Φεστιβάλ Αθηνών

Thirst Ερμίρα Γκόρο Πηνελόπη Γερασίμου©

Η χορογράφος-χορεύτρια Ερμίρα Γκόρο δεν είναι τυχαία περίπτωση. Μέσα στη δύσκολη συνθήκη που της επέβαλε η μετακόμισή της στην Ελλάδα από τη Χιμάρα της Αλβανίας, στα 14 της, η Ερμίρα κατάφερε να προσαρμοστεί στη νέα κοινωνική πραγματικότητα και, το κυριότερο, έβαλε στόχο να κυνηγήσει το όνειρο της και να ξεχωρίσει. Μόλις αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, το 1998, συνέχισε τις σπουδές της στη Νέα Υόρκη για να δοκιμαστεί σε πιο σύγχρονες φόρμες χορού, όπως το contact improvisation. Η παραμονή της στην Αμερική για οχτώ χρόνια τη γέμισε με εμπειρίες και την έκανε ακόμα πιο μαχητική. Μάλιστα, ενώ βρισκόταν εκεί, πηγαινοερχόταν στην Ελλάδα λόγω της συνεργασίας της με την Τζένη Αργυρίου για ένα έργο στην Μπιενάλε 2003, ενώ εργάστηκε ως βοηθός χορογράφος στις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών της Αθήνας.
 

Ερμίρα Γκόρο
Η χορογράφος Ερμίρα Γκόρο

Σημαντική στιγμή στην καριέρα της ήταν η συνεργασία της με το χορογράφο Λόιντ Νιούσον των DV8 (2007- 2016) σε ρόλο ερμηνεύτριας, καθηγήτριας και Research and Development / Choreography assistant. Στη Νέα Υόρκη επικεντρώθηκε στην έρευνα της ερμηνείας, της σύνθεσης, του αυτοσχεδιασμού και της κίνησης και δημιούργησε τις πρώτες της χορογραφίες. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στα νεοϋορκέζικα Judson Church και Joyce SoHo, καθώς και σε σημαντικούς εγχώριους οργανισμούς, όπως το Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος" του Ιδρύματος Μείζονος Πολιτισμού, τα θέατρα Χώρα και Σημείο, το Μουσείο Μπενάκη, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση κ.ά.

Thirst Ερμίρα Γκόρο
Πηνελόπη Γερασίμου©



Στο Φεστιβάλ Αθηνών επιστρέφει με ένα έργο που κινείται στα μονοπάτια της τελετουργίας (3-5/6, Πειραιώς 260). Στο "Thirst / Δίψα", με μια ομάδα χορευτών που αποτελείται από τους Ηρώ Κόντη, Δήμητρα Μερτζάνη, Μάρθα Πασακοπούλου, Έλτον Πέτρη, Σοφία Πουχτού, Θάνο Ραγκούση, ερευνά το πώς η σύγχρονη τέχνη μπορεί να συμμετάσχει στην αναζήτηση, ή καλύτερα στην επινόηση, "νέων" τελετών, αναγκαίων για την επιβίωσή μας. Όπως τοποθετεί το ερώτημα ο δραματουργός της παράστασης, Αναστάσιος Κουκουτάς: "Σε μια εποχή κατά την οποία τα "τελετουργικά" έχουν εξατομικευτεί και αποσπαστεί από τον ιστό της κοινότητας, πώς ανιχνεύουμε τη σωματική μνήμη που ενυπάρχει σε κάθε αυθεντική τελετουργία και τι ακριβώς επιβιώνει;". Κινητήρια δύναμη της παράστασης είναι η πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Σταύρου Γασπαράτου.

Περισσότερες πληροφορίες

Thirst

  • Χορός
  • Διάρκεια: 55 '

Μια παράσταση της καταξιωμένης χορογράφου πάνω στην έννοια της τελετουργίας, που εξερευνά τη σύγχρονη μορφή της και τη σχέση της με την τέχνη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber