Γροθιά στο στομάχι ρίχνει το "Γεύμα" της Λείας Βιτάλη για δύο τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής"

Μια ομάδα νέων ηθοποιών πρωταγωνιστεί, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μπίτου, στο βραβευμένο έργο που μιλά για την έμφυλη βία με φόντο ένα γιορτινό τραπέζι.

Το γεύμα Νύσος Βασιλόπουλος©

Το "Γεύμα" της Λείας Βιτάλη που παίζεται για δύο τελευταίας παραστάσεις στις 30 και 31 Μαΐου στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής” σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μπίτου αποτέλεσε μία από τις παραστάσεις της φετινής σεζόν που συνεχίζουν τη συζήτηση γύρω από την έμφυλη βία εκφράζοντας τα δεινά της πατριαρχικής κοινωνίας, θίγοντας στην προκειμένη περίπτωση και το φαινόμενο του victim blaming. Το σκληρό έργο-γροθιά στο στομάχι, που γράφτηκε το 1998 εστιάζοντας στην ανερχόμενη τότε νεόπλουτη τάξη των εταιρικών στελεχών, έρχεται σήμερα, την πιο κατάλληλη στιγμή να μιλήσει για τη βία και κυρίως εκείνη που σχετίζεται με τις γυναίκες.

Το γεύμα
Νύσος Βασιλόπουλος©

Στο βραβευμένο "Γεύμα” (με Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου το 1998) τρία ζευγάρια απολαμβάνουν ένα πλούσιο γεύμα σε μια γιορτινή βραδιά. Νέοι, ωραίοι, καλλιεργημένοι, πλούσιοι και επιτυχημένοι είναι παιδιά του σύγχρονου συστήματος που παίζουν στο χρηματιστήριο, ξέρουν να ρισκάρουν και να επιβιώνουν. Αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι για να διασκεδάσουν μετά το δείπνο που δεν είναι άλλο από το να αναπαραστήσουν μια σκηνή βιασμού που είδαν στην τηλεόραση, προσπαθώντας να αποδείξουν αν το θύμα το προκάλεσε ή αν θα μπορούσε να το αποφύγει. Μία σκέψη που το δίχως άλλο ακούμε διαρκώς να αναπαράγεται στις μέρες μας. Καθώς η βραδιά κυλά τα πράγματα αγριεύουν και αυτό που ξεκίνησε ως παιχνίδι τους οδηγεί στα άκρα. Οι ωραίοι συνδαιτυμόνες αποδεικνύονται λαίμαργοι για βία και αχόρταγοι για δύναμη και εξουσία, χωρίς να υπολογίζουν τις συνέπειες.

Μια νέα ομάδα ηθοποιών πρωταγωνιστεί: Θεοδώρα-Έλλη Αθανασοπούλου, Κωνσταντίνος Δαλαμάγκας, Δημήτρης Καστανιάς, Θανάσης Κριτσάκης, Ελένη Μιχαηλίδου, Άλκηστις Πολυχρόνη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Νέλλη Σφακιανάκη και τους φωτισμούς ο Νύσος Βασιλόπουλος.

Το γεύμα
Νύσος Βασιλόπουλος©

Περισσότερες πληροφορίες

Το γεύμα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Στο βραβευμένο νεοελληνικό έργο ξεδιπλώνονται όλες οι εκφάνσεις της βίας με αφορμή ένα πλούσιο γιορτινό γεύμα που μετατρέπεται σε ένα σκληρό παιχνίδι άγριων ενστίκτων και εξουσίας.

Θέατρο Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής»

Κυκλάδων 11 & Κεφαλληνίας, Κυψέλη

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber